עו"ד מנצרת קרא להרוג יהודים: "תחזירו את האדמות שגנבתם"

עו"ד עדנאן אלדין הושעה מתפקידו בסנגוריה הציבורית, לאחר שפרסם בפייסבוק פוסט הקורא להרג יהודים ■ "זה חזון של הנביא מוחמד ולא קריאה להריגת יהודים"

אינטרנט הייטק ערבים / צלם: רויטרס
אינטרנט הייטק ערבים / צלם: רויטרס

עורך דין מנצרת הושעה בימים האחרונים מתפקידיו בסנגוריה הציבורית, לאחר שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו פוסט הקורא להרג יהודים.

הפרקליט, עדנאן אלדין, פרסם ציטוט מחזון הנביא מוחמד, החדית', בו נאמר כי במהלך אחרית הימים יהרגו המוסלמים את היהודים. "בטרם יביא אללה ישתבח את העולם הגשמי אל קצו, יילחמו המוסלמים ביהודים עד אשר יקרא הסלע, שמאחוריו מסתתר יהודי למוסלמים: הנה יהודי מסתתר מאחוריי, בואו והרגוהו", כתב עורך הדין בפוסט.

אלדין, שכתב את הפוסט בעברית ובערבית, ציין בסופו: "למישהו עדיין יש את החוצפה לערער על הצדק שבחדית' זה?".

עו"ד אלדין מנהל משרד עורכי דין עצמאי. יחד עם זאת, הוא מועסק גם כעובד קבלן על-ידי מחוז צפון בסנגוריה הציבורית, ומקבל משכורת מהמדינה בעבור שירותיו בתיקים שהוא מקבל מהסנגוריה.

בשיחה עם חדשות 2 הגיב הפרקליט לפוסט שהעלה, ותקף את הביקורת נגדו. "זהו חזון ולא קריאה להריגת יהודים", אמר אלדין. "אני קבלן חיצוני בסנגוריה הציבורית. האם אני צריך להמיר את דתי?".

"המדינה מקבלת ממני כסף ולוקחת ממני מסים", הוסיף עורך הדין בזעם. "מבחינתי, תחזירו את האדמה שגנבתם וכבשתם, ותעופו מפה לעזאזל. אני לא צריך את הכסף המלוכלך של משרד המשפטים. אתם רוצים שאמיר את דתי בגלל כספים?!".

במחוז הצפוני בסנגוריה הציבורית אישרו כי האיש אכן מועסק עבורם כעובד חיצוני, והוסיפו כי מאז נודע להם אודות הפוסט שפרסם בפייסבוק, כל התיקים בהם טיפל נלקחו ממנו. בסנגוריה הדגישו כי "הפעילות עם עורך הדין הושעתה, והנושא נמצא כרגע בבירור".