השבוע פורסם המכרז לאיתור מחליף למנכ"ל נת"ע, חיים גליק • זאת רק לאחר שיו"ר הדירקטוריון זומנה לשיחות "יישור" אצל שרת התחבורה • שמו של יהודה בר און, האיש שהוציא את הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן לדרך ונחשב למנכ"ל דומיננטי, עלה כמועמד אפשרי להחליף בתפקיד את גליק
נת"ע ומשרד התחבורה הציבו גדר לעבודות התשתית של הרכבת הקלה בראשון לציון, יומיים לפני הבחירות המקומיות ולמרות שמיליארד השקלים שיועדו לביצוע הוסטו ב־2023 • בפועל, פרויקט הארכת הקו האדום עדיין בתכנון, והביצוע יידון רק במסגרת תקציב המדינה הבא
קושי במעבר בין מסילות, דלת תקולה וחדירת גשמים - אלו הן חלק מהתקלות שהתרחשו בקו האדום של הרכבת הקלה מאז שנפתח לפני חצי שנה • לפחות כמה מהתקלות נגרמות בגלל תכנון וביצוע לקויים, וחברת נת"ע תצטרך להפיק לקחים לקראת הפרויקטים הבאים שתוביל
נת"ע פרסמה את נתוני הנסיעות בקו האדום בגוש דן חצי שנה לאחר פתיחתו • הערכות חברת נת"ע לפני פתיחת הקו דיברו על 238 אלף נסיעות ביום, לעומת 120 אלף שנסעו בפועל לפני פרוץ המלחמה • לאחר פרוץ המלחמה חלה ירידה לכ-75 אלף נסיעות בלבד
17 בעלי דירות ושני בעלי חנויות בבניין בפתח תקווה צפויים לקבל בסך הכול 40־50 מיליון שקל, בעקבות הפקעת הקרקע להקמת תחנת מטרו במקום • בתמורה, המדינה תקבל זכויות לדירות שייבנו במסגרת פינוי בינוי בסביבה • בינתיים, תוכנית הקו טרם אושרה
11 אלף בעלי נכסים וקרקעות יקבלו בקרוב הודעה על הפקעת הנכס לצורך סלילת המטרו מתחת לגוש דן • איך ייקבע המחיר, איזה תמריצים הכניסה המדינה כדי שהתהליך יעבור מהר ובקלות, ומהן ההערכות לגבי סך הפיצויים שתשלם המדינה • גלובס עושה סדר
באיחור משמעותי ללוחות הזמנים, קרקעות יופקעו במרכז הרשת, לטובת הקמת קו m1 וקו m3 • לפי הודעת נת"ע "בשלב הראשון לא יבוצעו הפקעות של בתי מגורים"
מנהל התכנון התריע בפני נת"ע על חריגות בנייה במסגרת הקמת הקו הירוק בגוש דן לאחר כריתה של 60 עצים ותיקים לשימור • התנהלות החברה תובא בפני היחידה הארצית לאכיפה • נת"ע תדרש להעביר תכנון מחודש לרצועת הדרך, על מנת לאשר מחדש את התכנית
מכהונתו של חיים גליק כמנכ"ל נת"ע מצטיירת תמונה מורכבת: מחד, הוא חתום על הפעלת הקו האדום בהצלחה, גם אם באיחור, אך מנגד עומדת לחובתו דחייה של יתר הפרויקטים בחברה • דבר אחד בטוח - המנכ"ל הבא יצטרך להוביל שינוי ארגוני עמוק שישים את פרויקט המטרו בראש סדר העדיפויות, וגם להשיג את אמון הממשלה
כמנכ"ל נת"ע הוביל גליק להשלמת פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א, קידום הקו הירוק והקו הסגול וכן קידום שלושת קווי המטרו • גליק: "נכון להערכתי להעביר את המקל למנכ"ל חדש"
דחיית הבחירות מעמידה בסימן שאלה מספר פרויקטי תשתית, בין היתר מחשש בעיריות מסגירת רחובות בעת הזו • במקביל, גם האיסור על הכנסת פועלים פלסטינים תורם לעיכובים • הנזק בטווח הקצר, עפ"י גורמים המעורים בפרטים, עלול להגיע לעשרות מיליוני שקלים
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, אמר במהלך הרצאה בטכניון כי לעמדתו הפרויקט יחל לפעול רק בעוד כעשור וחצי • גורמים בחברה: "המנכ"ל שלף מהמותן ולא הסתמך על עבודה מקצועית"
נת"ע הציגה את סגירת המימון כהבעת אמון במשק הישראלי בזמן המלחמה • עם זאת, הבנקים הזרים חדלו לשתף פעולה והוחלפו בבנקים ישראלים, ומועד פתיחת הפרויקט נדחה בשנה וחצי
התנגדות מספר תושבים ורשויות מקומיות לתוואי המטרו הסתיימה כך נראה, ללא פתרון • המשמעות: תכנון מחדש של קו הרכבת, שיגרור עיכוב ביצוע ואולי גם ביטול בשל חריגה תקציבית
נת"ע חותמת על הסכמים בשווי מיליארדים עם חברות ניהול, אך ועדת האיתור למנהל רשות המטרו עדיין לא קמה • בינתיים, תקנים במשרד התחבורה הוקפאו, וגורמים בענף טוענים כי מדובר במאבק חדש מול משרד האוצר, שמתנה את איושם באיוש התקנים של רשות המטרו
ועדת ההיגוי שמורכבת ממשרדי הממשלה האוצר והתחבורה התכנסה אתמול כדי לאשר "אדנדום" - הסכם המהווה ניקוי תביעות הדדי בין הזכיין ובין המדינה על העיכובים בסגירה הפיננסית עד כה, שלב משמעותי בדרך לאישור המימון להקמת הקו הירוק
גוש דן פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהחיים גליקמטרומירי רגבמשרד התחבורהעיריית תל אביבתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה