לצד מימון ממשלתי של 1.5 מיליארד שקל, עיריית ראשון לציון תשתתף באופן תקדימי בהוצאות הארכת הקו האדום • תוסיף מאות מיליוני שקלים משיווק קרקעות מעל דיפו שיוקם בעיר • ההסכמות צפויות להיחתם בשבועות הקרובים
לגלובס נודע כי בכוונת יונדאי הדרום־קוריאנית להתמודד במכרזים שיתפרסמו בשנה הבאה לחפירות המטרו • ואולם גורמים בממשלה חוששים שמגמת הדרת החברות הסיניות, כפי שבאה לידי ביטוי בביטול רכש הקרונות לרכבת הקלה, תפגע בהיתכנות הביצועית של הפרויקט
בעקבות ההחלטה לבטל שניים משלושת חניוני הענק שתוכננו לאורך כביש 5, משרד התחבורה עשוי להקצות את 2 מיליארד השקלים שיתפנו להארכת הקו האדום של הרכבת הקלה עד למתחם האלף בראשון לציון
מנהלת המטרו קיבלה השבוע את המלצת ועדת האיתור בראשות יו"ר רשות התחבורה הציבורית, להמליץ לממשלה על מינויו של עוזי יצחקי לתפקיד מנהל רשות המטרו
רשות הרישוי הארצית אישרה היום חבילת עבודות ראשונה במסגרת פרויקט המטרו, לצורך הקמת דיפו סגולה בפתח תקווה • הנחת אבן-הפינה לפרויקט צפויה להתקיים בקרוב, על רקע הטרקטורים שכבר יתחילו בעבודות
גדרות המתכת שהוצבו לאחרונה באזור סגולה בפתח תקווה סימנו לא פחות מהיסטוריה: הן מגדרות את השטחים הראשונים שמוקצים לטובת פרויקט המטרו • בינתיים מתקדמות גם ההפקעות אולם בענף מודאגים מהקצב וחוששים שנת"ע לא תעמוד בזמני פרסום המכרזים
רמ"י פרסמה מכרז לתפקיד שיהיה אחראי על אחת התוכניות הגדולות ביותר המתוכננות כיום בישראל • בין המועמדים המובילים, נמצא יהודה בר און • זהו לא התפקיד הראשון של בר און בחברה ציבורית, בעבר הוא שימש כמנכ"ל חברת נת"ע, תפקיד שאותו עזב על רקע חילוקי דעות בהנהלה
יצחקי סיים לאחרונה את תפקידו כיו"ר חברת נמלי ישראל • הוא צפוי להתמנות לתפקיד לאחר שגבר על 10 מועמדים שהגיעו לקו הסיום בוועדה, שהורכבה מנציגי התחבורה והאוצר
ענבל קנקה ממונה על הליך הפקעות הנכסים הגדול ביותר שנעשה בישראל אי־פעם, שיאפשר סלילה של קווי מטרו מתחת ל־24 רשויות, אבל לא שוכחת את האזרח: "אנשים אומרים 'יפה שאכפת לך', אבל יש לי אינטרס" • את הקושי הגדול היא חווה מול הממשלה: "חושבים שאנחנו זורקים כסף" • החודש היא גם מונתה לסמנכ"לית המקרקעין בנת"ע • הנשים המשפיעות, הרשימה השנתית של גלובס
במכרז להפעלת הקו הירוק והסגול של הרכבת הקלה בגוש דן התמודדו שש קבוצות: נתיב אקספרס וסופרבוס, דן ו-Marfina, מטרופולין, CCECC, שפיר ו-CAF ואגד • מנת"ע נמסר כי "מדובר במכרז התחבורה הציבורית הגדול והמורכב ביותר שנעשה בישראל"
מחקר חדש שערך שמאי המקרקעין אוהד דנוס עבור חברת נת"ע מצא כי מחירי הדירות ליד תחנות הרכבת הקלה עלו באחוזים גבוהים יותר מאשר העלייה הכללית באותם אזורים • במחקר נכללו מאות דירות שנעשו בהן עסקאות חוזרות, אולם נמצאה שונות גדולה בעליית המחירים בין הערים
המכרזים לתחילת הקמת הפרויקט הלאומי הגדול ביותר יתפרסמו בשנה הבאה, אך הם עשויים להתעכב • הסיבה: במינהל התכנון קבעו שיהיו 2-5 יציאות מכל תחנת מטרו, אך בנת"ע פירשו זאת כהנחיה מקסימלית ותכננו לתחנות רבות רק יציאה אחת • נת"ע: "הדיונים מתקיימים בשת"פ מלא"
יודפת אפק-ארזי היא המועמדת של השרים רגב ואמסלם לתפקיד יו"ר חברת נת"ע • לאפק-ארזי, שצמחה במשרד האוצר וברשות החברות, יש ניסיון רב בחברות ממשלתיות, והיא דמות מקצועית • הוועדה למינויים בכירים תצטרך לבחון האם יש לה הניסיון המתאים להוביל את דירקטוריון החברה שתקדם פרויקטים ב-200 מיליארד שקל
מנכ"ל נת"ע החדש איתמר בן מאיר הציג למשרדי הממשלה הערכה לפיה הקו הסגול של הרכבת הקלה והמקטע הדרומי של הקו הירוק ייפתחו כבר ב-2028 • הערכות קודמות היו שבשל המלחמה פתיחת הקווים תידחה ל-2030
מספר חברות ממשלתיות מתחומי ביטחון, אנרגיה ותחבורה, החולשות על מיליארדי שקלים כל אחת, מתמודדות עם עזיבת יושבי ראש - כשזהות המחליפים אינה ידועה • המינויים התקועים חושפים את היחסים המורכבים בין השרים, ובעיקר את המאבקים הפוליטיים • בינתיים, התעשייה האווירית מתנהלת ללא יושב ראש כבר חודשיים, ובנת"ע צפוי להיווצר בקרוב וואקום, עם סיום כהונת היו"ר הנוכחית
מנהל רשות החברות הממשלתיות, בהופעה ראשונה מאז שנכנס לתפקיד, דיבר בכנס תשתית לעתיד של גלובס על התוכניות שהוא מוביל • הוא נגע בנושא עודפי הרווחים הלא מחולקים, היוזמה לקצוב את כהונת כל המנהלים בחברות הממשלתיות, ואילו חברות צריכות ללכת להפרטה • "צריך גמישות כמו במגזר הפרטי"
פרויקט המטרו של גוש דןהמומלצותהרכבת הקלהמטרומירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה