גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פרשת הכאת הקטין: אלי טביב ירצה 6 חודשי עבודות שירות

(עדכון) - אחרי שניצל מניסיון התנקשות בחייו, נמשך השבוע הסוער של בעלי בית"ר ירושלים ■ ההתאחדות לכדורגל: העמדה בסוגיית המשך האישור שניתן לטביב לכהן כבעלי בית"ר "תגובש עפ"י הוראות החוק והתקנון"

אלי טביב בבית המשפט / צלם: תמר מצפי
אלי טביב בבית המשפט / צלם: תמר מצפי

השבוע הסוער של אלי טביב נמשך היום (ב') בבית המשפט: לאחר שבלילה שבין שבת לראשון ניצל בעלי בית"ר ירושלים ממה שככל הנראה היה ניסיון התנקשות בחייו - הבוקר הוא הגיע לבית משפט השלום בתל-אביב כדי לשמוע את גזר דינו ב"פרשת הנער", במסגרתה הורשע בגרימת פציעה בנסיבות מחמירות, השמדת ראיה ושיבוש הליכי משפט.

השופט דניאל בארי גזר עליו 6 חודשי עבודות שירות. בנוסף, הוא ישלם למתלונן, גיא חסין, פיצוי בסך 4,000 שקל; כמו כן, הוטל עליו קנס של 1,500 שקל - אותו יוכל להמיר ב-15 ימי מאסר.

"התחשבתי ברקע להתרחשות המעשה האלים שביצע, וגם במצבו הרגשי (של טביב) על רקע ההתנכלויות בו ובמשפחתו", אמר השופט. "לולא הנסיבות שציינתי לעיל היה מקום לגזור מאסר ממשי שירוצה מאחורי סורג ובריח".

לאחר הקראת גזר הדין אמר טביב כי יישב עם פרקליטו, עו"ד ציון אמיר, והשניים יחשבו יחד האם להגיש ערעור. את עבודות השירות צפוי טביב להתחיל ב-19 באפריל.

כזכור, אירוע תקיפת הקטין התרחש במארס 2012, אז עדיין שימש טביב כבעלי הפועל ת"א, שאוהדיה פתחו במחאה נגדו ונגד הדרכים בהן הוא ניהל את המועדון.

על-פי כתב האישום שהגישה הפרקליטות נגד טביב ומאבטחו, אילן פניבילוב, באמצעות עו"ד מוריה גרין, פניבילוב תפס את חסין, אשר עצר ליד ביתו של טביב וקילל אותו. לאחר שיצא טביב מביתו, התפתח בין השלושה דין ודברים, בעוד פניבילוב אוחז בידו של חסין. אז החלו הנאשמים לתקוף את החסין באגרופים ובבעיטות בכל חלקי גופו, והמשיכו גם לאחר שנפל על הכביש, עד אשר הגיעה למקום ניידת משטרה.

לאחר האירוע התבקש טביב על-ידי חוקר משטרה למסור את המכשיר המקליט את צילומי מצלמות האבטחה בבית, ובבדיקה התברר כי טביב, או מי מטעמו, מחקו את כל הצילומים שהיו שמורים על גבי המכשיר וכן את יומן הפעולות שבוצעו במערכת המכשיר עד לתאריך זה.

השופט קבע כי גרסתו של חסין, שהיה קטין בעת המקרה - היא מהימנה, והוא העדיף אותה על פני גרסתו של טביב.

יש לציין כי זוהי אינה הפעם הראשונה בה טביב, שמרכז עסקיו הוא במיאמי, ארה"ב - מסתבך עם החוק בישראל. בתחילת שנות ה-90 הוא הורשע בהתחזות לאדם אחר במטרה להונות, שימוש במסמך מזויף, קבלת דבר במירמה והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. הרשעות אלה הגיעו במסגרת סכסוך גירושים עם אשתו הראשונה (כיום נשוי טביב למעצבת האופנה דנה אשכנזי), במסגרתו יצא מהארץ עם דרכון תחת שם בדוי (שאלתיאל דאוויל).

