עמית קמינסקי, מנכ"ל AMG משכנתאות, טוען כי ההצעה לאפשר משכנתא של 90% מערך הדירה לרוכשי דירה ראשונה היא "פופוליסטית" וטוען כי מדובר ברעיון לא טוב.

ההצעה "אמנם תשיג את המטרה של רכישת דירה ע"י זוגות צעירים בעלי הון עצמי נמוך, אך גם תעודד אותם לקחת משכנתא עם מגבלות מימון שהופכות אותה ליקרה, בתנאים שקובעים הבנקים, ותכניס אותם לחובות שילכו ויתפחו", אומר קמינסקי.

לפוליטיקאים שמחפשים להקל על הזוגות הצעירים באמצעות המשכנתא הוא מציע לאמץ את רעיון סבסוד המשכנתאות: "לא צריך לחפש פתרונות קסם חדשים ויצירתיים, אלא לראות את העבר - המשכנתאות המסובסדות לזכאים. אלו הציעו תנאי מימון אטרקטיביים כאשר המשכנתאות הללו לא נחשבו לחלק מהמימון הבנקאי ובפועל העלו את גג המימון של המשכנתא, והוזילו את העלויות לצעירים. הענקת המשכנתאות נקבעה לפי קריטריונים שקבעה המדינה שיכלה לתעדף את אזורי הפריפריה או זוגות מעוטי יכולת, ויחד עם מענקי מקום שונים נתנו מטריה הולמת לנושא רכישת דירה ראשונה, וכך סייעה לא רק לזוגות צעירים, אלא גם עודדה מגורים בפריפריה ושירות צבאי".

קמינסקי תוקף את ההצעה של שרי וחברי הכנסת ממפלגת "ישראל ביתנו" לאפשר משכנתא של 90% מערך הדירה ואומר כי "צעדים פופוליסטיים כמו הצעת החוק הנוכחית אולי נראים טוב בבחירות, אבל בשטח הדרך ליישומם ארוכה והם אינם מביאים את הציבור ליעד הנכסף".