גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"או שתמות, או שאתה צריך לחשוב על משהו יותר אינטיליגנטי"

הסטארט-אפ הישראלי Shine מפתח טכנולוגיה שמאפשרת למפעילות סלולר לחסום פרסומות במובייל ■ "טכנולוגיות פרסום מתנהגות כמו וירוסים; אנחנו יוצאים נגד הפעולות האנטי-צרכניות והמתעללות האלה"

מייסדי חברת Shine / צילום: אלון רון
מייסדי חברת Shine / צילום: אלון רון

אחד הדברים שמציקים ביותר לגולשים באינטרנט הוא פרסומות. זה מתחיל מבאנרים קטנים בצד, פרסומות שקופצות בכניסה לאתר או במעבר בין מדורים ולאחרונה מחלחל למובייל.

חלק מהגולשים, ובעיקר מי שמבין דבר או שניים בעולם הדיגיטל, מיהר בשנים האחרונות להתקין חוסמי פרסומות - תוספים לדפדפן במחשב שמאפשרים לגלוש מבלי לראות כמעט פרסומות. לא באנרים, לא פרסומות בפייסבוק ואפילו לא את המלצות התוכן של חברות כמו אאוטבריין וטאבולה בתחתית העמוד.

אך בעוד שהגולשים נהנים מגלישה נקייה ולא מציקה, הם עלולים לגזור גזר דין מוות על האתרים עצמם, שממילא נאבקים באופן תמידי על תקציבי פרסום בשוק דיגיטל שמגלגל 170 מיליארד דולר, לפי הערכה של חברת המחקר eMarketer מהחודש שעבר.

חוסמי פרסומות, ובראשם התוסף הפופולרי Adblock Plus, כבר קיימים פה כמה שנים טובות, אבל באחרונה עלה הנושא לתודעה הן לאור אימוץ נרחב יותר של הפתרון בדסקטופ והן לאור שינוי במדיניות של אפל במכשירי המובייל שלה.

האימוץ הנרחב בא לידי ביטוי בדוח שפרסמו לאחרונה החברות Adobe ו-PageFair, שהצביע כי נכון ליוני 2015 יש ברחבי העולם 198 מיליון אנשים שמשתמשים בחוסמי פרסומות - עלייה של 41% לעומת הרבעון השני של 2014 ו-10% מתחילת השנה הנוכחית. אמנם מדובר רק על 6% מכלל אוכלוסיית הגולשים באינטרנט ברחבי העולם, אבל גם על 14% מהוצאות הפרסום העולמיות.

במקביל, אפל שחררה לאחרונה את גרסת iOS9, שמאפשרת לראשונה למפתחי צד שלישי לפתח אפליקציות שיחסמו פרסומות בעת הגלישה בדפדפן ספארי. בד-בבד, החברה שעומדת מאחורי Adblock שחררה דפדפן חוסם פרסומות, במטרה לשפר את חוויית הגלישה.

אך בעוד שפתרונות החסימה הקיימים מחייבים פעולת אקטיבית מצד המשתמשים כמו הורדת אפליקציות או דפדפנים ייעודים, סטארט-אפ ישראלי מנסה לעשות את זה ברמה הרבה יותר מובנית וכזו, שלמעשה קוראת תיגר על סטארט-אפים ישראלים אחרים ולא פחות מאשר על גוגל ופייסבוק.

חברת Shine הוקמה ב-2012 על-ידי רון פורת (המנכ"ל), אורן פארג' ואלון בלייר-גת כחברת אנטי וירוס למובייל. הם גייסו 3.3 מיליון דולר מקרן Horizons Ventures של המיליארדר לי קה שינג ומ-Initial Capital.

למרות ההבטחה שבמוצר, איכשהו על הדרך הם החליטו לנטוש את הרעיון של אנטי וירוס למובייל וללכת לשוק אחר לגמרי - חסימת פרסומות ברמת מפעילות הסלולר וללא צורך באפליקציה.

נלחמים למען המפעילות

פורת מספר כי השלושה החלו להיפגש עם מפעילות סלולר כדי לחתום על דילים להפצת האנטי וירוס שלהם, במסגרתו הוא יוטמע באופן מובנה במכשירים שמוכרות אותן מפעילות ברחבי העולם. תוך כדי השיחות, ביקשו חלק מהמפעילות שיסתכלו על בעיה אחרת, והרבה יותר מסיבית שאיתה הן מתמודדות.

הבעיה הייתה שטכנולוגיות פרסום שונות מנצלות את רוחב הפס והתשתית של מפעילות הסלולר, כמו גם המשאבים של משתמש הקצה, כדי להציג פרסומות ולעקוב אחר התנהגות המשתמשים, משיכת מידע, ניצול סוללה ועוד.

"חברות טכנולוגיות הפרסום, מה שקרוי Ad Tech, מנצלות את תשתית הפס הרחב של מפעילות הסלולר בצורה פנומנלית, שמגיעה עד ל-50% מצריכת הדאטה של הלקוח", מספר פורת בראיון ל"גלובס". "זה מצריך את המפעילות להשקיע משאבים ולהרחיב ולתחזק תשתיות, בעוד שהמפרסמים עושים בעצם מוניטיזציה מהתשתיות של מפעילות הסלולר".

לדבריו, זה פוגע גם במשתמשים עצמם, כשהפרסומות משתמשות ב-10%-50% מחבילות הגלישה, צורכות סוללה והופכות את טעינת העמודים לאיטית יותר.

לאחר השיחות עם המפעילות, אנשי Shine התחילו לחשוב שאולי הפתרון שלהם - שנועד כאמור להגן מפני וירוסים ותוכנות ריגול ונוזקה - יכול לסייע בשמירה על תשתיות הסלולר.

"טכנולוגיות פרסום מתנהגות כמו וירוסים ו-malware. אופי השימוש, המורכבות והמתודולוגיה מאוד-מאוד דומים לאיך שווירוס מתנהג", מסביר פורת, "אז התחלנו לבנות אפשרות להריץ את הטכנולוגיה שלנו על תשתיות הסלולר, והתגלתה לנו הזדמנות להגן על המשתמשים במשהו שהוא הרבה יותר משפיע על חוויית הגלישה במובייל מאשר וירוסים".

ההשוואה בין פרסומות לווירוסים אולי נשמעת מוזרה, אבל פורת מסביר כי "אנשים רוצים לראות פחות פרסומות, הם חושבים שזה חודרני ומזיק. יש להם את הזכות לא לראות פרסומות ושלא יעקבו אחריהם", הוא אומר ומנסה להסביר את רצון הגולשים. "צריך להבין - שירות של חסימת פרסומות הוא כבר מזמן לא משהו קיקיוני - יש 200 מיליון אנשים שמשתמשים בזה בדסקטופ".

לדבריו, "אם אתה למשל מפעיל סלולר באירופה, רק 25% מהלקוחות שלך משתמשים בחוסמי פרסומות במחשב שלהם בבית. אתה צריך להיות משוגע לא לבדוק איך אתה משרת אותם גם במובייל".

אז מה בעצם עושה Shine? היא מותקנת על הדאטה סנטר של מפעילות הסלולר של המפעילות, משקיפה על תעבורת המידע שם ויודעת לנטר פרסומות שעוברות ברשת ולחסום אותן. כך, היא בעצם חוסמת את הפרסומות לפני שהן בכלל אמורות להיות מוצגות למשתמשים במכשירי הטלפון. עבור אותם גולשים, החוויה אמורה להיות חלקה יחסית מצד אחד - אך ללא יכולת לשלוט בחסימה או בנטרולה מצד שני.

בחברה, שמעסיקה 27 עובדים בישראל ובארה"ב ונמצאת בתהליכי גיוס של עשרות עובדים נוספים, מציינים כי חסימת הפרסומות נעשית על פרסום דיספליי - במילים אחרות, באנרים ופרסומות וידיאו. מנגד, תוכן שיווקי כמו כתבות ממומנות, פרסומות בפיד של פייסבוק או טוויטר וכדומה לא ייחסם. "אנחנו נוריד פרסומות איפה שהמפעילות יבקשו ורק איפה שאנחנו לא נפגע בחוויית המשתמש", מסביר פורת.

באשר לאחוז הדיוק של הטכנולוגיה שפיתחה Shine, אומר פורת: "הוא גבוה, אך פה ושם עדיין נראה פרסומות. גם באנטי וירוס זה מתפספס פה ושם. זה משחק של חתול ועכבר. אנחנו לא באים, מתקינים והולכים אלא משתפרים כל הזמן, במקביל לצד השני של טכנולוגיות הפרסום".

פייג': "לעשות עבודה טובה יותר"

טכנולוגיות פרסום הוא שם נרחב למדי. מצד אחד נמצאות חברות גדולות כמו גוגל, פייסבוק, יאהו, AOL ואחרות, שנערכות כבר זמן מה לחסימות השונות.

לארי פייג', ממייסדי גוגל ומנכ"ל החברה-האם אלפבית, התייחס לחוסמי הפרסומות כשנשאל ביוני השנה על הנושא בפגישת בעלי מניות. "כן, אנחנו מתמודדים עם חוסמי פרסומות כבר הרבה זמן... חלק מזה הוא הצורך של התעשייה לייצר פרסומות פחות מציקות וכאלה שנטענות מהר יותר. כתעשייה, אנחנו צריכים לעשות פה עבודה טובה יותר".

במקביל עומדת שורה של חברות שמפתחות טכנולוגיות פרסום ועלולות להיחסם על-ידי השירות של Shine. חלק לא קטן מהן הן ישראליות. "בישראל בנו מוניטין של Ad Tech מאוד לא חיובי ואגרסיבי דרך חברות דוגמת קונדואיט, פריון, בבילון ואפילו איירון סורס", אומר פורת. "בפועל, אלה חברות עם נתח לא קטן מהתעשייה שלנו, שמעסיקות מעל ל-10,000 עובדים. אנחנו יוצאים נגד הפעולות האנטי-צרכניות והמתעללות האלה. אנחנו אומרים ש-Ad Tech לא צריך להתנהג ככה", הוא מצהיר.

להשתנות או למות

בזמן שחברות טכנולוגיות הפרסום מנסות לעקוף את החסימות, מי שעלולים לספוג את המכה הקשה ביותר הם המו"לים ואתרי התוכן. בחברה מצטטים שוב את המספר של 200 מיליון המשתמשים שהתקינו חוסמי פרסומות במחשב שלהם, כדי להבהיר שכנראה הצרכנים מנסים להבהיר שהפרסומות הקיימות היום באתרים מציקות מדי ופולשניות מדי, ולכן דרושה מחשבה מחדש על הדרך ועל המודל העסקי של האתרים.

"יש אתרים שלא יצליחו לשרוד את הדבר הזה, ואין מה לעשות - יש קורבנות בדרך. יהיו כאלה שימותו, ויהיו מי שיצטרכו לחשוב על מודל חדש. אלה שלא ישתנו - בוודאות אין להם סיכוי לשרוד", מצהיר פורת ומוסיף: "אפשר להסתכל מסביב בתעשייה. יש גופים אחרים, כמו BuzzFeed, שיש להם יותר הבנה בעולם הפרסום, והם מפעילים מודלים עסקיים יותר מתוחכמים, ולכן הם כנראה לא ימותו.

"האם פרסום מבוסס תוכן - מה שקרוי Native Advertising - יכול להיות דרך יותר סימפטית כדי לייצר כסף? לחלוטין. אני לא בצד שלהם כדי להגיד מה נכון או לא נכון - או שתמות או שאתה צריך לחשוב על משהו יותר אינטליגנטי".

"מה שהלקוחות עושים זה עניין שלהם"

בעוד שחברות טכנולוגיות הפרסום והמו"לים האינטרנטיים נשלחים לחפש מודלים עסקיים חדשים אחרי שנים שנשענו על פרסומות, ולעיתים הלכו אולי קצת רחוק מדי עם הכמות והפולשנות במעקב אחר התנהלות הגולשים שלהם, מי שמוצאים מודלים עסקיים חדשים הם דווקא הלקוחות של Shine. הראשונה שבהם, והיחידה ששמה הותר עד כה לפרסום, היא מפעילת הסלולר הג'מייקנית Digicel, שמשרתת 13.6 מיליון לקוחות באזור הקאריביים ואסיה פסיפיק.

מבחינתה של Digicel חסימת פרסומות זה חשוב, אבל זו גם דרך לא רעה לייצר הכנסות נוספות. בהודעה שהוציאה בסוף ספטמבר היא ציינה כי החלה לחסום פרסומות ברמת הרשת הסלולרית, אך היא תשמח לוותר לחברות פרסום בתמורה לחלוקה בהכנסות.

"חברת Digicel פונה לחברות כמו גוגל, יאהו ופייסבוק כדי להיכנס איתן להסכמים של שיתוף הכנסות, כשהכסף ינוצל לטובת תחזוק ושדרוג רשתות הסלולר", נכתב בהודעה. "כיום, החברות הללו לא משלמות כדי לעשות שימוש ברשתות הסלולר, והשירותים שהן מספקות תוקעים את רוחב הפס על-מנת לייצר לעצמן הכנסות מפרסום".

זה אמנם נשמע כמו סוג של פרוטקשן דיגיטלי, אך Digicel היא לא הראשונה. בתחילת השנה נחשף כי החברה שמאחורי התוסף הפופולרי Ad Block נקטה צעד דומה והצליחה לשכנע חברות כמו גוגל, טאבולה ואחרות לשלם לה כדי למנוע מהשירות שלה לחסום פרסומות של אותן חברות.

מבחינת Shine, זה כבר לא עניינה. "אנחנו מספקים את הטכנולוגיה ללקוחות שלה. מה שהם מחליטים לעשות איתה - זה כבר עניין שלהם ולא שלנו", אמר פורת.

פרסומות הפסקה

עוד כתבות

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה