גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המנהל לשעבר ברשת וניליה: "בעלי השליטה מעלו בכספים"

רואי מזרחי, המחזיק ב-25% מרשת הגלידריות וניליה, טוען כי ניצן ואיתי רוגוזינסקי, בעלי השליטה ברשת, שילשלו לכיסם מאות אלפי שקלים השייכים לחברה והעלימו הכנסות ■ וניליה מצדה תבעה את מזרחי בטענה לנטילת כספים שלא כדין

"האחים ניצן ואיתי רוגוזינסקי, בעלי השליטה ומנהלי חברת ונילסקי אחזקות - בעלת השליטה ברשת הגלידריות המפורסמת וניליה (Vaniglia) - מעלו בכספי החברה, בתפקידיהם כמנהלים, ביזו ורמסו את חובות הנאמנות שלהם לחברה, בה הם מכהנים כדירקטורים, ולא היססו לפגוע בחברה - והכול כדי לגרוף לכיסם הון על חשבונה של החברה" - כך נטען בבקשה לגילוי ועיון במסמכי של רשת וניליה (לפני הגשת תביעה נגזרת), שהוגשה אתמול (ג') למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

המבקשת, קבוצת "ר. מזרחי אחזקות", המחזיקה ב-25% מרשת הגלידריות וניליה, הגישה לבית המשפט את הבקשה לגילוי מסמכים במטרה להגיש בהמשך תביעה נגזרת נגד האחים רוגוזינסקי, המחזיקים ב-75% (רוב המניות בחברה) מהרשת, בהתבסס על אותם מסמכים.

"פגיעה קשה בחברה"

רשת הגלידריות וניליה, שנפתחה ב-2002 על-ידי האחים רוגוזינסקי, החלה את דרכה כחנות קטנה, בה ייצרו האחים גלידות ביתיות במתחם באזל בתל-אביב. עם השנים הפכה החנות למוסד ומוקד לעלייה לרגל לחובבי גלידה ברחבי הארץ.

כיום מונה הרשת 15 סניפים בגוש דן ובשרון - בתל-אביב, פתח-תקווה, הוד-השרון, נתניה ורמת-השרון - וכן בירושלים.

באמצעות עו"ד טל בננסון טוען רואי מזרחי, בעל השליטה בקבוצת ר. מזרחי, ל"מעשים פליליים" של ניצן רוגוזינסקי, יחד עם אחיו איתי, בהם העלמת הכנסות, ביצוע עבירות מס ומעילה בכספי החברה.

בבקשה נטען, כי ניצן, המשמש כמנהל החברה, פעל ופועל במירמה ובתחבולה תוך שהוא משלשל לכיסו סכומי כסף ניכרים מזכיינים, במזומן, תוך הסתרת הכנסות אלה מהחברה ומהמבקשת, שהינה בעלת מניות בחברה. כל זאת, נטען, תוך ביצוע עבירות מס חמורות, בהיעדר כל דיווח על נטילת כספים אלה.

"ניצן מנהל את החברה באופן שמאפשר לו לגזול או למנוע מהחברה הכנסות, כאשר הוא נוטל וקונה סניפים כראות עיניו ונמנע מלשלם לחברה תמלוגים ותשלומים בגין סניפים המצויים בבעלותו, ומוותר לזכיינים על כספים שהם חייבים לחברה בתמורה לוויתורם על חובות אישיים שלו כלפיהם", נכתב בבקשה.

עוד נטען כי חובותיו האישיים של ניצן נובעים אף הם מהתנהלותו הלא ראויה, כיוון שפעל בשיטה במסגרתה לקח הלוואות אישיות מזכיינים ככסות לפעילותו הפסולה והמעילות בכספי החברה.

לטענת רואי מזרחי, "כוחו הרב של ניצן ושליטתו המוחלטת בנעשה בחברה ביחד עם אחיו הביאו אותו לשיכרון-כוח של ממש. ניצן שילשל ומשלשל לכיסו סכומי-עתק השייכים לחברה, מעל בכספי החברה, הפר ברגל גסה את הוראות ההסכמים שעליהם חתם, נהג בניגוד להוראות כל דין ופגע פגיעה קשה בחברה, ומעשיו עולים עד כדי עבירות פליליות של ממש".

קיזוז חובות אישיים לזכיינים

התנהלות האחים רוגוזינסקי, נטען בבקשה, "נעשית תוך מידור חברת מזרחי אחזקות, שבעלות רואי מזרחי, מניהול החברה ומהנעשה בה, ובהמשך ישיר לניסיונם לרוקן את החברה מתוכן, באמצעות החלטות שנועדו להכניס לכיסם הפרטי כספים המתקבלות שלא כדין, העמסת ההוצאות והחובות בגין כלל פעולות הייצור והניהול על החברה, וניתוב הרווחים, שהיו אמורים להיות רווחי החברה, לחברות שבבעלותם".

בבקשה מפורטים מקרים המעידים לכאורה על התנהלותו של ניצן רוגוזינסקי, המעלים חשש כבד כי הוא שילשל לכיסו הפרטי מאות אלפי שקלים, בין היתר באמצעות קבלת כספים במזומן מזכיינים, בלא שסכומים אלו נרשמו בספרי החברה, למרות שהם שייכים לה.

כך, לפי הבקשה, בתחילת שנת 2011 הבטיח ניצן, על דעת עצמו בלבד, זיכיון לפתיחת סניף במרכז "שרונה" בתל-אביב לדדי זכריה, שהיה בעל הזיכיון בסניפים של וניליה בקניון דיזינגוף סנטר בתל-אביב, וברחובות בוגרשוב וירמיהו בעיר.

ההסכמה בין ניצן לזכריה, נטען בבקשה, התבצעה כפי הנראה כחלק מהתחשבנות אישית שהתנהלה ביניהם בעניין חובות כספיים של ניצן לזכריה בסכומים ניכרים, בגין הלוואות שלקח והשקעות שונות.

לטענת מזרחי, מהלך זה נועד "להשתיק" את זכריה, נוכח האיום כי יגיש תביעה כספית בסכומי-עתק נגד ניצן. כך, נטען, שילם זכריה לניצן סך של 200 אלף שקל על חשבון דמי הזיכיון.

"סכום זה, שאמור היה להשתלם לחברה (ושהיה נמוך באופן משמעותי מהסכום שהיה אמור להיות משולם בגין פתיחת סניף זה), מצא את דרכו לכיסו הפרטי של ניצן, עת נגנב על-ידו! יצוין כי התקשרות זו נעשתה מאחורי גבה של החברה, מבלי ליידע אותה, וכמובן מבלי ליידע את 'ר. מזרחי' ומבלי לקבל את הסכמתה, חרף המוסכם בהסכם בעלי המניותף וזאת כדי להכמין את הגניבה", נכתב בבקשה.

דוגמה נוספת לכאורה שמספקת חברת ר." מזרחי" למעשים האסורים של ניצן, מתייחסת להפרת התחייבות של שני סניפי הרשת ברחוב אבן גבירול ובמתחם בזל בתל-אביב, שבבעלות האחים רוגוזינסקי, לשלם לחברה המפעילה את וניליה דמי השתתפות בהוצאות החזקת מטה החברה, בסך של 5,000 שקל מדי חודש במקום תמלוגים.

בבקשה נטען כי על אף הדרישות החוזרות והנשנות של ר. מזרחי, סכום זה לא שולם, וכיום מוערך החוב בסכום מינימלי של כ-240 אלף שקל.

ר. מזרחי טוענת עוד כי התגלה לה שהאחים רוגוזינסקי העמיסו על החברה שלא כדין הוצאות רבות של חברת ונילסקי שבבעלותם, לרבות תשלום שכר מנכ"ל משותף לשתי החברות, איתן דשא, בסך של 420 אלף שקל לשנה, ו"קרוב לודאי הועמסו על החברה גם הוצאות אחרות, לרבות שכר עובדים, בקרות וכיו"ב".

מזרחי מציין כי ניצן רוגוזינסקי ואחיו איתי פועלים בתיאום מלא ובשיתוף-פעולה, ו"לכן קיים חשש ממשי כי פעולות ניצן נעשו בידיעתו ובעידודו של אחיו, כאשר הם חולקים בשלל".

לפי הבקשה, כדי להשיג את מטרותיהם ולהסתיר את מעשיהם ולמנוע ממזרחי את האפשרות להגיש תביעה נגזרת נגדם, מונע ניצן רוגוזינסקי כל מידע הקשור בחברה, מפר באופן בוטה ומתמשך את ההסכמים עם מזרחי אחזקות ומסרב להעביר מסמכים להם זכאית מזרחי כבעלת מניות בחברה.

בבקשה נטען כי כל פניותיו של מזרחי לאחים רוגוזינסקי, הן בעל-פה והן בכתב, להעברת מסמכים הנדרשים לצורך בירור התנהלותם בחברה, לא נענו, ואף הסתבר כי ניצן נתן הוראה חד-משמעית לעובדי החברה ולרוה"ח שלה שלא להעביר כל מידע למזרחי.

הסתרת מסמכים

בין המסמכים שגילויים מבוקש: כל המסמכים הנוגעים להתקשרויות בין הזכיינים לחברה; פרוטוקולים והחלטות בקשר להתקשרויות עם הזכיינים ולהעסקת מנכ"ל; חשבוניות והסכם ההעסקה עם איתן דשא; דוח כספי של החברה לשנת 2013, מאזן בוחן 2014 וכל מסמכי הנהלת החשבונות והמידע המצויים בידי רו"ח ומנהלת החשבונות של החברה; וכן כל המסמכים והנהלת החשבונות של פעילות האחים רוגוזינסקי.

לטענת מזרחי, מסמכים אלה נדרשים לו כדי לבסס תביעותיו ולצורך בחינת מעשיו ומחדליו של ניצן והפרת חובותיו כלפי החברה. זאת, בשל החשש הכבד כי היקף הפעילות הפסולה והמעילה, כמו גם המעשים הפליליים, הינם גדולים באופן ממשי מהעולה מהראיות הראשוניות והודאות מתועדות בדבר מעשי מעילה, מירמה וגזל כנגד החברה.

יצוין כי זוהי פנייתו השנייה של מזרחי לבית המשפט. לפני מספר שבועות הגיש מזרחי תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב נגד האחים רוגוזינסקי ונגד וניליה, בטענה כי פוטר שלא כדין מתפקידו כמנהל הרשת.

לטענתו, ניסיונותיו לשים קץ להתנהלותם הפסולה של האחים רוגוזינסקי הביאו לכך כי ניצן יזם מהלך מתוכנן שהביא לפיטוריו שלא כדין מתפקידו כמנהל פיתוח עסקי בוניליה לפני כשנה וחצי, וזאת חרף הצלחתו המוכחת בתפקידו.

בין הצדדים מתנהל הליך משפטי נוסף, במסגרתו תובעת רשת וניליה מיליון שקל ממזרחי והחברה שבבעלותו, בטענה כי הוא הפר הסכמים, נטל כספים מהחברה שלא כדין, משך דיבידנדים ביתר מהחברה ועוד.

עוד כתבות

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין - ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העילית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לישראל