כמה ימים לאחר שהמתחרה פרטנר הודיעה על מעבר להפסד, בחברת הסלולר סלקום השורה התחתונה עדיין חיובית, למרות ירידה ברווח ביחס לרבעון המקביל. הרווח עליו דיווחה היום (ג') סלקום, בהיקף של 40 מיליון שקל, הוא מתעתע לאור העובדה שפרמטרים מרכזיים בתוצאות העסקיות של החברה ממשיכים להראות ירידה תלולה (ויהיה ודאי גם מי שיאמר שהעובדה שסלקום ממשיכה להרוויח היא סיבה שלא לאשר לה את המיזוג המתוכנן עם גולן טלקום).

סלקום סיימה את הרבעון עם הכנסות של כמיליארד שקל, ירידה של 9.6% מהרבעון המקביל. תזרים המזומנים הפנוי הסתכם ב-127 מיליון שקל, והרווח הנקי הגיע כאמור ל-40 מיליון שקל, לאחר שירד ב-62% לעומת הרבעון המקביל. יחד עם זאת, מדובר בעלייה נאה מרווח של 12 מיליון שקל שנרשם ברבעון הקודם, בהשפעת הוצאות על פרישת עובדים.

על השורה התחתונה השפיעה לטובה העובדה שסלקום ביצעה את רוב ההשקעות שלה בכניסה לשוק הטלוויזיה בשנה שעברה, והתחום כנראה מסייע לחברה לצמצם הפסדים. יש לזכור כי גם המדד הנמוך שיחק לטובת החברה, בכל הקשור להוצאות המימון שלה. במדד גבוה יותר, עם חובות של כ-2.8 מיליארד שקל, סביר להניח כי החברה הייתה רושמת הפסד.

מתחילת השנה, בחודשים ינואר-ספטמבר 2015, הסתכמו הכנסות סלקום ב-3.1 מיליארד שקל, וזוהי ירידה של 8.6% לעומת התקופה המקבילה ב-2014. הרווח הנקי נחתך באותה תקופה ב-74% ל-78 מיליון שקל.

בכל הנוגע למגזר הסלולר עצמו, התוצאות בו ממשיכות לשקף את התחרות בשוק המקומי. הכנסות מהמגזר, הכולל מכירת ציוד קצה, הסתכמו ב-833 מיליון שקל, ירידה של 10% מהרבעון המקביל ושל 2% מהרבעון הקודם. ההכנסות משירותי סלולר הגיעו ל-618 מיליון שקל, ירידה של 9% מהרבעון המקביל ועלייה של 1% מהקודם. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ממגזר הסלולר הסתכם ב-182 מיליון שקל.

סלקום איבדה במהלך הרבעון 16 אלף מנויים נטו, ובסיומו היו לה כ-2.8 מיליון מנויי סלולר. ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי סלולר (ARPU) הגיעה ל-66 שקל, חצי שקל מעל ה-ARPU ברבעון הקודם ו-4.6 שקל פחות מהרבעון המקביל.

הטלוויזיה של סלקום הגיעה ל-50 אלף מנויים, וקצב הגידול בה, כצפוי, מתמתן במידה מסוימת. למרות מספר המנויים, ההכנסות עדיין לא מפצות על הירידה במגזר הסלולר.

"תוצאות הרבעון השלישי משקפות את התחרות העזה שצפויה להימשך", מסר ניר שטרן, מנכ"ל סלקום. לדבריו, "מזה כשנה שסלקום מובילה את מהפכת המחירים בשוק הקווי, למרות הקשיים שמערימה בזק, ומסיימת את הרבעון השלישי עם כ-70 אלף לקוחות בשוק הסיטונאי וכ-50 אלף בתי-אב בסלקום TV".

בניגוד לפרטנר, סלקום לא ציינה כי השוק הסיטונאי אינו רווחי לה.

סלקום צירפה לדוחותיה נתונים גם על גולן טלקום, שם ניתן לראות בבירור את סוג המכונה שנבנתה בה, המבוססת על גיוס מנויים במחיר אפסי. לגולן, שפעילותה הושקה ב-2012, יש כ-900 אלף לקוחות, והיא צפויה לסכם את 2015 עם הכנסות של מעל 500 מיליון שקל ו-EBITDA מתואם של 204 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2015 רשמה גולן רווח נקי של 2 מיליון שקל.

תוצאות סלקום 11-15