סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי של שרי אריסון והחברה הסינית China Railway Tunnel Group (רש"ת: CRTG) זכו במכרז הענק לבניית המנהרות והתחנות בחלק המערבי של הרכבת הקלה בתל-אביב - כך קבעה היום (ג') ועדת המכרזים של נת"ע. מדובר במכרז הגדול ביותר בפרויקט.

המקטע המערבי כולל שתי מנהרות מקבילות באורך כ-5 ק"מ כל אחת (סה"כ 10 ק"מ) ובניית ששת תחנות הרכבת התחתית ב- אלנבי, שדרות יהודית, שאול המלך, ארלוזורוב, אבא הילל וביאליק. סולל בונה גברה בהצעתה על קבוצה משותפת לשפיר הנדסה וחברת GHELLA (איטליה) וגם על דניה סיבוס וחברת VINCI (צרפת).

עבודות התשתית בקו האדום חולקו לשניים: חלק מזרחי ומערבי. עלות עבודות התשתית בחלק המערבי הוערכו בין 3.5-4 מיליארד שקל, כך שהצעתה של סולל בונה נמוכה בצורה משמעותית. החלק המזרחי כולל סלילת שתי מנהרות ובניית שתי מנהרות בעלות שמוערכת בכ-2.5 מיליארד שקל. ההצעות למכרז צפויות להתקבל בחודש יוני.

בתוך כך, הודיעה היום נת"ע כי החברה החלה היערך להסדרי התנועה החדשים שיחולו עם תחילת העבודות בתחנת קרליבך. מזה שבוע ימים מבוצעים שינויים בהסדרי התנועה לאורך רחוב המסגר הכוללים: הזזת איי תנועה, הוספת רמזורים, ביטול פניות, הוספה והחלפה של תחנות אוטובוס.

כאמור, עם תחילת ביצוע העבודות בעוד מספר חודשים, תנועת כלי הרכב הבאים מבגין מכיוון צפון אל רחוב המסגר תיחסם, תינתן העדפה לתח"צ ברחוב המסגר, ייחסם רחוב בגין במקטע רחוב החשמונאים ורחוב הרכבת לתנועת רכבים פרטיים, והתחבורה הציבורית תופנה בחלקה לרחוב המסגר.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי "מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל-אביב היא הפרויקט החשוב והמורכב ביותר בישראל כיום. כפי שהובטח, פרויקט הרכבת הקלה בתל-אביב נמשך כסדרו. זכיית הקבלן היום היא צעד חשוב בהוצאתו לדרך של הפרויקט"

מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און, ציין כי "מדובר באחד ממכרזי התשתיות המורכבים ביותר הכוללים דרישות סביבתיות מחמירות אשר נועדו להקל משמעותית על בעלי העסקים והתושבים במהלך ביצוע העבודות".