גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בדיקת "גלובס": מתי משתלם "לשנמך" את הסמארטפון?

האם כדאי לרכוש את גרסאות המיני, הקומפקט והניאו של הסמארטפונים המובילים, דוגמת גלקסי S5 ו-G3? ■ "גלובס" בודק מה משמעות הדיאטה שזוכים לה המכשירים האלה, ובאילו מהדגמים כל מה שנשאר מהמכשיר הוא רק שם המותג

יצרניות הסמארטפונים נוהגות להוציא מדי שנה מכשירי דגל, כמו גלקסי S5 של סמסונג או G3 מיני של LG. לאחר מספר חודשים, הן מוציאות גרסה נוספת של המכשיר, בעיצוב זהה אבל עם רכיבי חומרה חלשים יותר, ומצמידות לשמו של המותג המוכר את הכינוי "מיני", "קומפקט", או "ניאו".

שיטת השיווק הזאת משרתת שתי מטרות: ראשית, החברה חוסכת לעצמה את ההוצאה הכבדה הכרוכה בהשקה ובמיתוג של דגם חדש. שנית, החברה משדרת לצרכנים שכבר מזהים את שם המותג היוקרתי - כמו גלקסי S5 או 3G של LG - מסר שהם רוכשים אותו סמארטפון בשינויים קלים ובמחיר נמוך. בפועל, לעתים הדגם הדיאטטי נהנה מעיצוב דומה, אבל המפרט שונה לגמרי. מצד שני, המחיר לרוב נמוך יותר מדגם הדגל האמיתי.

בחגיגת המיני הזו משתתפות כל היצרניות הגדולות - סמסונג, LG, HTC וסמסונג - אך יש הבדלים בכינוי המוצמד לשם הדגם, במחיר וברמות המפרט.

כך למשל, סמסונג היא אחת היצרניות הפופולריות שדחפו את עולם המיני לקדמת הבמה. לפני כשנה היא השיקה את הגלקסי S4 וקצת אחריו גם את גלקסי S4 מיני. המכשירים נמכרים במחירים של 2,200 שקל ל-S4 הרגיל ו-1,600 שקל למיני. למרות הדמיון בשם, מדובר בשני מכשירים שונים לחלוטין מלבד העיצוב הזהה. המסך הוא 4.3 אינץ' ולא באיכות HD לעומת מסך 5 אינץ' Full HD.

מצלמה עם חיישן 8 מגה פיקסל לעומת 13 מגה פיקסל ומעבד כפול ליבה במהירות 1.7 ג'יגה הרץ לעומת שני מעבדים מרובעי ליבות במהירות 1.6 ג'יגה הרץ ו-1.2 ג'יגה הרץ. מי שישקול לקנות את ה-S4 מיני ויחשוב שיקבל S4 קצת יותר קטן, יגלה מהר מאוד שהוא מחזיק מכשיר עם רמת ביצועים נמוכה משמעותית מדגמים זולים יותר בשוק.

לעתים השינוי אינו בחומרה אלא בגודל, משום שהחברות מבינות שמכשירי הענק אינם מתאימים לכל הלקוחות - וחלקם מעוניינים באותה חומרה ובאותה איכות מסך, אךפחות גדולים.

כך למשל סוני, שהשיקה את אקספריה Z1 רק לפני שלושה חודשים, וכעת החליטה להביא את גרסת הקומפקט שלו. בניגוד לגרסאות מיני של המתחרות, כאן מדובר בדגם עם נתוני חומרה זהים, אולם עם מסך קטן יותר. אלא שההגדרה "קומפקט" עלולה להטעות. המכשיר אמנם קטן יותר, אך מחירו גבוה יותר ממחיר אקספריה Z1 הרגיל, כי בחברה טרם עדכנו את מחירו ה-Z1.

בשורה התחתונה, בפני הלקוח עומדות מספר אפשרויות, והשיקול שלפיו הוא צריך להחליט הוא התקציב שהוא מוכן להשקיע בסמארטפון. אפשרות אחת, היא כמובן להשקיע כ-2,600-3,600 שקל ולרכוש את מכשיר הדגל. אפשרות שנייה, להשקיע פחות כסף (לפעמים כמה מאות שקלים ולפעמים אפילו 1,300 שקל) בדגם משונמך של אותו מכשיר דגל, אבל להיות רגוע שמדובר במותג חזק ואמין. אפשרות שלישית, לקנות באותו תקציב סמארטפון של מותג פחות מוכר, עם חומרה חזקה יותר.

S5 ו-S5 מיני: שנמוך משמעותי

גלקסי S5 הוא אחד המכשירים המוצלחים בשוק. בסמסונג מתכננים להשיק דגם נוסף בשם גלקסי S5 מיני, שיפנה לכל מי שלא מוכן להוציא 3,500 שקל על טלפון, אבל עדיין רוצה להתגאות במכשיר שנושא את השם S5. דגם המיני צפוי להיות משונמך בצורה משמעותית מה-S5, אבל עדיין לכלול את המיגון מפני רטיבות. המסך יקטן ל-4.5 אינץ' במקום 5.1 אינץ', מה שיקרוץ לאנשים שלא אוהבים מסכים גדולים. איכותו תהיה מעט פחות טובה, אבל עדיין HD. כוח העיבוד קצת פחות מהיר, אבל אמור לספק את המשתמשים.

