ראש אכ"א: גל"צ תישאר בתוך צה"ל - אך תעבור התייעלות

ראש אכ"א, אלוף חגי טופולנסקי, בפגישה עם האזרחים עובדי צה"ל של התחנה:  "לאיזו מדינה חוץ מצפון קוריאה יש לצבא תחנת רדיו?" ■ בהמשך התנצל ראש אכ"א על דבריו

ראש אכ"א, אלוף חגי טופולנסקי, הודיע היום (ב') לעובדי גלי צה"ל כי ההחלטה הסופית בצה"ל היא לא לנתק את גלי צה"ל מהצבא. זאת למרות התוכנית שעלתה במסגרת הקיצוץ הרחב המתוכנן בצבא להעביר את התחנה לשליטת משרד הביטחון.

עם זאת, בפגישה שהתקיימה היום עם האזרחים עובדי צה"ל של התחנה, טופולובסקי מתח ביקורת על התחנה ואמר: "לאיזו מדינה חוץ מצפון קוריאה יש לצבא תחנת רדיו?". דבריו עוררו סערה בקרב הנוכחים. בהמשך התנצל ראש אכ"א על דבריו. 

בימים אלה נערכים בצה"ל לתקציב רב-שנתי ובוחנים את תפקודן של יחידות שונות, בהן גם גלי צה"ל. טופולובסקי אמר כי התחנה תצטרך בכל זאת לעבור תהליך התייעלות וקיצוץ בתקנים ואולי אף בשכר. 

אתמול (א') כתב הוועד לעובדים: "רק אם נגיע רבים ומאוחדים, נוכל לשדר מסר ברור ולא מתנצל. הנכם מתבקשים להקשות ולשאול שאלות רבות, קשות ומביכות ככל שניתן, על-מנת שנדע בדיוק מה מצבינו. אנו פונים אליכם ודורשים מכל אחד להתפנות ולהגיע. מי שיחליט להיעדר, לא יוכל לבוא בטענות לנציגות העובדים על המשך העסקתו בגלי צה"ל".

יש להדגיש כי מדובר בעובדים אזרחים, שכן על חיילים - המהווים את עיקר כוח-האדם בתחנה - חל איסור להתאגד.