ב.מ.וו נערכת להפוך ליצרנית רכבי היוקרה הראשונה שמשיקה "שירות Airbnb מובחר למכוניות" ולהסתעף בכך מייצור רכבי יוקרה, תחום שהיא מובילה בו, למתן שירותי תחבורה. כוונת החברה להציע שירות הסעה שיתופי היא הדוגמה האחרונה להיערכותה של תעשיית הרכב לירידה במכירות על רקע הופעת כלי הרכב האוטומטיים, ושירותי הנסיעה הלא-מסורתיים.

היוזמה החדשה של ב.מ.וו, ReachNow, שמיועדת לבעלי רכבי ב.מ.וו שירצו להרוויח גם מהשכרת רכביהם, עוברת כעת ניסוי בסיאטל, ארה"ב. שלשום (ו') ריכזה החברה צי של 370 מכוניות בעיר זו להשכרה על בסיס תשלום לדקה ישירות ממנה. מאוחר יותר השנה יוכלו גם בעלי מכוניות ב.מ.וו להשכיר אותן לאחרים - שירות שפורד וג'נרל מוטורס כבר מפעילות.

ב.מ.וו מציעה שירות נוסף במסגרת יוזמת ReachNow, שבו יוכלו לקוחות להזמין מכונית אל פתח ביתם, ולנהוג בו בעצמם או להיעזר בשירות נהג. השירות הזה יעמת את החברה עם Uber, יישום הזמנת רכב בצורה המקוונת.

קהל היעד המתוכנן של ב.מ.וו הוא צעירים, שלפי כמה מחקרים אינם מעוניינים בהחזקת כלי רכב. "יהיה טיפשי מצידנו להתעלם מהאופן שבו הצעירים מתנייעים. אנחנו פונים אל צעירים שאינם קונים כל רכב של ב.מ.וו", אמר פיטר שוורצנבאואר, דירקטור בב.מ.וו שאחראי על חטיבת מיני, רולס רויס והניידות בחברה.

הוא הוסיף ששירותי ההתחלקות בכלי רכב או הזמנת הרכב עם נהג יושקו ב-2016 "מוקדם ככל שניתן", אם כי הוא הדגיש שהרחבת היוזמה ל-12 ערים נוספות בארה"ב בשנתיים-שלוש הבאות תהיה תלויה בהסכמים עם רשויות תחבורה מקומיות, בתוספת נושאים נוספים כמו ביטוח.

שכירת מכונית מסדרת 3 של ב.מ.וו, מכונית מיני או מכונית אלקטרונית מסדרת 3i תעלה 49 סנט לדקה, עם תקרה של 50 דולר לשלוש שעות, 80 דולר ל-12 שעות ו-110 דולר ל-24 שעת. ניתן יהיה לשכור מכונית עד ארבעה ימים, אך ההתמקדות תהיה על נסיעות קצרות ללא החזרת הרכב.

החניה אמורה להיות בחינם ברובעי המגורים בעיר ואפילו באזורים עם מדחנים, הודות להסכמים עם רשות התחבורה של סיאטל. הלקוחות יאתרו את המכוניות באמצעות יישום סמארטפון, וישאירו אותן חונות באזורי המגורים.

ReachNow היא הרחבה של שירות ההשכרה לפי דקה הקיים של ב.מ.וו DriveNow, שהושק ב-2011 ופועל כעת בתשע ערים אירופיות עם כ-600,000 משתמשים.

לפי אנליסטים של ברקליס, שיעור כחזקת כלי רכב פרטיים עלול לצנוח ב-50% עד שנת 2040, על בסיס ההנחה שמכוניות נהיגה אוטומטית ושירותי שיתוף יתבססו. הצד החיובי בכך ליצרניות הרכב הוא שמכוניות ההשכרה הללו יתבלו ויוחלפו לעתים קרובות יותר.

ב.מ.וו. אומרת שהשימוש במכוניותיה הוא בממוצע רק ב-5% משעות היום. יוזמת DriveNow מעלה את השימוש ל-20% מיום.

עד כה, השכרת הרכב מאדם לאדם אינה פופולרית כמו שירותי הלינה של Airbnb. המפעילה הגדולה ביותר באירופה היא Drivy, שהושקה ב-2010 וצברה מאז 800,000 משתמשים ו-36,000 מכוניות רשומות. בארה"ב הושקו ב-2009 שתי חברות כאלה, Get Around ו- Turo. שתיהן טוענות שבעל רכב יכול להרוויח כ-6,000 דולר בשנה מהשכרת רכבו ב-5 דולר לשעה.

 

כריסטינה צ'רץ', אנליסטית בברקליס, אומרת שיש לה כמה השגות לגבי הרעיון ש"השכרת רכב בסגנון Airbnb" יכולה להיות עסק רווחי ליצרניות מכוניות יוקרה. ארנדט ארלינהורסט, אנליסט באברקור ISI, אומר שהוא לא מכיר יצרן רכב שיכול להסביר איך הוא יעשה כסף בתחום זה. "הייתי מעדיף לראות במקום זה כלי רכב אלקטרוניים תחרותיים יותר כמו דגם 3 של טסלה", הוא מוסיף.