***הכתבה בשיתוף ארנון יהב

לפי הערכות כלכליות העשור הבא הוא העשור של ההשקעות האסייתיות, אולם כאשר הבורסה הסינית מתנהגת כמו רכבת הרים והכלכלה היפנית נמצאת בקיפאון כבר שנים ארוכות, ההזדמנויות במזרח נראות קצת פחות מלבבות. אם תוסיפו לכך את פערי השפה והתרבות, הרתיעה מהשקעה בשווקי המזרח מתעצמת אף יותר. אחת הדרכים הבטוחות להיחשף לנסיקה האסייתית, היא דרך אוסטרליה שהפכה ליעד השקעה פופולרי בשל היותה "שער למזרח".

על אף המרחק הגאוגרפי, בשנים האחרונות הופכת, כאמור, אוסטרליה ליעד פופולרי בקרב משקיעי נדל"ן. מנתוני מחקר של חברת CBRE עולה כי ההשקעות הגלובליות ביבשת עולות בקצב הדרגתי מרשים, כאשר ב-3 השנים האחרונות שולשו ההשקעות הישראליות בה.

כמו בכל מקום, גם שוק הנדל"ן האוסטרלי הוא מגוון ומורכב. נכס בסידני אינו דומה כלל לנכס בערבה האוסטרלית. הסיכונים כמו גם הסיכויים שונים לחלוטין. לכן שווה לשקול ולחפש הזדמנויות בסמוך לערים הגדולות - למשל בניוקאסל - העיר השניה בגודלה בניו-סאת' ווילס, שממוקמת כ-150 ק"מ מצפון לסידני. מדובר בעיר שמצד אחד סובלת ממחסור חסר תקדים בהיצע הדירות ומנגד נהנית מהשקעה של 6 מיליארד דולר בעשור הקרוב, ובשטחה אף אוניברסיטה שנמצאת בתנופה ובסיס חיל האוויר הגדול באוסטרליה.

כמו בכל השקעה, חשוב לזכור כי לפני שאתם ממהרים ורוכשים לעצמכם נכס באוסטרליה כדאי ללמוד היטב את השוק המקומי. קחו בחשבון כי לא תוכלו לבצע רכישה ללא בנק מקומי מלווה וכי זמני הבנייה שם קצרים והבירוקרטיה נוקטת שם משנה זהירות.

למידע נוסף לחצו כאן >>