העזיבה של אילן צחי את תפקידו כמנכ"ל הוט היא תולדה של כמה וכמה גורמים. ברור שתפקיד כמו זה של מנכ"ל הוט לא עוזבים סתם כך, והודעה על חילופי הגברי בשגרה לא יוצאת מהיום להיום.

הכול החל כאשר הבעלים החליטו על שינוי ארגוני בחברה, שינוי שהתקבל מעל לראשו של צחי. אין הרבה מנכ"לים עצמאיים שיכולים לחיות עם שינוי ארגוני שלוקח מהם את האחריות הכמעט מלאה למה שקורה בחברה שהם מנהלים, ושבו ראשי חטיבות מדווחים ישירות להנהלת החברה הבינלאומית, מה שהוביל לזעזוע בהנהלה ולעזיבות. אלטיס רואה את עצמה ככזו, ולצחי אין הרבה מילה בעניין.

עם זאת, אי-אפשר להיתמם: אם הוט הייתה מציגה תוצאות כספיות טובות יותר, ייתכן שהיו מוצאים עבור צחי שביל זהב, שיאפשר לו מספיק מרחב תמרון בניהול השוטף. אבל די ברור שכאן חילוקי הדעות הם רק תירוץ, והצדדים מסיימים את שיתוף-הפעולה בהסכמה, שזה בעברית: המנכ"ל הולך הביתה.

התוצאות של הוט יפורסמו בקרוב, וניתן יהיה לראות האם לתוצאות יש קשר לנסיבות העזיבה של צחי.

ההנהלה התפוגגה

אולם בשעה שכולם עסוקים בנסיבות עזיבתו של צחי, ראוי לשאול שאלה אחרת: כיצד ייתכן שלחברה מונתה מנכ"לית ללא ניסיון ניהולי של חברות גדולות? לטל גרנות-גולדשטיין מגיע צ'אנס, והיא מכירה את שוק התקשורת, אבל לקבל לידיה תפקיד כמו של מנכ"ל קבוצת הוט לאחר תפקיד של מנהלת חברת ייעוץ קטנה בלבד, זה לא מחזה נפוץ.

המינוי של גרנות-גולדשטיין מיוחס כל-כולו למקס בלומברג ולמעמד החזק שצבר בקבוצת אלטיס. בלומברג היה סמנכ"ל הנדסה בחברת קווי זהב והובא להוט לתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות. משם קפץ אחרי זמן קצר מאוד לתפקיד סמנכ"ל הטכנולוגיות של כל קבוצת אלטיס, מה שאומר שהוא הפך להיות גורם חזק בקבוצה, וישנן הערכות שמידת מעורבותו במה שנעשה בהוט בישראל גבוהה במיוחד.

גרנות-גולדשטיין הומלצה להוט על-ידו, על בסיס היכרותם בקווי זהב, שם שימשה כסמנכ"ל משאבי אנוש. כמה סמנכ"לי משאבי אנוש אתם מכירים שקפצו לתפקיד מנכ"ל של חברה עם אלפי עובדים מבלי לעבור בתפקיד של מנכ"ל בחברה בינונית בדרך?

ברקע הדברים צריך לזכור גם שפטריק דרהי כבר אינו מעורב במה שקורה בהוט כפי שהיה בעבר. הוא ממעט להגיע לישראל, ומי שמונה לתפקיד האחראי על הפעילות בישראל הוא פטריס ג'אמי שמשמש כיו"ר הדירקטוריון.

חשוב לשים לב לעניין נוסף: הנהלת הוט התפוגגה בתוך חודשיים וחצי, וגם זה אומר משהו. סמנכ"לית השיווק המצוינת של הוט, סביון בר-סבר, נאלצה לעזוב בעקבות השינוי הארגוני, ובעקבותיה גם אייל קרמר, סמנכ"ל שירות הלקוחות. גם בהוט מובייל ישנם שינויים, ובקיצור - נראה כי משחק הכיסאות בקרב הצוות הניהולי הבכיר של החברה בישראל טרם הסתיים.

אז אולי יכול להיות שלמרות כל ההצהרות של הוט על כך שהיא איננה חוששת מהתחרות בשוק, בכל זאת מתחולל שינוי שמחייב אותה להיערך אחרת? הייתכן שסלקום מתחילה לזנב בה, ונדרש לחברה חישוב מסלול מחדש?