ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע התנגדות להארכת כהונתו של מפקד גלי צה"ל ירון דקל - כך נודע ל"גלובס".

לפני כשבועיים האריך בחטף שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, את כהונתו של דקל בשנה אחת, לאחר שהחליט שלא להקים לפי שעה ועדת איתור להחלפתו. על-פי גורמים, נתניהו הביע את מורת-רוחו בפני יעלון על ההחלטה.

כהונתו של דקל, שנמשכה 4 שנים - משך הזמן הקבוע למפקדי התחנה הצבאית - נקבעה בצל דיוני התקציב בצה"ל. במסגרת דיונים אלה עלו שוב הקולות להעברת תחנת הרדיו משליטת צה"ל אל משרד הביטחון.

בעוד שדקל נחשב למקורבו של השר הממונה עליו, יעלון - בצה"ל החמיצו פנים לנוכח המשך השליטה והתקצוב בתחנת הרדיו במתכונתה הנוכחית.

בשיחה שבה בישר בסופו של דבר ראש אכ"א, האלוף חגי טופולנסקי, לעובדי גלי צה"ל על כך שלא יהיה שינוי בשליטה בתחנה, אך היא תעבור ייעול, הוא ביקר את עצם קיומה ואמר כי פרט לישראל רק ב"צפון קוריאה לצבא יש תחנה", כלשונו.

ההערכה היא כי התנגדותו של נתניהו להמשך כהונתו של דקל נובעת דווקא בשל האווירה הפוליטית סביב התחנה. מאז מונה דקל לתפקידו בשנת 2012 על-ידי שר הביטחון דאז אהוד ברק, הלך והתגבש לובי של אנשי תקשורת מקרב הימין, שהביע מחאה בפורומים שונים נגד המפקד ונגד הצעדים שבהם הוא נוקט בתחנה.

במהלך השנים נשמעו טענות נגד התחנה על הקו השמאלני שבו היא נוקטת, אולם נראה כי סביב דקל גאתה הביקורת. המחאה עלתה כשהחליט לשנות את התוכנית "המילה האחרונה" שנחשבה לרצועה שבה ניתן למשנה הימנית מקום רחב, ובאחרונה אף התגברה לאחר שדקל מינה לתפקיד ראש מחלקת החדשות של התחנה את העורך הוותיק והמוערך אבי ברזילי. מינויו של ברזילי נתפס בעייתי בקרב גורמים בימין, בעקבות טענות שהועלו, לכאורה, על התנהלותו מול העיתונאי לשעבר ינון מגל, לאחר אמירות שייחס לו בתקופת ההתנתקות. במקביל, עלו גם טענות מצד גורמים פוליטיים ובהם השרה מירי רגב נגד גלגלצ, שהביאו לדיון ציבורי רחב.

בתוך כך, נודע, מתגבש לובי שנועד לקדם מועמדים פוטנציאליים להחלפתו של דקל. בין השמות שעלו, היו גם אלה של העיתונאי אבישי בן-חיים ושל ראש מערך ההסברה הלאומי לשעבר, ד"ר יועז הנדל.

יש לציין כי דקל נהג כמי שמודע לביקורות הנשמעות נגד התחנה, ולא אחת נטען נגדו שדווקא בשל כך הוא מנסה להתחבב על הימין. בין היתר, פעל להביא לתחנה עיתונאים המזוהים עם הימין ובהם אראל סג"ל וחנוך דאום. באחרונה החליט על קריאת אולפן בתחנה על שמו של השר המנוח אורי אורבך ז"ל, שהיה ממקימי התוכנית "המילה האחרונה".

 

אתמול שוב עלו טענות קשות נגד התחנה, לאחר שמגיש התוכנית "מה בוער" רזי ברקאי ערך מה שנשמע בשידור כהשוואה בין אימהות החיילים החטופים לאימהות המחבלים המבקשות מממשלת ישראל להשיב את גופות בניהן לקבורה. בראיון עם השר גלעד ארדן שעסק בדרישת משפחות המחבלים, אמר ברקאי, "תאר לעצמך משפחות ישראליות, ואנחנו מכירים לצערנו את המקרים האלה, 'צוק איתן' למשל, שמחכות ומחכות עד שגופות היקרים שלהן יגיעו". ארדן השיב כי "ההשוואה לא רלוונטית".

בראיון שהתקיים הבוקר בתוכנית "נכון להבוקר" עם ניב רסקין, דרש אביו של החייל הדר גולדין כי ברקאי יתנצל ואמר כי מה שאמר ברקאי הוא "נורא ואיום". ברקאי אמר בתגובה כי בעיניו אין הבדל בין תחושות של אימהות שכולות משני הצדדים, וכי אם דבריו פגעו, הוא מתנצל.

על כך אמרו בתחנה בתגובה: "כמובן שלא נעשתה כל השוואה בין חיילי צה"ל למרצחים של חיילים ואזרחים. רזי הצג לשר ארדן שאלה, האם שתי אימהות משני צדי הסכסוך לא מרגישות את אותו כאב על אובדן בניהן. אנו מתנצלים אם שאלתו של רזי לא הובנה כהלכה".

על התנגדותו של ראש הממשלה להארכת המינוי לא נמסרה תגובה. גם בלשכת ראש הממשלה ובלשכת שר הביטחון לא הגיבו לדברים.

אבישי בן-חיים אמר כי אינו מעוניין להגיב. יועז הנדל אמר: "אני לא מכיר את זה ולא מעוניין בזה".