הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') במגמה שלילית, על רקע ירידות השערים החדות שחתמו ביום שישי האחרון את המסחר בוול סטריט בצל דוח התעסוקה המאכזב לחודש ינואר. מדד המעו"ף ירד ב-1.15%, בהובלת מניות הפארמה והביוטק שרשמו ירידות של עד כ-3%. מחזור המסחר נותר נמוך יחסית והסתכם בכ-532 מיליון שקל.

 

שוק העבודה בארה"ב הוסיף בחודש ינואר 151 אלף משרות, הרבה פחות מהצפי שעמד על 192 אלף משרות חדשות. עם זאת, שיעור האבטלה ירד ל-4.9%, מתחת לצפי שעמד על 5%. [לסיפור המלא]

כנגזרת מדוח זה, וההרעה בשוק העבודה האמריקאי, נראה כי הפדרל ריזרב יבחר גם בחודש מארס לשבת על הגדר ולא להעלות את הריבית, לאחר שבשלהי 2015 בחר להעלות את הריבית לראשונה מזה כעשור, בין היתר בהתבסס על ביצועים טובים של שוק העבודה. 

"מה באמת ניתן ללמוד מדוח התעסוקה האמריקאי?", שואל אלדר גנזל, מנכ"ל בית ההשקעות אסטרטג, ועונה: "ארה"ב מצויה בתעסוקה מלאה (4.9% אבטלה), וככל שקצב יצירת המשרות גבוה מהגידול הטבעי באוכלוסייה (שהוא 100 אלף בחודש), אזי השכר חייב לעלות (זינק בקצב כפול מהציפיות). כלומר, העלייה בשכר תביא לגידול הביקושים המקומיים במשק ותחזק את האינפלציה, ובשורה התחתונה יש להעלות את הריבית. תגובת השווקים האינסטנקטיבית דומה לתינוק שמסרב להתנתק משדי אימו, אך בתוך ימים הבגרות תשוב לשלוט ברגש; חוזרים לנורמליות בסביבת הריביות וטוב שכך".

סוכנות דירוג האשראי S&P פרסמה בסוף השבוע עדכון לדירוג של מדינת ישראל, והוא נותר ללא שינוי ברמה של "A+/A-1", עם תחזית יציבה. מדובר באשרור דירוג שני מאז ביקורם השנתי של נציגי החברה בישראל, שהתקיים בחודש יוני 2015. הסוקרים כתבו כי הם "צופים שהכלכלה הישראלית לא תושפע רבות מהתנודתיות בכלכלה הגלובלית ובשווקים הפיננסיים הבינלאומיים, הודות לכלכלה המגוונת שלה, המעמד החיצוני החזק שלה, והמסגרת המוניטרית הגמישה שלה". [לסיפור המלא]

בבנק לאומי ממליצים, במסגרת הסקירה השבועית, שלא לשנות את היקף החשיפה המנייתית בתיקי ההשקעות, לאחר שכבר במהלך 2015 המליצו להקטין חשיפה זו מ"גבוהה" ל"בינונית".

בלאומי ממשיכים להדגיש כי רמת התנודתיות בשווקים מוסיפה להיות גבוהה מאוד. "מבין מכלול הגורמים המעיבים בנקודת הזמן הנוכחית על שוקי ההון, הסיכון של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית נראה כמהותי ביותר. בנוסף, הולך וגדל הפער בכלכלה העולמית בין ענפי השירותים אשר מוסיפים לצמוח, ובין ענפי התעשייה המסורתיים שמצבם טוב פחות", נכתב בסקירה.

■ נשיא קרן ההשקעות הגדולה בעולם מסביר למה כדאי לקנות מניות

אסם   הוסיפה לעמוד במוקד לאחר שזינקה ביום ה' במחזור עצום על רקע הצעת בעלת השליטה נסטלה לרכוש את יתרת החזקות הציבור בה לפי 82.5 שקל למניה - ולמחוק אותה מהמסחר בבורסה.

מניות דואליות רבות חזרו עם פערי ארביטראז' שליליים מוול סטריט ויורדות היום בתל-אביב, דוגמת טבע , נייס  או מזור .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]