גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שותים בסילבסטר? מחירי השמפניה ירדו בעשרות אחוזים

בזכות התחרות העזה בענף, מחירי השמפניה ירדו בעשרות אחוזים - מה שמאפשר לרכוש בקבוק של מותג יוקרתי בכ-200 שקל ■ גם יינות מבעבעים אחרים יעשו שמח במסיבות סיום השנה האזרחית במחירים סבירים

שמפניה / צלם: : yurok /Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב
שמפניה / צלם: : yurok /Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב

שמפניות בפחות מ-200 שקל ויינות מבעבעים איכותיים בפחות מ-80-100 שקל - זו הבשורה לחוגגים במסיבות סיום השנה האזרחית, והכול בזכות התחרות העזה בענף.

לדוגמה: שמפניה ברוט מבית מואט שאנדו, שמפניה ברוט מבית דובאל לה רואה, וגם ברוט מבית דראפייה או מבית פיפר היידסיק עולות כ-200 שקל; שמפניה מבית אלכסנדר בונט עולה 150 שקל ושמפניה גואט אנרי עולה רק 90 שקל, באמצעות קופון אתר ביג דיל ברשת יין בעיר.

יש גם שמפניות יקרות יותר - אבל גם הן הוזלו. כך למשל, שמפניה מבית וו קליקו, שהחליפה לאחרונה יבואן בישראל, נמכרת בכ-250 שקל, לעומת 380-400 שקל בעבר הלא רחוק.

"יש יותר מ-10 מותגים נחשקים (בתים) מחבל שמפניין שנמכרים בפחות מ-200 שקל, וזה פועל ישיר של תחרות שעוד לא נראתה בתחום", אומר גורם בענף. "מדובר במהלכים שהחלו לפני שנתיים, וכעת הצרכנים קוצרים את הפירות: כניסת יבואנים קטנים, יבוא ישיר על-ידי רשתות שחוסכות את פערי התיווך, שפע של מותגים וכניסת אתרי אינטרנט לזירת המכירות. כשיש אפשרות לצרכנים בישראל לסגור את השנה עם בקבוק שמפניה איכותי ב-90 שקל, אנחנו מבינים שהענף עבר מהפכה".

"ההערכות הן שמחירי השמפניות היוקרתיות ירדו ב-30%-50%", אומר עידן בבלי, מנהל פיתוח עסקי מחברת י.ד משקאות המייצגת בישראל את LVMH (מואט שנדון, וו קליקו, דום פריניון).

לדבריו, לא מדובר במבצעים אלא בשפת מחירים חדשה: "התחרות והמיסוי שירד הובילו לתמחור חדש. לא צריך עוד לקנות שמפניות בחו"ל. בברלין מוכרים בקבוק של מואט ב-40 אירו, והנה בארץ הוא ב-200 שקל.

"התמחור מחדש הקפיץ את המכירות ב-110%, זה משהו שלא ידענו עד כה, וזה כאן כדי להישאר. כמו בתחומי מזון אחרים, גם בתחום היין הבינו שמספיק לדפוק את הלקוח הסופי, שמשלם הון ומניב למשווק שיעורי רווחיות לא שפויים. המחיר כעת הגיע לממדים הטבעיים שלו, ומפה נבנה את זה קדימה".

רונית אבנר, סמנכ"ל שיווק ובעלים של הכרם, סבורה כי המחירים התחרותיים משקפים פשרה על האיכות: "אנחנו משווקים את המותג בולינג'ר, שמחיריו מתחילים ב-300 שקל וצפונה - אלה מחירים יציבים לאורך שנים, ואחרי הסילבסטר אנחנו נשארים מרוקנים ממלאי.

"יש שמפניות שמתבססות על קמפיינים ועל אריזה ממותגת כשהם שמים את הדגש על מחיר במקום איכות בעיקר סביב הסילבסטר", היא אומרת, "בדיוק כמו שיש וודקה ב-80 או ב-200 שקל - בשני המקרים מקבלים תמורה בהתאם".

לדבריה, רפורמת המיסוי באלכוהול השפיעה בעיקר על תחומי הקוניאק או הוויסקי: "בשנתיים האחרונות אנחנו חווים גידול של 500% במכירות קוניאק רמי מרטין. לאחרונה השקנו רמי מרטין במהדורה מיוחדת ב-7,000 שקל. לפני הרפורמה המחיר לבקבוק כזה היה מגיע ל-20,000 שקל".

לא רק שמפניה

תחום היינות המבעבעים מתאפיין בטווח רחב של מחירים: מ-10-15 שקל לבקבוק קאווה בסיסי (במבצעי כמות), ועד 2,000 שקל לבקבוק שמפניה דוגמת דום פריניון רוזה 2003.

הטווח הרחב מציג לא רק מדדים של איכויות או סוגי משקה השונים זה מזה בתכלית, אלא גם מערכת שלמה של הגדרות מחייבות, לצד מותגים נחשקים, שנות בציר וסוג הענב ממנו הופק היין.

לא רק שמפניות: בין המבעבעים האחרים שנמכרים על המדף ברמת מחירים של כ-70-80 שקל נמצאים שלל יינות (פרוסקו, קאווה) שעושים את דרכם מאיטליה, מספרד ומצרפת (לא מחבל שמפיין) - כשיש מי שיגיד שהתמורה האמיתית לכסף נמצאת בקטגוריה הזו, שמספקת יינות נעימים וטעימים במחיר הוגן בהחלט.

עונת המבצעים

"השנה יש תחרות גדולה במכירות השמפניות והאלכוהול, ולכן הורדנו מחירים כבר בתחילת דצמבר, ולא רק בסוף החודש כפי שנהוג בדרך-כלל", אומר וואסים חינאווי, מבעלי רשת המשקאות והיין wine & more. עוד הוא מציין עלייה של 25% במכירות חודש דצמבר, כשבשבוע האחרון הוא צופה קפיצה של מעל 50%, גם כפועל יוצא של מבצעים בנקודות המכירה.

ומבצעים כאמור יש לרוב, באתרי האינטרנט ובחנויות. בדיוטי פרי, למשל, יש מבצע 3+1 על מרבית בקבוקי השמפניות, והמבחר לא רע: כ-45 דולר לבקבוקי MUMM המשתתפים במבצע 3 ב-100 דולר, כלומר כ-130 שקל לבקבוק (לעומת 200-250 שקל המחיר בחנויות). גם בקבוק מואט ושנדו בדיוטי פרי משתלם ביחס למבצעים בחנויות. מחירו 183 שקל, והוא משתתף במבצע 3+1.

גאווה ישראלית

למי ששיקול הכשרות חשוב לו או רוצה לפרגן לתוצרת המקומית, סדרת המבעבעים של יקבי רמת הגולן כוללת את גרסת הרוזה או הבלאן דה בלאן המופקים בתהליך הכולל בציר ידני, התססה שנייה ויישון. המחיר, 120-130 שקל לבציר 2008, ירד לכ-100 שקל באתרים כמו וויין דיפו.

"אנחנו חווים עלייה ברורה בצריכה של מבעבעים ולכם משקיעים בתחום הזה, על אף שעדיין מדובר בנישה לעומת צריכת יין", אומר ארנון הראל, סמנכ"ל שיווק ביקבי רמת הגולן. "הצרכנים הישראלים נחשפים בחו"ל למבעבעים איכותיים ומבינים שבמזג-האוויר החם שלנו מדובר במשקה קלאסי שלא צריך לשמור רק לחגיגה פעם בשנה".

למי שמחפש זווית מיוחדת: יין מבעבע של יקב רימון על טהרת הרימונים מציע חוויה אחרת, ומחירו כ-120 שקל.

בועות בכל מחיר / חיליק גורפינקל

היסטריית היין המבעבע לא תפסח כנראה על המוני בית ישראל גם השנה, או לפחות על אלה מבינהם שיכולים להרשות זאת לעצמם.

רפורמת המיסוי השנויה במחלוקת על שלל המשקאות האלכוהוליים - זו שייקרה עד מאוד משקאות עממיים כמו בירה וערק והבעירה את חמתם של לא מעט שתיינים (ובצדק) - גרמה בצידה השני להוזלה ניכרת במחירי המשקאות היוקרתיים, וכך יוצא שדווקא בצד המרוח בחמאה של הפרוסה נהנים הרבה יותר, כרגיל.

ופתאום אתה מגלה שלא רק קוניאק או ויסקי מיושנים היטב הם בהישג יד (לפחות של מי שיש לו כיסים עמוקים למדי, בכל זאת), אלא גם המשקה שנחשב היוקרתי מכולם - שמפניה צרפתית אמיתית. מה שקודם עלה לפחות 300-350 שקל, אפשר פתאום למצוא גם בסביבות 200 שקל, ויש הטוענים בתוקף שגם בפחות.

לאחרונה אפשר למצוא בארץ גם מבעבעים צרפתיים נפלאים שאינם שמפניה, כמו למשל הקרמו (Cremant), שמחיריהם זולים אף יותר.

בקצה השני של עולם המבעבעים, נמצאים על המדפים יינות ספרדיים ואיטלקיים במבצעי ה-3 או 4 ב-100. אם אינכם חייבים להדק עד כדי כך את החגורה, תגלו שתמורת 70 או 80 שקל, שלא לדבר על 100 וקצת, תקבלו קאוות ספרדיות נפלאות ממש וגם כמה בקבוקי פרוסקו איטלקיים לא רעים בכלל. נסו את הקאוות של בית נאדל הספרדי (במיוחד הרזרבה שמחירו מאמיר כבר ל-125 שקל) או את המבעבעים מבית בוטגה.

חוגגים את סוף השנה האזרחית עם שמפניות ויינות מבעבעים

ההבדל בין שמפניה ליין מבעבע

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה ירדה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה