צרכנים רבים מחפשים סמארטפון טוב, אבל לא יכולים או לא מוכנים להוציא 3,000 או 4,000 שקל. דגמים זולים יותר משווקות גם היצרניות הגדולות, כמו סמסונג, HTC ו-LG, וגם, כמובן, היצרניות הסיניות, שמכשיריהן כוללים לעתים חומרה בעלת ביצועים טובים במחצית המחיר מזה של דגמי הדגל.

רוב המכשירים שמחירם עד 1,500 שקל מציעים ביצועים מספקים, כשהחיסרון לרוב הוא המצלמה והעיצוב הפלסטיקי. בחלק מהדגמים, כמו G4 Beat של LG, העיצוב מוצלח וזהה לדגמים יקרים יותר. יש אפילו מכשירים עם סוללה חזקה מהממוצע, כמו גלקסי J7 של סמסונג או m2 note של מייזו, ויש שהמצלמה שלהם יותר מסבירה, למשל Desire 626 של HTC.

"גלובס" בדק בשבועות האחרונים 6 סמארטפונים שמחירם עד 1,500 שקל. הבדיקה כללה שימוש יומיומי, התקנה של אפליקציות רבות, בדיקת ביצועי המכשיר, צילום תמונות והשוואות ביצועי סוללה. המסקנה: משתמש סביר שירכוש מכשיר במחיר כזה, ייהנה ממוצר טוב, כל עוד הציפיות בהתאם.

סמסונג גלקסי J7 - סוללה חזקה ומצלמה חלשה

מסך: המסך גדול, 5.5 אינץ', ברזולוציית HD ולא Full HD. איכות התמונה טובה. אך החדות פחות טובה מבדגמים היקרים יותר של סמסונג. כפיצוי, התאורה האחורית חזקה.

עיצוב: ההסמארטפון נעים למגע והמסגרת הכסופה שלו בולטת מעט החוצה.

חומרה: מעבד 8 ליבות של סמסונג במהירות 1.5 ג'יגה הרץ עם 1.5 ג'יגה זיכרון עבודה. הסמארטפון מגיב היטב, עם מעט מאוד גמגומים. נפח האחסון הפנימי עומד על 16 ג'יגה עם אפשרות הרחבה.

מצלמה: חיישן 13 מגה פיקסל בעלת מיקוד אוטומטי ופלאש. איכות התמונות מאכזבת מאוד. המצלמה הקדמית מגיעה עם חיישן 5 מגה פיקסל ופלאש קדמי - רעיון נחמד, אבל מאוד מסנוור את העיניים. גם כאן, תוצאות הצילום ירודות.

סוללה: הסוללה היא תענוג, פשוט לא אוזלת. היא שורדת עד הלילה עם לפחות 40% אנרגיה. מה משתמשים קלים יוכלו לעבוד עם המכשיר אפילו יומיים ללא טעינה. שאפו לסמסונג.

בשורה התחתונה: המצלמה לא מוצלחת, אבל בשאר הקטגוריות ה-J7 עושה עבודה טובה מאוד.

מייזו m2 note - זול עם ביצועים סבירים

מסך ה-m2 מגיע עם מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD. איכות התצוגה בסך הכל טובה ורמת התאורה בשימוש באור שמש ישיר גם סבירה. המסך עצמו מאוד רגיש וגם נפילה מגובה של מטר בודד תגרום לו לנזק.

עיצוב: הועיצוב מוצלח. אמנם מדובר במכשיר עשוי פלסטיק, אבל הוא נעים ומגיע בשלל צבעים.

חומרה: ה-m2 הוא לא סמארטפון למשתמשים כבדים. מדובר במכשיר המיועד לאנשים שקוראים קצת מיילים, מנווטים עם ווייז, מצלמים תמונות ומפעילים עוד כמה אפליקציות. במצב הזה, מייזו מספקת את הסחורה. ה-m2 הוא מכשיר המצליח לסחוב גם כשעובדים עם יותר ממספר אפליקציות, אבל אז מרגישים איטיות מסוימת. המעבד הוא בעל 8 ליבות במהירות 1.3 ג'יגה הרץ של חברת Mediatek מדגם MT6753 עם זיכרון עבודה 2 ג'יגה וזיכרון אחסון 16 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. הסמארטפון תומך בשני כרטיסי סים, אבל אז אי אפשר להשתמש בכרטיס זיכרון.

מצלמה: חיישן 13 מגה פיקסל. התוצאות מפתיעות לטובה. התמונות נקיות עם צבעים נעימים. מצלמת הסלפי עם חיישן 5 מגה פיקסל לא מוצלחת במיוחד.

סוללה: הסוללה מחזיקה לפחות עד שעות הלילה.

בשורה התחתונה: מכשיר משתלם במיוחד, ביחס למחיר ולביצועים. נמכר בבאג.

HTC Desire 626 - חומרה טובה, מצלמה בינונית

מסך: 5 אינץ' ורזולוציית HD ולא Full HD. התצוגה נראית היטב - התאורה האחורית חזקה והצבעים נעימים לעין (לא עשירים מאוד).

עיצוב: הסמארטפון נראה טוב. הוא מגיע אמנם בגווני אפור ועשוי פלסטיק, אבל כזה שמספק מראה צעיר ולא זול מדי.

חומרה: המעבד מרובע ליבות במהירות 1.2 ג'יגה מסוג סנפדרגון 410 של קוואלקום עם 2 ג'יגה זיכרון עבודה ונפח האחסון עומד על 16 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. התוצאות טובות. הסמארטפון עובד טוב ומגמגם לעתים רחוקות.

מצלמה: המצלמה לא רעה בכלל, עם חיישן 13 מגה פיקסל המצליח לייצר תמונות עם צבעים נעימים, חדות סבירה ורמת פירוט בינונית בתנאי תאורה טובים. בלילה קשה מאוד לייצר תמונות טובות, למרות שלעיתים רחוקות כן מצליחים. צילומי הסלפי באיכות נמוכה (חיישן 5 מגה פיקסל).

סוללה: אוזלת כבר לפנות ערב.

בשורה התחתונה: מכשיר במחיר סביר, עם חומרה טובה ומצלמה מוצלחת, אבל סוללה בינונית.

50 Archos Diamond - מפתיע לטובה ביחס למחיר

מסך: המסך בגודל 5 אינץ' ברזולוציית Full HD. התצוגה בהחלט טובה, יחסית לקטגוריה. רמת התאורה האחורית טובה.

עיצוב: הדיאמונד מגיע בשני צבעים: שחור וצהוב זרחני. המראה סטנדרטי, כולל שוליים יחסית עבים למסך.

חומרה: החומרה מוצלחת יחסית לרמת המחיר, והמכשיר עובד חלק. יש מעבד סנפדרגון 615 של קוואלקום עם שני מעבדי ארבע ליבות במהירות 1.5 ו-1 ג'יגה הרץ, 2 ג'יגה זיכרון עבודה ונפח אחסון של 16 ג'יגה. בנוסף, יש חריץ הרחבה לכרטיס זיכרון ואפילו תמיכה בטכנולוגיית NFC לחיבור לאביזרים שונים. בניגוד למכשירים אחרים ברמת מחיר זו, כאן הסמארטפון עובד טוב ומהר, ללא גמגומים. גם קליטת ה-GPS מהירה. חובבי הטיסות לחו"ל ימצאו כאן תמיכה בשני כרטיסי סים.

מצלמה: החיישן של המצלמה האחורית ברזולוציית 16 מגה פיקסל, בעוד שזה הקדמי המיועד לצילומי סלפי מגיע עם 8 מגה פיקסל. תוצאות הצילום בינוניות, בעיקר מגורענות, גם במקומות עם תאורה טובה. רמת הפרטים בתמונות לא מספיק גבוהה. המצלמה הקדמית מספקת תמונות באיכות ירודה.

סוללה: הסוללה שורדת עד שעות הלילה המאוחרות.

בשורה התחתונה: המכשיר מפתיע לטובה. המצלמה אמנם לא טובה במיוחד, אבל בשאר הדברים הוא עולה על הציפיות. נמכר בבאג.

Huawei P8 Lite - סביר עם סוללה חלשה

מסך: ה-P8 Lite מגיע עם מסך 5 אינץ' ברזולוציית HD. המסך מפתיע לטובה עם צבעים עשירים. רמת התאורה האחורית סבירה, אבל לא תמיד מספקת באור שמש ישיר.

עיצוב: המכשיר פחות מרשים מה-P8. הוא לא עשוי ממתכת, אלא מפלסטיק, וטביעות האצבע מורגשות על הצבע השחור. הגב המוברש נותן למכשיר מראה אלגנטי ומיוחד.

חומרה: הביצועים לא רעים בכלל. המכשיר לא מאוד מהיר, אבל במהלך העבודה השוטפת לא מורגשת איטיות. המכשיר כולל מעבד 8 ליבות במהירות 1.2 ג'יגה מסוג Kirin 620 מבית וואווי. זיכרון העובדה הוא 2 ג'יגה וזיכרון האחסון בנפח 16 ג'יגה כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. ישנה גם אפשרות להפעיל שני כרטיסי סים על המכשיר. אופציה נהדרת לטסים לחו"ל.

מצלמה: התמונות לא מספיק חדות ומגורענות ברגע שהתאורה לא במצב אופטימלי. חיישן 13 מגה פיקסל, כולל פלאש.

סוללה: הסוללה מאכזבת מאוד, ובקושי שורדת עד שעות אחה"צ-ערב.

בשורה התחתונה: P8 Lite הוא גרסה צנועה של אחיו הגדול והיקר P8, ומציע חוויה נעימה. כדאי לשים לב שהסמארטפון פחות מצטיין בתוצאות הצילום והסוללה.

LG G4 Beat - עיצוב מוצלח ומעט מדי זיכרון

מסך: המסך בגודל 5.2 אינץ' יושב בצורה מוצלחת ביד. הרזולוציה היא Full HD, כאשר איכות התמונה טובה עם תאורה אחורית מספקת.

עיצוב: ה-G4 Beat נראה כמו גרסה מוקטנת של G4, וגם כאן הגב קעור - מה שנותן תחושה נעימה יותר בעת האחיזה. כפתורי ההפעלה והשליטה בעוצמות הסאונד ממוקמים בגב הסמארטפון, וברגע שמתרגלים לזה, קשה לעבור לסמארטפון אחר.

חומרה: עקב אכילס של הביט הוא הזיכרון הפנימי שלו - רק 8 ג'יגה, ההופכים לכ-3.5 ג'יגה עוד לפני שהותקנה אפליקציה אחת. אמנם היבואן הרשמי רונלייט מצרף לערכה כרטיס זיכרון בנפח 8 ג'יגה, אבל עדיין אי אפשר להעביר כל אפליקציה לכרטיס. המעבד הוא מסוג סנפדרגון 615 של קוואלקום עם שני מעבדי ארבע ליבות במהירות 1.5 ו-1 ג'יגה הרץ עם רק 1.5 ג'יגה זיכרון עבודה. הזיכרון הזה יספיק למשתמשים בסיסיים אשר לא דורשים יותר מדי מהמכשיר שלהם.

מצלמה: המצלמה אינה מהטובות. היא מספקת תמונות סבירות ומטה (חיישן 8 מגה פיקסל). החדות לא מספיק טובה והצבעים לא מספיק עשירים. למצלמה יש את מנגנון המיקוד האוטומטי בטכנולוגיית לייזר, המאפשר להתמקד במהירות בעצמים וגם מצב צילום ידני המאפשר לתפעל את כל ההגדרות, כמו מהירות התריס. כל הנתונים הללו עדיין לא הופכים את המצלמה למספיק טובה.

סוללה: גם הסוללה אינה מהמצטיינות. היא שורדת עד שעות הערב או הלילה.

בשורה התחתונה: המחיר אטרקטיבי והעיצוב מרשים, אבל הביצועים בינוניים.

 

סמארטפון