"עורכי הדין ורואי החשבון שלנו המליצו לנו בתחילת הדרך להירשם בישראל אבל כיום נטל המס הפך להיות פי 4 ויש תחושה של עליהום על כל החברות בישראל - זה מעלה את השאלה 'מה אני צריך את זה'? אנחנו לא עוסקים בלובינג פוליטי כי יש לנו ברירה, אבל ייתכן שלאט לאט הפעילות תעבור ללא הרבה רעש וללא הרבה צעקות", כך אמר היום (ב') מייסד ומנכ"ל חברת התוכנה צ'ק פוינט בכנס שוק ההון  של משרד נשיץ ברנדס אמיר ופירמת PwC Israel.

שויד המשיך ורמז כי יתכן ובעתיד צ'ק פוינט תעביר חלק מהפעילות שלה לחו"ל: "המצב היום הוא בעייתי ושום דבר לא משתנה. נבחרי הציבור עסוקים בדברים אחרים. אני רוצה לפעול בישראל כאן. אני מקווה שלא יצליחו לשבור אותי. אבל ייתכן שבעתיד בעוד 5 שנים בישראל נשלם 50 מיליון דולר מסים לישראל ובמקום אחר בעולם נשלם 300 מיליון דולר מסים. אלו תהליכים מאד טבעיים. אנחנו כבר כפופים לרגולציה בכל השווקים שבה אנו פועלים אז השאלה האם אשאר כפוף גם לרגולציה הישראלית או לא", אמר שויד.

לדבריו, מאז שנות ה- 50 יש מדיניות במדינת ישראל למשוך משקיעים זרים לארץ אך המדיניות הזאת אינה מתאימה יותר היום שכן מדינת ישראל יוצאת מופסדת "כסף זר זה טוב ועוזר אבל גם כסף מישראל הוא טוב ולמדינה הוא יעשה לה אפילו טוב יותר".