ימשיך לשלוט בבית"ר ירושלים?

כעת תיאלץ לבחון ההתאחדות לכדורגל האם להמשיך ולאפשר לטביב להיות חלק מהכדורגל הישראלי - בהנחה שטביב בעצמו ירצה זאת (אתמול הוא אמר לכלי התקשורת השונים כי בעקבות ניסיון חיסולו - הוא שוקל את המשך דרכו בכדורגל).

על-פי תקנוני העברת הזכויות של ההתאחדות, אדם לא יכול לשמש בעלים של מועדון בארץ אם טרם חלפו 7 שנים מהרשעה פלילית שלו - אך הפסילה אינה אוטומטית וכפופה להחלטה בנושא של בית הדין העליון.

כעת, בית הדין בראשות נשיאו, השופט בדימוס אורי גורן, יצטרך לחכות לפסק דין חלוט (שכל ההליכים לגביו הסתיימו), ולאחר מכן להתכנס לידי החלטה.

גם אם הוועדה להעברת זכויות תחליט כי טביב צריך להעביר את השליטה על בית"ר לגורם אחר - היא תיאלץ לתת לו זמן סביר לעשות זאת, שכן הוא המחזיק כרגע בנכס ובזכויות הכלכליות שלו.

בשעות אחר-הצהריים נמסרה מההתאחדות לכדורגל התגובה הבאה: "בהמשך לקביעת גזר הדין של מר אלי טביב היום על-ידי בית המשפט, ההתאחדות תפנה כבר מחר באופן רשמי, באמצעות היועץ המשפטי עו"ד אפרים ברק, למר טביב (המכהן כחבר הנהלת ההתאחדות) ולמועדון הכדורגל בית"ר ירושלים (שמר טביב הוא בעל השליטה בו וכן בעל תפקיד במועדון), ותבקש מהם להעביר אליה בדחיפות את הכרעת הדין וגזר הדין, זאת כדי שתוכל לשקול את צעדיה לאור ההרשעה בשלושת המישורים האמורים: לעניין מעמדו של מר טביב כחבר הנהלת ההתאחדות, בעל תפקיד ובעלים במועדון הכדורגל בית"ר ירושלים.

"תקנוני ההתאחדות לכדורגל מסדירים את הכללים לעניין כשירותו של אדם לכהן בתפקידים אלה, וכך גם הוראות דין שונות שעשויות להיות רלוונטיות למקרה. ההתאחדות תפעל בעניין זה על-פי הוראות החוק והתקנון, ותגבש את עמדתה בעניין לאחר קבלת מסמכי ההרשעה כאמור".

נזכיר כי בעבר פסק השופט (בדימוס) אמנון סטרשנוב כי טביב אינו ראוי להמשיך לשמש כבעלים של קבוצת כדורגל, אך טביב המשיך בכל זאת למשוך עוד שנים ארוכות בחוטים בהפועל כפר-סבא, לפני שביצע לקראת סוף העשור הקודם מעבר שנוי במחלוקת להפועל תל-אביב, שכלל ריקון של הפועל כפר-סבא משחקניה הבכירים (שנרכשו על-ידי הפועל). את השליטה על בית"ר ירושלים קיבל טביב מארקדי גאידמק, בעבור התחייבות לעמוד בחובות שהשאיר אחריו, בקיץ 2013.

בשבועות האחרונים עלה שמו של טביב לכותרות בהקשר נוסף - לאחר שבורר ההתאחדות לכדורגל פסק כי חיים רמון חייב לו כ-5 מיליון שקל בגין עסקת מכירת הפועל תל-אביב בקיץ 2012.

עוד כתבות

עסקים ברמת גן / צילום: טלי בוגדנובסקי

תביעה ייצוגית נגד מילואימניק העלתה מחלוקת ישנה. האם נמצא לה פתרון?

תובעים ייצוגים מתנגדים זה שנים לרצון לחייב אותם להתריע בפני עסקים טרם הגשת תביעה נגדם ● אולם כעת, סיפורו של בעל עסק שחזר מעזה וגילה שהוא נתבע ב־2.5 מיליון שקל, עשוי לגרום לזה לקרות ● מומחים חלוקים לגבי ההשלכות

רצפת המסחר בבורסות וול סטריט בניו יורק. זו לא בועה, אבל יש סיבה לדאגה / צילום: ap, Seth Wenig

תגובת השוק למתקפה באיראן מוכיחה שהמניות אינן בבועה

העליות והמורדות בימי שישי ושני בוול סטריט הקלו זמנית על החששות לגבי היווצרות בועה אפשרית ● המשקיעים אולי נותנים הערכות שווי גבוהות על מניות, אבל הם עדיין מסוגלים לקבל החלטות מנומקות

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ביידן בקריאה לקונגרס במאמר מיוחד: "לאשר בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל ולאוקראינה"

הנשיא האמריקני הבהיר: "זה לא הזמן לנטוש את ידידותינו, לא מתקבל על הדעת שנעמוד מנגד" • על המתקפה האיראנית אמר ביידן: "איראן רוצה למחוק את המדינה היהודית היחידה מעל המפה" • עוד הזהיר הנשיא: "ארה"ב עלולה להיגרר למלחמה, אסור שנניח להגנה של ישראל להיחלש"

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

מטוס אל על / צילום: דני שדה

תזכורת מאל על: המניות שנכנסו בסערה למדדים המובילים בת"א, ואז בעיקר צנחו

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו?

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

אוקראינה עברה מהצלחה צבאית לכישלון. זה יכול לקרות גם לישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: המציאות העגומה של ההגנה האווירית באוקראינה עלולה לקרות גם לישראל, סין הולכת על קו דק במזרח התיכון ואפל מבצעת עדכון למערכת אחרי סערת האימוג'י של דגל פלסטין ● כותרות העיתונים בעולם 

ד''ר משה כהן / צילום: תמונה פרטית

האם בקרוב יוקם בית ספר נוסף לרפואה במיקום מפתיע?

ד"ר משה כהן פועל בימים אלה מול המל"ג להגשמת החזון שלו -  בית ספר בינלאומי לרפואה באילת, בהשקעה של 250 מיליון שקל ● התוכנית כוללת שיתוף־פעולה הדוק עם אוניברסיטאות בעולם וחיזוק לבית החולים יוספטל ● האם יצליח היכן שרייכמן נתקל בהתנגדות, ומי המלונאי שרתם לגיוס הכסף?

המדינה מאפשרת יבוא הולך וגובר של חומרי מחצבה ממחצבות פלסטיניות / צילום: Shutterstock

"סכנה של ממש": מה נחשף בתביעה של מפעילת מחצבה ישראלית?

תביעה של מפעילת מחצבה באזור בית שאן חשפה כי היקף חומרי המחצבה שנכנסו לישראל דרך מעבר ג'למה שבצפון זינק בשנתיים האחרונות ● על פי ההערכות, 15% מכלל החצץ המשמש בישראל מגיע מהרשות - שיעור שצפוי עוד לגדול

טיל איראני ליד ים המלח, ששוגר לעבר ישראל ויורט / צילום: Reuters, ALON BEN MORDECHAI

איראן אוזרת אומץ ולוקחת הימור מסוכן בעימות גלוי מול ישראל

ההתקפה של טהראן על ישראל סימנה שינוי אסטרטגי בעימות בין המדינות ●  מלחמת הצללים הפכה לעימות ישיר, ולא ברור עדיין מה יהיה הצעד הבא ● ברקע, הלחץ על איראן להוכיח כי היא מובילה את 'ציר ההתנגדות' מתגבר

