גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רו"ח כינתה יהודים "נאצים מטומטמים" - ועוררה סערה

ארנסט אנד יאנג עורכת בירור מול רו"ח נרם אבו חייט, שהתנצלה על הפוסט שהעלתה ■ עו"ד עדנאן אלאדין כתב בפייסבוק "13 שמחות! כן יירבו" - ועורר תגובות זועמות בקרב הקהילה המשפטית: "את החלאה הזה יש להקיא מתוכנו"

``צוק איתן`` / צילום: רויטרס
``צוק איתן`` / צילום: רויטרס

השיח הישראלי-ערבי המתדרדר וההתבטאויות הגזעניות משני הצדדים חודרים עמוק אל מקומות העבודה הגדולים במשק הישראלי. ל"גלובס" נודע כי ארנסט אנד יאנג ישראל, פירמת רואי החשבון הגדולה בישראל, עורכת בימים אלה בירור משמעתי מול רואת חשבון העובדת כמנהלת באחת ממחלקות הפירמה, בנוגע לפוסט שהעלתה בעמוד הפייסבוק שלה, ובו כינתה יהודים "נאצים מטומטמים".

בפוסט שהעלתה העובדת, נרם אבו חייט, בעמוד הפייסבוק שלה, כתבה: "עד עכשיו שתקתי. גם בעבודה. כי אסור. אני ערבייה שעובדת עם יהודים, ויש לי לקוחות. אבל מצדי שיפטרו אותי. דיון בערוץ 2 בו 6 יהודים נגד ערבי אחד. לא נותנים לו לדבר, ביניהם גם השדרנים. לא רוצים לשמוע. תוקפים. נאצים מטומטמים. קוראים לרצח, שנאה וכיבוש. וזו הבעיה הישראלית. לא מעוניינים להבין את הצד השני. ועוד קוראים לחנוק את העזאתים כלכלית עוד, כי זה לא עובד. כוס אמק. ומי שיגיד לי שזה לא נאציזם, שלא ידבר איתי, שימחק אותי מהפייסבוק שלו. אני שונאת. מאוד שונאת. ואתם מתפלאים איך יש חמאס ואיך יש טילים".

הפוסט עורר תגובות קשות בקרב עובדי הפירמה הגדולה, אשר חלקם פנו להנהלת הפירמה בבקשה כי יפטרו לאלתר את רואת החשבון שהעלתה את הפוסט.

בתגובה העלתה פירמת ארנסט אנד יאנג ישראל פוסט מתנצל ומבהיר בעמוד הפייסבוק של הפירמה, בו צוין: "בעקבות פניות של מספר גולשים בנוגע להתבטאות של עובדת בעמוד הפייסבוק הפרטי שלה: אנו רואים את ההתבטאות בחומרה רבה, ולכן נקראה העובדת לבירור. העובדת הסירה את הפוסט והתנצלה. אנו רואים בחומרה כל ניסיון לקשר בין דעות פוליטיות כאלה ואחרות לעיסוקינו ולחברתנו. יחד עם זאת, בשל מספר פניות שקיבלנו - בחרנו להגיב בעמוד הרשמי שלנו. מאחלים לכולנו ימים שקטים ובטוחים, EY ישראל".

"אני אנטי-נאציזם"

לאחר הפנייה הראשונית אל העובדת מצד מנהליה בפירמה, היא הורידה את הפוסט שעורר את התגובות הנזעמות, ואף פרסמה כאמור התנצלות ארוכה בעמוד הפייסבוק שלה, בזו הלשון: "חברים וחברות יקרים. אני מצטערת. אני מצטערת על הפוסט שהעליתי לפני כמה ימים. אני מצטערת שחברים שלי, אנשים שאני אוהבת, מעריכה ומוקירה, נפגעו אישית ממני. אני מצטערת שגם אנשים שאני לא מכירה אישית נפגעו ממני. לא התכוונתי.

"מי שמכיר אותי יודע שאני בחורה אמוציונלית מאוד, לוקחת ללב הרבה, ולא מתאים לי לשמור בבטן. הפעם שמרתי בבטן הרבה. שמעתי הרבה וקראתי הרבה הערות וכתבות פוגעניות לאחרונה. הגעתי למקום בו אני... באמת חושבת שקשה להיות ערבי בתקופה הזו. אך לא דיברתי ולא הגבתי, כי חשבתי שזה יעבור, וגם זה רק יוביל להערות חזרה ותגובות קשות עוד יותר.