סמסונג

גלקסי נוט ונוט ניאו: שינוי במסך ובחומרה

קטגוריית ה-Note של סמסונג נחשבת למעניינת במיוחד, כאשר היא משלבת מסך גדול ועט מגע. לפני פחות משלושה חודשים השיקה החברה בארץ את ה-Note 3 Neo. מדובר בגרסה משונמכת של נוט 3, שיצא בארץ באוקטובר האחרון. בניאו המסך מגיע בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציה של 720 על 1280 פיקסלים, לעומת מסך קצת גדול יותר - 5.7 אינץ' ובאיכות קצת יותר גבוהה - 1080 על 1920 פיקסלים. למרות ההבדלים ברזולוציות, איכות התמונה מוצלחת וייתכן אפילו שמסך קטן ייתפס כיתרון עבור אנשים שהמסך של הנוט 3 הרגיל הפחיד אותם. הניאו מגיע עם חומרה חלשה יותר, כאשר לדעתנו, החומרה שמריצה את הניאו עובדת רוב הזמן בצורה טובה, אבל מגמגמת דווקא באחת היכולות המעניינות שמציע הדגם - אופציה למסך מפוצל. כשמריצים שני יישומים במקביל, הסמארטפון מתחיל להגיב לאט.

סמסונג גלקסי נוט

אקספריה Z1: גרסת הקומפקט יקרה

אקספריה Z1 קומפקט הוא יצור שונה משאר מכשירי המיני. בסוני החליטו שהקומפקט יהיה דגם כמעט זהה לאחיו הגדול Z1 מבחינת היכולות שלו, רק עם מסך קטן יותר וכך יפנה לאנשים שלא רוצים סמארטפון עם מסך בגודל 5 אינץ' ויסתפקו ב-4.3 אינץ'. הרזולוציה אומנם נמוכה יותר, אבל איכות התצוגה עדיין טובה. סמארטפונים בגרסת מיני מגיעים בדרך כלל עם מצלמות בינוניות, פה סוני לא ויתרו והם שילבו בגרסת הקומקפט מצלמה עם חיישן 20.7 מגה פיקסל, זהה לזו שב-Z1. איכות התמונה מצוינת גם באור יום וגם במקומות סגורים. כאמור, התרגלנו שמכשירי המיני הם סמארטפונים קצת איטיים. דגם הקומפקט זריז ולא נכשל בתחום הזה, בזכות מעבד זהה לזה של ה-Z1 הרגיל. באופן מפתיע, מחירו של הקומפקט כרגע גבוה מזה של הדגם הרגיל, עד שהחברה תעדכן את המחירים.

סוני

HTC one: ה-M8 שונמך ל-mini 2

דגם One M8 מסייע מאוד לחברת HTC לשפר את מכירותיה בעולם. בשבועיים הקרובים יגיע לארץ דגם One mini 2, שיימכר ב-2,000 שקל במקום 3,350 שקל. HTC שומרת עם המכשיר הזה על עיצוב המתכת שמבדל אותה משאר הסמארטפונים בשוק, כאשר המסך מצטמצם ל-4.5 אינץ' במקום 5 אינץ', דבר שיכול להוות יתרון לחלק מהמשתמשים. איכות המסך עדיין צפויה להיות גבוהה (HD), ויכולות העיבוד יצטמצמו. כאשר המכשיר יגיע למכירה רשמית בישראל, אפשר יהיה להתרשם אם הוא עדיין מצליח לעבוד בצורה חלקה. תוצאות הצילום של ה-8M גם כך לא היו מהטובות בשוק, כאשר החברה השתמשה בטכנולוגיה בשם אולטרה פיקסל (פיקסלים גדולים יותר). במיני חוזרת החברה למגה פיקסלים רגילים.

HTC One

LG G3: דגם G3 beat בדרך

ה-G3 הוא אחד הסמארטפונים המוצלחים בשוק, אך הוא יקר - 3,600 שקל. LG הודיעה לא מזמן שדגם המיני שלו G3 beat יגיע לארץ בחודשים הקרובים. מחירו טרם נקבע, אבל המפרט כבר פורסם באופן רשמי. מדובר בסמארטפון עם מסך 5 אינץ' ולא 5.5 אינץ', הרזולוציה נמוכה משמעותית אבל עדיין גבוהה (HD), כאשר המעבד ונתוני החומרה שונמכו, אבל אמורים לספק את רוב המשתמשים. בהנחה שמחירו של G3 beat יהיה נמוך בכ-800-1,000 שקל ממחיר דגם הדגל, לקוחות שיתלבטו אם לקנותו יצטרכו לשקול אם לא עדיף להשקיע את כספם בדגם G2 (2,300 שקל).

lg

G2 ו- G2 מיני: שנמוך מוצלח

LG השיקה רק לפני מספר שבועות את ה-G2 מיני במחיר של 1,500 שקל. הדגם הרגיל, G2, עולה 2,300 שקל, כך שההפרש לא מבוטל - 800 שקל. מיד כשאוחזים ב-G2 mini, מרגישים שהוא עשוי מחומרים זולים יותר מה-G2 הרגיל. הדבר מורגש בעיקר בגב הסמארטפון המיוצר מפלסטיק, שנותן תחושה של מכשיר בכמה מאות שקלים. המסך מגיע בגודל 4.7 אינץ' לא באיכות HD, אבל מציג תוצאות טובות. גודלו של המסך ב-G2 הוא 5.2 אינץ' באיכות Full HD. מה עדיף? במקרה הזה, אמנם נכון שמדובר במכשיר עם חומרה משונמכת, אבל הוא נותן תוצאות למי שלא רוצה להשקיע יותר מדי ברכישת סמארטפון.

עוד כתבות

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר