גוגל קיימה הערב (ג') את אירוע ההכרזה לסמארטפוני הדגל שלה מסדרת נקסוס. החברה הציגה שני דגמים חדשים - 6P מתוצרת וואווי, ו-5X מתוצרת LG

הנקסוסים החדשים יהיו זמינים לרכישה במכירה מוקדמת החל מהיום בחנות הגוגל Play בארה"ב, אנגליה, אירלנד, דרום קוריאה ויפן. דגם ה-5X נמכר בהחל מ-380 דולר לגרסת ה-16 ג'יגה (הבסיסית) ודגם ה-6P יעלה 500 דולר לגרסת ה-32 ג'יגה.

דגם ה-6P הוא פאבלט העשוי כולו ממתכת (הראשון ממתכת בסדרת נקסוס) והוא מגיע עם מסך בגודל 5.7 אינץ'. גוגל מספרת שבגלל גודל השוליים המצומצם, המכשיר הוא בעצם בגודל של סמארטפון עם מסך 5.5 אינץ'. רזולוציית המסך היא 2K. עובי הפאבלט עומד על רק 7.3 מ"מ.

המצלמה במכשיר מגיעה עם חיישן 12.3 מגה פיקסל ומפתח צמצם של 2.0, בנוסף לפלאש כפול. המצלמה הקדמית לצילומי סלפי מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל ומפתח צמצם של 2.4. הסוללה מגיעה בקיבולת 3450 מיליאמפר/שעה. טכנולוגיית טעינה אלחוטית לא קיימת בדגם הזה, בניגוד לסמארטפונים אחרים בסדרת נקסוס. הפאבלט משתמש במחבר מסוג USB Type C בו מספר סמארטפונים חדשים החלו לאמץ.

גוגל גם שילבה במכשיר את טכנולוגיית טביעת האצבע שלה Imprint. הטכנולוגיה של החברה ממשיכה ללמוד את זיהוי טביעות האצבע של המשתמש במהלך השימוש, כך שהיכולת הזו משתפרת כל הזמן. וואווי שילבה את חיישן טביעת האצבע בגב הפאבלט.

המעבד של ה-6P הוא מסוג סנפדרגון 810 מתוצרת קוואלקום עם 3 ג'יגה זיכרון עבודה. נפח האחסון עומד על גרסאות 32, 64 ו-128 ג'יגה. אין אפשרות להרחבת הזיכרון באמצעות כרטיס.

נקסוס קטן יותר

גוגל כבר השיקה בעבר שני מכשירי נקסוס מתוצרת LG ועכשיו היא מכריזה על סמארטפון שלישי בשם 5X המגיע עם מסך בגודל 5.2 אינץ' ברזולוציית Full HD. הסמארטפון מגיע בעובי 7.9 מ"מ. המצלמה מגיעה עם חיישן 12.3 מגה פיקסל ומפתח צמצם של 2.0. בגוגל מספרים שהטכנולוגיה במכשיר מאפשרת לתאורה רבה יותר להיכנס פנימה וכך לספק תוצאות צילום טובות יותר במקומות סגורים. המצלמה כוללת גם חיישן מיקוד מהיר בטכנולוגיית לייזר. יכולת נוספת היא צילום וידיאו בתנועה איטית.

המעבד בסמארטפון הוא מסוג סנפדרגון 808 עם 2 ג'יגה זיכרון עבודה. נפח האחסון עומד על 16 או 32 ג'יגה ללא אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. הסוללה ב-5X מגיעה בקיבולת של 2700 מיליאמפר/שעה והמחבר הוא מסוג USB Type C.

המכשירים החדשים יגיעו עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת מרשמלו (6) אשר מציעה יכולות מעניינות, כמו תצוגה של אפליקציות שהמשתמש מרבה להשתמש בהן באותה שעה ביום. האפליקציות הללו מוצגת על גבי ממשק צף על גבי התפריט הרגיל. למרשמלו יש גם תוכנה בשם Doze המבטיחה להאריך את זמן השימוש בסוללה באמצעות מצב המתנה הצורך מעט אנרגיה.

גרסת מרשמלו תגיע משבוע הבא למכשירי הנקסוס מדגם 5 ומעלה.

כרומקאסט עגול וצבעוני

חובבי הסטרימר הזעיר של גוגל, כרומקאסט, ישמחו לגלות שהחברה הכריזה על דגם חדש - כרומקאסט 2.0, אשרו מחירו עומד על 35 דולר. המראה של הכרומקאסט הפך לעגול והוא מגיע במספר צבעים. בגוגל מספרים שהסטרימר החדש מאפשר הזרמת וידיאו ברזולוציות גבוהות במהירות גבוהה יותר ועם פחות השהיות. לכרומקאסט יש גם תכונה חדשה בשם Fast Play אשר מאפשר הצגת קובץ הווידיאו ברגע שלוחצים על כפתור השידור. 

גוגל גם הציגה כרומקאסט המיועד לחיבור לרמקולים ולהאזנה למוזיקה. דגם הכרומקאסט אודיו כולל מחבר סטנדרטי 3.5 מ"מ. המטרה של הכרומקאסט הזה היא להתחבר לרמקולים ולאפשר הזרמה אלחוטית של מוזיקה הנמצאת בתוך הסמארטפון באמצעות רשת WiFi. המחיר: 35 דולר.

טאבלט עם מקלדת

גוגל גם השיקה טאבלט חדש הכולל מקלדת ומהווה מתחרה ל-Surface של מיקרוסופט. דגם ה-Pixel C כולל מסך בגודל 10.2 אינץ' והוא מגיע מתוצרת גוגל ולא מיצרן צד שלישי. גוגל מציעה לרכישה נפרדת מקלדת המתחברת לטאבלט בתקשורת בלוטות', כאשר הטעינה שלה מתבצעת בעת החיבור הפיזי בין שני המוצרים. מחיר המקלדת עומד על 150 דולר. גם הדגם הזה כולל את המחבר החדש USB Type C. הפיקסל סי בגרסת 32 ג'יגה עולה 500 דולר וגרסת ה-64 ג'יגה - 600 דולר.