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

סודות מתוך ועדת ההשקעות: כך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

"עשיתי דברים מסוכנים": המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

מארק קיובן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

המיליארדר שהתחיל כמוכר שקיות אשפה חושף כמה מסים שילם ואומר: "אני שמח"

"אני משלם את מה שאני צריך. ארה"ב עשתה הרבה בשבילי, ואני גאה להחזיר לה במסים כל שנה", אומר המיליארדר מארק קיובן, שצפוי שלם מס של 275.9 מיליון דולר על הרווחים שלו ב-2023

חנן מור / צילום: אייל טואג

חנן מור מכר מניות ב-2 מיליון שקל, המניה נפלה ב-37%

המשקיעים של חברת הנדל"ן שנמצאת בהסדר חוב הרימו גבה כשראו את בעל השליטה לשעבר מוכר מניות, בהיקף של 78% ממחזור המסחר ביומיים, מה שהפיל את המניה ● ניתן להניח שמור היה מוכר עוד לולא עו"ד גינדס שביקש שיעצור

בנייה חדשה. האם ההצעה תשפיע על המחסור בפועלי בניין? / צילום: טלי בוגדנובסקי

הממשלה מתכננת: הבאת עובדים זרים לישראל ישירות ולא דרך חברות כוח אדם. לא כולם מרוצים

הממשלה דנה באופן מפתיע בסעיף שלא היה על סדר יומה שיכול להקל על הבאת פועלי בניין מחו"ל לארץ ● לפי ההצעה, קבלנים יוכלו להביא עובדים מחו"ל באופן זמני בהעסקה ישירה על ידם, בכפוף להבאת מינימום של 50 עובדים על ידי אותו מעסיק ● שר הבינוי והשיכון: "מייתרת את המשרד מכלל הליכי קבלת החלטות"

ריצ'רד פרנסיס, מנכ''ל טבע / צילום: יח''צ

כמעט 100 מיליון שקל בשנה: זה שיאן השכר החדש בבורסת ת"א

עלות שכרו של מנכ"ל טבע ריצ'רד פרנסיס בשנת 2023 עמדה על כ-26 מיליון דולר, רוב הסכום ניתן כתגמול הוני ● פרנסיס עקף בכך את ברק עילם, מנכ"ל נייס והפך לשיאן השכר בבורסה המקומית ● בשנה שעברה הביעו בעלי המניות של טבע מחאה על התגמולים הגבוהים לעומת ביצועי המניה באותה עת ● בתוך כך, טבע קיבלה אישור FDA לתרופת ביוסימילר

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל

מדפי חלב בסופרמרקט / צילום: גלובס

האם ישראל תחזור לייבא חלב? תלוי את מי שואלים ומתי

העלייה הצפויה במחירי החלב הניגר מעלה את השאלה האם המנגנון שקובע מכסים ומחירים מפוקחים לא מיותר ● כיצד ייראה השוק אם התחרות תיפתח, ואיך כדאי לפתור מחסור בפעם הבאה?

חברת ארמיס / צילום: שלומי יוסף

ארמיס רוכשת חברת סייבר ישראלית ב-150 מיליון דולר

סילק מפתחת פלטפורמה המאפשרת למנהלי אבטחת מידע לזהות ולתעדף שלל חולשות ואף לתקן אותן ● לאחר הרכישה, ארמיס תטמיע את הפלטפורמה של החברה בתוך המערכות והפלטפורמה שלה

הטרנד שמרוויח מהריבית / אילוסטרציה: Shutterstock

הקאמבק של הקרנות הכספיות: המשקיעים חוזרים לטרנד שמרוויח מהריבית

בסוף 2023 נראה היה שהקרנות הכספיות דועכות. אבל מאז, האפיק הסולידי הציג התאוששות מסחררת שהגיעה לשיא החודש עם גיוסי עתק של 3 מיליארד שקל בשבועיים - פי שניים מבכל פברואר ● מומחה: "המשקיעים הבינו שהריבית הגבוהה תישאר"