"אבל באותו דיון בחדשות, נפגעתי אישית. אני לא מזוהה אפילו עם הדעות הפוליטיות של זחאלקה, אבל אותו עורך דין ואותו חבר כנסת מהימין, שתקפו אתחבר הכנסת הערבי ולא נתנו לו לדבר, פגעו בי אישית. הרגשתי שאני זאת שם שמנסה שישמעו אותה, שמנסה רק להסביר את הצד השני, ולא מוכנים לשמוע. ולא רק הם, גם הכתבים, שלושה במספר, לא נתנו לו להביע, לדבר וכל הזמן קטעו אותו.

"נפגעתי. הרגשתי שחונקים אותי אישית. ואז יצא הפוסט. לא התכוונתי למה שאמרתי בצורה שאתם, חברים שלי אישית, חשבתם. אני אוהבת אתכם, ואני חושבת שכולכם מספיק מכירים אותי כדי לדעת שאני לא כזאת. אני נגד גזענות, אני רוצה להאמין שאני בן אדם הומני, אני אשת שלום, אני נגד מלחמות, אני אנטי-נאציזם, נגד הרג משני הצדדים, אני בעד דמוקרטית בריאה בה כולם יכולים להביע את דעתם.

"בדיון היו אמרות קשות ובוטות של כליאת אנשים והכנסתם תחת מצור, תמיכה בהרג אזרחים, וזה קומם אותי, והגבתי כמו שהגבתי תוך שימוש במילים פוגעניות, שאני יודעת שהן לא במקום ושנאמרו בלהט רגע, ועליהן אני מתנצלת.

"לא התכוונתי למילים שנכתבו שם, ובטח ובטח לא למילים מכלילות על כולם. למרות שגם עכשיו אני לא שונאת אותם ואני לא חושבת שהם נאצים, אני פשוט פגועה מאוד מהם. על שבתור אנשי ציבור, לא אכפת להם ממני ולא נותנים לי להתבטא.

"לא שמתי לב לחומרת הדברים שכתבתי, כי הם נכתבו בכעס. מילותיי היו גסות, אך באמת שלא התכוונתי. טעיתי.

"עברו עליי ימים קשים, בהם חברים שלי אמרו לי שנפגעו, וככל שניסיתי להסביר, הבנתי שפגעתי בהם. לא התכוונתי כי אני אוהבת אותם, אני אוהבת אתכם, ואני מצטערת, לא התכוונתי. אני מקווה שתסלחו לי".

ואולם, התנצלותה של העובדת וההבהרה שהעלו בעמוד הפייסבוק של ארנסט אנד יאנג לא התקבלו באהדה בקרב גולשים שונים. "אתם בושה וחרפה, ביזיון למדינה! אני אדאג שאף אחד לא יגיע אליכם. מבחינתי אתם מגנים על האויב. עלק מתנצלת, זלזול באינטליגנציה של הציבור", כתב אחד הגולשים.

גולש אחר הוסיף: "להתבטאויות כאלה אין מקום בחברה מתוקנת. זה לא בגלל שהיא ערביה. היה מוטב לפטר אותה".

גולש אחר הוסיף: "חברת רואי חשבון ארנסט אנד יאנג, שלום! קריאה בפייסבוק ליהודי 'נאצי' מהווה עבירה פלילית! צר לי שהסתפקתם בהתנצלות העובדת. לא רק שיש לפטר אותה, יש להגיש נגדה תלונה במשטרה. אי-נקיטת הפעולות הללו - בכך נותנת החברה שלכם לגיטימציה".

רבים מהגולשים הבהירו כי לא ישתמשו בשירותי פירמת ארנסט אנד יאנג, ורבים נוספים טענו כי הפירמה חייבת לפטר את העובדת לאלתר. אחת הגולשות הוסיפה: "בתור רואת חשבון, אני מתביישת בשבילכם שהיא עדיין עובדת בחברה שהיא אחת מה Big 4 - אל תשכחו שאתם מייצגים לקוחות... אבל אל דאגה, תכף זה יפגע לכם בהכנסות, ואז נראה מה תעשו, חבורה של פחדנים!".

עורך דין שמח על הרג חיילים - הסנגוריה הפסיקה לעבוד עימו

החדשות הקשות על החיילים ההרוגים וגופת החייל הנעדר במסגרת מבצע "צוק איתן" מעיבות ומכאיבות למרבית הציבור במדינה, אך יש גם מי שלא יכול להסתיר את השמחה לאיד: זמן קצר לאחר פרסום הידיעה הקשה על מותם של 13 חיילי גולני במבצע בעזה, כתב עורך דין ישראלי-ערבי בשם עדנאן אלאדין מנצרת בעמוד הפייסבוק שלו בעברית: "13 שמחות! כן יירבו".

לאחר שקיבל תגובות נזעמות הסיר אותו עורך דין את הפוסט, אך התגובות נגדו המשיכו לרוץ ברשת. טרם מחיקתו הועלה הפוסט המקומם על-ידי עורכת דין מזועזעת בתוך קבוצת פייסבוק סגורה בשם "עורכי דין מתייעצים - גרפולוגיה משפטית", וזכה לתגובות קשות.

בין התגובות הזועמות שנכתבו, הועלו גם השאלות האם אין להעמיד את עו"ד אלאדין לדין פלילי ולהשעותו מחברותו בלשכת עורכי הדין. "האם אין באמירה 'כן יירבו' משום הסתה לרצח", תהה עורך דין בקבוצה, ומישהו אחר השיב: "הבחור חייב לתת את הדין. מחד, מבקש ליהנות ממנעמי המדינה. מאידך, מבקש לרקוד על הדם".

כאשר השיבו עורכי דין ישראלים-ערבים לחבריהם בפייסבוק כי מדובר בשאלה דתית, וצריך לבחון האם אלאדין מתנהג בהתאם לדת האיסלאם, השיב עורך דין אחר כי "הדיון פה הוא לא על דת, אלא האם ראוי שאזרח ישראלי הקורא להשמדת מדינת ישראל ואזרחיה (או לצורך העניין להשמדת כל מדינה/עם אחר) ראוי להיות חבר בלשכת עורכי הדין. לדעתי לא". עורך דין אחר כתב: "את החלאה הזה יש להקיא מתוכנו".

בנוסף, הוגשו תלונות שונות במשטרה כנגד עו"ד אלאדין, אחת מהן על-ידי עו"ד משה טייב, המכהן כסגן ראש לשכת עורכי הדין בישראל. "ראיתי את הפוסט שהעלה עו"ד אלאדין, ואתמול בבוקר הגשתי תלונה למשטרה על הסתה, שנאה וגזענות", אמר עו"ד טייב ל"גלובס" והוסיף: "מדובר בביטוי מסוכן שלא ראוי שייאמר על-ידי אזרח במדינת ישראל, קל וחומר מפיו של עורך דין, ואני תקווה כי רשויות האכיפה ימצו עמו את הדין".

אחת מעורכות הדין האחרות, שהגישה אף היא תלונה מקבילה למשטרה, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "לא אשקוט ולא אנוח עד למיצוי החקירה והעמדתו לדין".

במקביל הגיש עו"ד טייב תלונה לוועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין, על התנהלות שאינה ראויה, התנהגות בלתי הולמת, וכעת על הלשכה לבחון אילו סנקציות, אם בכלל, ביכולתה להטיל על עו"ד אלאדין.

הפוסט הקשה שהעלה עו"ד אלאדין אף הודבק בעמוד הפייסבוק של שרת המשפטים ציפי לבני על-ידי עורך דין שנתקל בו, אך הוא הוסר משם במהירות.

מדובר בפעם השנייה בשבועיים האחרונים שבהם מעלה עו"ד אלאדין פוסט התומך בהרג יהודים. לפני שבועיים פרסם אלאדין ציטוט מחזון הנביא מוחמד, החדית', בו נאמר כי במהלך אחרית הימים יהרגו המוסלמים את היהודים. "בטרם יביא אללה ישתבח את העולם הגשמי אל קצו, יילחמו המוסלמים ביהודים עד אשר יקרא הסלע, שמאחוריו מסתתר יהודי למוסלמים: הנה יהודי מסתתר מאחוריי, בואו והרגוהו", כתב וציין בסוף: "למישהו עדיין יש את החוצפה לערער על הצדק שבחדית' זה?".

עדנאן, שעובד כעורך דין עצמאי, קיבל עד לאחרונה תיקים גם במינוי ממחוז צפון של הסנגוריה הציבורית, כעובד קבלן, וקיבל משכורת מהמדינה בעבור שירותיו בתיקים אלה. לאחר הפוסט הראשון שהעלה לפני כשבועיים השעתה הסנגוריה את העברת התיקים אליו לצורך עריכת בירור, אך כעת הודיעה כי הפסיקה לעבוד עם עו"ד אלאדין לחלוטין, והוא נדרש להחזיר את כל התיקים שהיו בטיפולו במינוי מהמדינה.

מהסנגוריה הציבורית נמסר בתגובה: "הסנגוריה הציבורית עובדת במתכונת של מיקור חוץ עם כ-1,000 עורכי דין ואיננה עוקבת אחרי התבטואיותיהם בעמודי הפייסבוק האישיים. לאחר שהובאו לידיעתנו הדברים המיוחסים לעו"ד אלאדין, שהינם חמורים, קיימנו לפני כשבוע בירור בנושא, ולאחריו הוחלט להפסיק את ההתקשרות עמו. חשוב להדגיש כי עו"ד אלאדין הינו עורך דין פרטי שהעניק שירותיים משפטיים לסנגוריה, ואין מדובר בעובד הסנגוריה הציבורית".

את תגובתו של עו"ד אלאדין לא ניתן היה להשיג.

עוד כתבות

גל בר דעה, מנכ''ל בנק ONE ZERO בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "רוצים להיות בנק גדול. טכנולוגיה היא הדרך היחידה לתת ייעוץ לכולם"

מנכ"ל ONE ZERO אמר בכנס TECH IL של גלובס כי על הבנקים לקחת אחריות לעתיד הכלכלי של הלקוחות שלהם, להוציא אותם ממינוס ולאפשר להם לשפר את האשכול הסוציו-אקונומי שלהם ● על וואן זירו אמר: "בנקאות זה מרתון, אנחנו מתכוונים להיות בנק גדול ומשמעותי במערכת הישראלית"

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

גבול לבנון / צילום: ap, Hassan Ammar

28 שיגורים לעבר הצפון תוך שעה, ללא נפגעים

שלושה נפצעו מפיצוץ שני כטב"מי נפץ בבית הלל, בלבנון דיווחו על הרוגים בתקיפת רכבים בדרום המדינה ● באיראן נערכים לתקיפה ישראלית, ומזהירים: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" ● פיקוד צפון תרגל מעבר משגרה לחירום "במתכונת פתע" ● איזיג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את כל הטיסות לישראל עד אוקטובר ● עדכונים שוטפים

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

שר המשפטים יריב לוין, יו''ר הוועדה לבחירת שופטים / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

המערכת קורסת תחת העומס, אבל הוועדה לבחירת שופטים לא מינתה שופטים

למרות שהייתה אמורה למנות שופטים לבתי המשפט המחוזיים בתל אביב, מרכז ולבית משפט השלום בירושלים, הוועדה לבחירת שופטים התכנסה אך לא בחרה שופטים חדשים ● השופטים בישראל דנים בעשרות ומאות תיקים בו זמנית, ובינתיים בתי המשפט נותרים במחסור גדול של שופטים וקורסים תחת העומס, כך שהציבור נפגע

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

מערכת חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הזמנות בשיא וביקוש מקומי: האם החברות הביטחוניות ירוויחו מהתקיפה האיראנית?

מערכות ההגנה האוויריות בישראל קיבלו חותמת משמעותית כאשר הדפו 99% מהאיומים במתקפה האיראנית ● כעת העניין במערכות מצד ממשלות מסביב לעולם מזנק, והביקושים עולים ● בתעשייה האווירית מרגיעים: "יודעים לתת איזון בין צרכי מדינת ישראל לבין הלקוחות"

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה ● "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

מטוס של EasyJet / צילום: Shutterstock

איזיג'ט מבטלת טיסות עד סוף אוקטובר: איזה קווים יושפעו במיוחד?

ענקית הלואו קוסט רק החזירה פעילות לישראל, ותוך שבועיים ביטלה את כל הטיסות לארץ עד סוף אוקטובר ● המהלך צפוי להשפיע על כ־100 אלף נוסעים, שלדברי החברה יקבלו החזר כספי ● בשוק מעריכים כי הנפגעים העיקריים יהיו הקווים למערב אירופה

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

כנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

הסטארט־אפים הישראלים ממשיכים להוביל קדימה

כנס TECH IL של גלובס התקיים בהצלחה, בהשתתפות בכירים רבים מהתעשייה, ממשרדי הממשלה ורגולטורים מובילים ● הכנס הוכיח שדווקא בימים מאתגרים אלו, קהילת ההייטק הישראלית ממשיכה לשגשג, ליזום ולהוביל קדימה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"

השופט בדימוס ד''ר עדי זרנקין / צילום: פאול אורלייב

בן הבורר הוא בכיר בחברה מתחרה - האם זו עילה לפסילתו?

ביהמ"ש דחה את בקשת קבוצת סיגמא לפסול את הבורר ד"ר עדי זרנקין, שופט בית המשפט המחוזי בדימוס, בשל טענה לחשש לניגוד עניינים, מאחר שבנו מכהן כבכיר ומחזיק במניות של חברה מתחרה לחברה שבלב המחלוקת

מארק קיובן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

המיליארדר האמריקאי ששמח לשלם 275.9 מיליון דולר מסים

"אני משלם את מה שאני צריך. ארה"ב עשתה הרבה בשבילי, ואני גאה להחזיר לה במסים כל שנה", אומר המיליארדר מארק קיובן, שצפוי שלם מס של 275.9 מיליון דולר על הרווחים שלו ב-2023

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?