סערת האיומים בחרם של אורנג' העולמית: לאחר שאתמול מנכ"ל החברה העולמית, סטפן רישאר, אמר כי מבחינתו הוא מוכן להוציא את פעילות החברה מישראל מיידית, מנכ"ל פרטנר הנכנס, איציק בנבנישתי, אומר היום (ה') בראיון לגלי צה"ל כי לא מדובר במתקפה על פרטנר בלבד, אלא ב"מתקפה על מדינת ישראל".

לדברי בנבנישתי, "שום חברה זרה לא תמנע מאיתנו לפעול בישראל, נמשיך כאן עוד שנים רבות. אין לנו שום שייכות לאורנג' בצרפת, אנחנו רק משתמשים במותג אורנג' מזה 17 שנה ויכולים בכל יום לקבל החלטה להפסיק להשתמש בו, למרות שזה לא על הפרק נכון לעכשיו".

בנבנישתי הוסיף כי "אני זועם על דבריו של סטפן רישאר. אנחנו כרגע מנסים להוריד את הלהבות ולגייס את תמיכת הציבור. זהו נושא לאומי, זו ממש התקפה על ישראל ולא רק עלינו. אני מניח שיש לחצים כבדים על אורנג' העולמית מגורמים פרו-פלסטיניים, אבל ישראל חייבת להתגייס כמדינה ולהילחם בניסיון לבודד אותנו".

בנבנישתי, שמחליף את חיים רומנו הפורש, סיכם: "נמשיך לעשות מה שהכי טוב למען לקוחותינו, אנחנו בודקים את את הדרכים המשפטיות להתמודד עם הפרשה הזו".

אתמול (ד') הגיב מנכ"ל פרטנר היוצא, חיים רומנו, על הפרשה ואמר: "פרטנר היא חברה ישראלית בבעלות סבן קפיטל גרופ והציבור, ואינה בבעלות פראנס טלקום (אורנג' צרפת). החברה מחזיקה במותג אורנג' מאז 1998 לכשהיה בבעלות האצ'יסון הונג-קונג, והקשר היחידי כיום הוא במותג. החברה תמשיך לשרת נאמנה את כל הציבור במדינת ישראל, ללא אפליה או הבחנה כלשהי".

רומנו ובנבנשיתי שלחו הבוקר מכתב לעובדי פרטנר, בו כתבו: "נשלח מכתב חריף לבכירי ובעלי פראנס טלקום הצרפתית, אשר טוען להפרה ופגיעה במותג אורנג' ישראל, ובו נתבע זכויותינו. אנו קוראים למנכ"ל פראנס טלקום: אם ברצונך שנוותר על המותג בישראל - תתכבד ותשלם את מאות מיליוני היורו אשר השקענו בו במהלך השנים. אנו מצווים לשמור על ביתנו, על המדינה. אל לנו לאפשר למגמת ההסתה להלך עלינו ועל אזרחי המדינה אימים".

בעלי קבוצת פרטנר, חיים סבן, מסר: "אני גאה להיות בעל השליטה בחברת פרטנר, שהינה חברה בבעלות ישראלית, החוכרת את המותג אורנג'. איומים לא ירתיעו אותי, אמשיך לפעול בישראל ולהוביל את המאבק העולמי ולמען ישראל".

הבוקר גם התחייס לפרשה דן שפירו, שגריר ארצות-הברית בישראל, ואמר: "לארצות-הברית קשה להגן על ישראל מפני יוזמות החרם שמתגברות בעולם, כשאין משא-ומתן מדיני. בעבר, כשניהלנו משא ומתן, זה היה הכלי האפקטיבי ביותר מול מדינות וחברות פרטיות - 'אל תטילו את ההצעות האלה, כי אתם תפריעו במאמץ להגיע לפתרון'. אנחנו מתנגדים לכל מאמץ להטיל דה-לגיטימיה או חרם או סנקציות, או BDS, או ביקורת חד-צדדית לא ראויה כלפי ישראל. לעולם לא נתמוך בזה. נילחם יחד עם ישראל נגד כל המאמצים האלו", אמר שפירו.