ניסיון התנקשות? אלי טביב נורה על-ידי אלמוני בסמוך לביתו

בעלי בית"ר ירושלים נפצע קל בכתפו, כשאדם רכוב על אופנוע ירה לעברו 3 כדורים ■ טביב: "אין לי אויבים מחוץ לכדורגל; לא אמשיך בכדורגל כמעט בוודאות"

אלי טביב / צלם: שלומי יוסף
אלי טביב / צלם: שלומי יוסף

עוד אירוע חריג התרחש הלילה (בין שבת לראשון), בשעה שבעלי בית"ר ירושלים, אלי טביב, נורה בידי אלמוני בעת ששהה ברכבו ליד ביתו בכפר שמריהו. טביב נפגע בכתפו באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית-החולים מאיר בכפר-סבא. היורה נמלט מהמקום.

טביב הגיע לביתו בכפר שמריהו עם רכבו, ועוד לפני שהספיק לצאת מהרכב, אופנוע עם שני אנשים רעולי-פנים עצר לפניו. אחד מהם ירד ממנו, התקרב לעבר שמשת הרכב וירה 3 כדורים. אחת היריות פגעה בכתפו של טביב.

במשטרה בודקים מספר כיווני חקירה, כאשר העיקרי שבהם הוא סכסוך כלכלי.

מאוחר יותר בבית-החולים אמר טביב: "הכדור נשאר עדיין בכתף". כשנשאל מי מסוגל לעשות דבר כזה, אמר: "זה רק מהכדורגל, ולא מאוהדי בית"ר ירושלים. הכדורגל פשט רגל. צריך לשבת ולחשוב מה עושים הלאה, אם בכלל אשאר בכדורגל. אולי לחזור חזרה לארה"ב, לשקט ולשלווה".

בראיון לערוץ הספורט הבוקר (א') אמר טביב: "אפשר להגיד כמעט בוודאות שאני לא אמשיך בכדורגל". לגלי צה"ל סיפר: "לא היה לי שום עסק עם השוק האפור, אני לא צריך לקחת מהם כלום. אין לי אויבים מחוץ לכדורגל".

זו לא הפעם הראשונה שבה מעורב טביב באירועים כגון אלה. בדצמבר 2011, אז עדיין כששימש כבעלי הפועל תל-אביב, הושלך רימון הלם לחצר ביתו בצפון תל-אביב. באותה תקרית רמז טביב כי ידם של אוהדי הפועל תל-אביב קשורה לעניין. חקירת המשטרה לא הובילה למציאת האחראים לתקרית.

באוקטובר 2013 נמצא רימון רסס מתחת לרכבו של טביב, בסמוך לביתו בכפר שמריהו. גם אז לא הצליחה המשטרה לשים יד על האחראים למעשה, אך חקרה כיוון לפיו עבריינים ניסו לסחוט את טביב על רקע עסקת רכישת בית"ר מידיו של ארקדי גאידמק.

ביוני 2014 הורשע טביב בתקיפת הקטין גיא חסין. האירוע התרחש במארס 2012, בעיצומה של מחאת אוהדי הפועל תל-אביב נגד הבעלים דאז. טביב הורשע בפציעה בנסיבות מחמירות, בהשמדת ראיות ובשיבוש הליכי משפט. מחר (ב') אמור בית המשפט לגזור את עונשו בפרשה. בעבר הרחוק הוא הורשע בעבירה של התחזות לאדם אחר במטרה להונות, שימוש בדרכון מזויף, זיוף וקבלת דבר במירמה.

בהתאחדות לכדורגל מסרו היום כי "ההתאחדות מאחלת לטביב החלמה מהירה, ומשוכנעת כי משטרת ישראל תדע לאתר את מי שאחראים לאירוע החמור".

ממינהלת הליגה נמסר כי "אנו קוראים למשטרה לפעול במהירות לחקירת התקרית ולמציאת העבריינים. המינהלת מאחלת לטביב בריאות מלאה, ושיחזור אלינו בהקדם".

עמותת אוהדי הפועל תל-אביב, "האדומים", מסרה בתגובה לאירועים הלילה: "העמותה מגנה כל שימוש באלימות ומאחלת לטביב החלמה מהירה. מדובר באירוע חמור ומטריד ביותר. זו תהיה טעות מרה לקשור בין ניסיון ההתנקשות הזה לבין אוהדי כדורגל. מר טביב הוא עבריין מורשע, ויש להניח שכמו באירועי רימון ההלם ורימון הרסס, מי שעומד מאחורי האירוע הלילה הם גורמים עברייניים בעלי רקע פלילי".