המסחר בבורסה בתל-אביב נחתם היום (א') בירידות קלות במדדים המובילים. זאת, לאחר שביום שישי ננעל המסחר בבורסות של אירופה וארה"ב במגמה שלילית. אגרות החוב השקליות הארוכות נסחרו בעליות של כ-0.4%, בעוד מניות הבנקים בלטו לשלילה. מחזור המסחר היה גבוה יחסית בשל עדכון המדדים החצי שנתי והסתכם בכ-1.8 מיליארד שקל.

בנק ישראל הודיע היום (א'), כי הוא יתחיל לקיים תדרוכי עיתונאים רבעוניים אודות המדיניות המוניטרית אחת ל-3 חודשים, זמן קצר אחרי פרסום הודעת הריבית. תדרוך העיתונאים הראשון ייערך בהחלטת הריבית הקרובה, 22 ביוני בשעה 16:15, ובה תציג נגידת בנק ישראל קרנית פלוג את השיקולים שהביאו להחלטת הריבית, תענה על שאלות עיתונאים ותציג את המדיניות המוניטרית של הבנק לרבעון הקרוב. באותו מועד מתפרסמת גם התחזית המאקרו כלכלית הרבעונית של חטיבת המחקר בבנק ישראל, והיא תוצג במהלך התדרוך על ידי מנהל החטיבה.

הדד-ליין להשגת הסכם בין יוון לנושיה מתקרב (שוב) ואם לא יושג הסכם עד יום חמישי - יוון עלולה למצוא עצמה מחוץ לגוש האירו. בניגוד לפעמים קודמות בהן איום הפרישה של יוון מגוש האירו הנה נראה חלול, הפעם נראה כי האיום רציני יותר בגלל 2 סיבות עיקריות: שרי האוצר של אירופה ידונו בתרחיש הזה ביום חמישי, ולראשונה ישנו רוב בדעת הקהל בגרמניה התומך בפרישת יוון מאירופה.

כלכלני בנק לאומי ממשיכים להדגיש בסקירה השבועית כי הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף בחשיפה לסיכון, "למרות שרמת התמחור הכוללת באפיק גבוהה מהממוצע הרב שנתי. מומלצת אחזקה גבוהה יחסית בדגש על מניות חו"ל. בנוסף, שיפור מסויים הצפוי בפעילות הכלכלית בישראל בחודשים הקרובים תומך גם באפיק המנייתי בישראל".

בבנק אגוד התייחסו בסקירה השבועית למשבר ביוון: "אנו מעריכים כי עננת יוון תלווה אותנו גם בהמשך ותמשיך להגביר את התנודתיות בשווקים. זאת, עקב עזיבת שולחן הדיונים בשל פערים משמעותיים כפי הנראה, עליה התבשרנו שלשום אחר הצהריים. לכן, אנו ממליצים להקטין את החשיפה לאירופה בחלק של התיק החשוף למניות חו"ל, ב-10% שיחולקו בין ארה"ב ואסיה. בחלוקה בין המניות הישראליות למניות חו"ל נותרת העדפה לחו"ל בחלוקה של 40% ישראל ו-60% חו"ל".

בנוגע להשפעת המשבר ביוון על שוק האג"ח הממשלתי בעולם אומרים בבנק אגוד: "למשבר היווני השפעה אמביוולנטית על התשואות של האג"ח הממשלתי. מחד, אם המשבר היווני יתדרדר לקריסה של יוון, זה עלול להשפיע לשלילה על כלל השוק ויציאת כסף מהשקעות באופן גורף, הן ממניות והן מאג"ח. מאידך, השפעה חזקה יותר במצבי משבר היא של נדידת כספים מהשקעות "מסוכנות" כגון מניות או אג"ח של חברות ומדינות בסיכון לאג"ח בטוחות יותר כדוגמת האג"ח האמריקאי מה שמוריד תשואות."

אופקו ופריגו איבדו גובה לאחר שחזרו מוול סטריט עם פערים שליליים של 2.1% ו-1.6% בהתאמה.

מנגד, טבע וטאואר רשמו עליות לאחר שחזרו עם פערים חיוביים של 1.3% עד 2.3%.

טבע ממשיכה לאותת על רצינות כוונותיה בכל הנוגע לרכישת ענקית התרופות מיילן. זאת, לאחר שרכשה ביום חמישי עוד כ-924 אלף מניות מיילן תמורת כ-70 מיליון דולר. כעת, טבע מחזיקה 3.49% ממניות מיילן.

חברת אלגומייזר הודיעה היום על קבלת אישור של חברת גוגל לביצוע פתיחת חשבונות אוטומטיים ללקוחותיה (באמצעות API).

מניית אגרי , שלתוכה תיכנס פעילות קופיקס, הגיבה לפרסומים בנוגע לכך שרשת קופיז ורמי לוי שיווק השיקמה סיכמו בימים האחרונים על שיתוף-פעולה עסקי, שבמסגרתו ישלבו כוחות בקידום רשתבתי הקפה וגם יפתחו סופרים של קופיז שיתחרו עם אלה של סופר קופיקס.

חברת ביו לייט הודיעה היום כי חברת הבת דיאגנוסטיר חתמה על הסכם שיתוף פעולה בארה"ב לקידום פיתוח ומסחור מוצר החברה לאבחון סינדרום העין היבשה הכולל עסקת רישיון לשימוש במוצר בבלעדיות במחקרים קליניים עולמיים תמורת תשלום.

חברת קולפלנט קיבלה את אישור המדען הראשי למימון תוכנית פיתוח בהיקף כולל של 9.34 מיליון שקל, עם השתתפות המדען הראשי בשיעור של 50%.