גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הסדר טיעון: פרופ' וינקלר יפוטר ויורחק משירות המדינה ל-4 שנים

וינקלר, שמושעה מזה שנה וחצי מתפקידו כמנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית, הודה בביצוע ניתוחים פרטיים בניגוד לכללים ■ בתמורה ייסגר ההליך הפלילי נגדו בחשד להדחת עד

פרופ' אייל וינקלר / צילום: יונתן בלום
פרופ' אייל וינקלר / צילום: יונתן בלום

אחרי שנה וחצי של השעיה מתפקידו כמנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי שיבא (תל השומר) והרחקתו מכל פעילות רפואית בבית החולים, פרופ' אייל וינקלר חתם היום (א') על הסדר טיעון דרמטי מול נציבות שירות המדינה - כך נודע ל"גלובס".

במסגרת ההסדר הוסכם כי וינקלר יפוטר לאלתר מבית החולים, לא לפני שיספוג נזיפה חמורה, יורחק משירות המדינה למשך 4 שנים ולא יוכל למלא שום תפקיד במשרד הבריאות במשך 5 שנים. בתמורה ייסגר ההליך הפלילי נגדו, במסגרתו הוא נחשד בהדחת עד התביעה המרכזי בעניינו, כפי שנחשף ב"גלובס"

בנוסף, הוא צפוי להעיד כנגד מנהלו לשעבר, פרופ' זאב רוטשטיין, שעבר בתחילת השנה לתפקיד מנכ"ל הדסה. על-פי הערכות, העדות של וינקלר תאפשר לנציבות שירות המדינה "להרחיב חזית" במסגרת ההליך המשמעתי שמתנהל נגד רוטשטיין, באותה פרשה ממש.

וינקלר מודה בביצוע ניתוחים קוסמטיים פרטיים בשעות הבוקר ובניגוד לכללים, שהתקיימו במרפאה הפרטית "קלאס-קליניק" שהשתייכה לשיבא ופעלה מתוך בית החולים.

כתב התביעה המתוקן שהוגש לבית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה כולל שני סעיפי אישום, לעומת 5 סעיפים במקור. לפי האישום הראשון בו הוא מודה, וינקלר ביצע בשנים 2012-2013 ניתוחים פרטיים רבים בשעות שבו הוא אמור לכאורה לנהל את המחלקה הציבורית לכירורגיה פלסטית, ובחלק ניכר מהמקרים את הכסף הוא גבה ישירות מהמטופלים - זאת בעוד הכללים בבתי החולים הציבוריים אוסרים על גבייה ישירה שכזאת. בניגוד לניסוח שנכלל באישום המקורי, לא נאמר במפורש כי הניתוחים התקיימו בשעות הבוקר, אלא במה שמכונה "שעות התקן" - וזאת כאשר הדברים לא השתקפו באופן מלא מדיווחי הנוכחות של וינקלר.

במסגרת האישום השני, וינקלר מודה כי ביום עדותו של עד התביעה כנגדו, ניגש אליו וינקלר "וביקש ממנו להעיד בפני בית הדין את האמת". על-פי הסדר הטיעון, "במעשיו אלה שוחח הנאשם אודות ההליך בעניינו עם עד תביעה שהיה אמור להעיד נגדו, וזאת דקות טרם מתן העדות. בכך פגע הנאשם במשמעת שירות המדינה והתנהג התנהגות שאינה הולמת עובד מדינה, ושעלולה לפגוע בתדמיתו ובשמו הטוב של שירות המדינה".

מדובר בהודאה מרוככת מאוד ביחס לאישום המקורי, שכלל כאמור טענה מפורשת להדחת עד. על-פי כל ההערכות, החשש מעצם ההליך הפלילי הוא שהביא את וינקלר לחתום על הסדר הטיעון, או כפי שכמה מקורביו מכנים: "הסדר כניעה". גם בני משפחתו וגם באי-כוחו של וינקלר, עו"ד צבי אגמון ועופר ברטל, שכנעו אותו כי אל לו להילחם בפרקליטות ובנציבות שירות המדינה, לאור המוטיבציה שהציגו בהליכים נגדו.

מקורביו של וינקלר אומרים היום כי המפסיד הגדול בפרשה הזאת הוא הציבור הישראלי, שיאבד בשנים הקרובות את אחד הכירורגים הטובים והחרוצים ביותר בתחום השחזור והכוויות. וינקלר עצמו, כך הם טוענים, מרוויח כעת הרבה יותר כסף בעבודתו הפרטית, אבל הוא היה מוכן כבר מחר בבוקר לעבוד בבתי חולים ציבוריים בהתנדבות.

אגב, לפי הסדר הטיעון, וינקלר מורחק אמנם משירות המדינה, אבל הוא יכול לעבוד בבית חולים ציבורי שנמצא למשל בבעלות שירותי בריאות כללית או בבעלות המרכז הרפואי הדסה - אותו מנהל, כידוע, פרופ' רוטשטיין.

להרחיב את החזית

הסדר הטיעון פותח פתח להרחבת החזית נגד פרופ' רוטשטיין, שמואשם כמי שעודד את אותה פרקטיקה פרטית פסולה בה הודה למעשה פרופ' וינקלר. זאת, בין היתר, בזכות כמה מילים בכתב התביעה המתוקן שנכלל בהסדר, לפיהן "כל האמור (נעשה) בידיעת הנהלת בית החולים".

הרחבת חזית מאפשרת לנציגי התביעה להעלות טיעונים חדשים שלא הועלו במסגרת התובענה ובשלב השמעת הטיעונים, וזאת בכפוף לאישור השופטים שאמורים לקבוע אם הנסיבות מצדיקות את המהלך.

וינקלר כבר העיד בפרשה במסגרת ההליך המשמעתי שמתנהל נגדו, אולם טרם העיד במסגרת ההליך כנגד רוטשטיין, אף שנכלל ברשימת העדים מטעם התביעה. כפי הנראה, עדותו החדשה תישמע כבר בשבועות הקרובים.

נציגי התביעה בראשות סגנית ראש אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, עו"ד איילה הוניגמן, צפויים לטעון כי יש לקבל את הרחבת החזית ובראשה את עדותו החדשה של וינקלר, שכן עם פרישתו של פרופ' רוטשטיין משירות המדינה התנתקו יחסי עובד-מעביד בינו לבין וינקלר. עד לניתוק הזה, וינקלר היה כפוף לרוטשטיין במסגרת יחסי מרות, ועל כן אפשר שבעבר לא הרגיש חופשי לחלוטין בעדותו.

מקורביו של וינקלר טוענים, לעומת זאת, כי וינקלר ממילא התכוון להעיד את כל האמת ורק את האמת.

וינקלר צפוי להעיד כי פרופ' רוטשטיין הוא שעודד אותו להעתיק את מרבית הפעילות הכירורגית של מרפאתו הפרטית ברמת-אביב אל מרפאת "קלאס-קליניק" בשיבא. הוא אף צפוי להעיד כי רוטשטיין ידע היטב לכאורה על היקף הניתוחים הפרטיים שמתקיימים בבוקר, וכי הוא עצמו (רוטשטיין) פעל כדי שידועניות וידוענים כאלה ואחרים יעברו ניתוחים קוסמטיים בשיבא ולא במקום אחר, תוך שהוא דואג לפגוש אותם לפני הניתוח.

למעשה, בדומה למסמכים שחשפנו כאן עוד בפברואר האחרון, וינקלר צפוי להעיד כי הנהלת שיבא החתימה אותו (כמו גם רופאים אחרים) על מסמך שמבהיר במפורש כי את שכר המנתח הוא רשאי לגבות באופן ישיר מהמטופלים בקליניקה שלו ברמת-אביב - אף שהניתוח עצמו יתקיים במרפאה של שיבא.

בשם הנאמנות

היחסים בין וינקלר לרוטשטיין ידעו כבר ימים יפים יותר. רוטשטיין רחש לוינקלר הערכה מקצועית רבה עוד כשהאחרון שימש כסגן מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית, אבל גם מצא מכנה משותף עם הכוכב העולה: וינקלר, בדיוק כמו הבוס שלו, אוהב את החיים הטובים ואת ההתחככות עם שמות גדולים.

וינקלר גם ידע לנצל כל סיטואציה רפואית שיש בה פוטנציאל לגיוס תרומות - תכונה שרוטשטיין יודע להעריך במיוחד. אבל משהו השתנה בחודשים האחרונים: וינקלר ראה איך בזמן שהוא מורחק מבית החולים עוד לפני ההכרעה בעניינו, רוטשטיין זוכה לשבחים מצד שר הבריאות יעקב ליצמן, שאף מינה אותו לתפקיד מנכ"ל הדסה.

גם העובדה שרוטשטיין לא עשה הרבה כדי לגבות את וינקלר, זאת בלשון המעטה, לא מסייעת כעת לרוטשטיין מול העדות המתקרבת של וינקלר.

עוד כתבות

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

באירופה התלהבו ממערכת חץ 3, ובחברות הביטחוניות נרשמה התעניינות גוברת

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

קריית שמונה / צילום: אייל מרגולין

למשקיעים עם אורך נשימה: האם כאן מסתתרת ההזדמנות הנדל"נית הבאה?

פינוי התושבים מקריית שמונה הוביל לקיפאון בשוק הנדל"ן בעיר ● האם המלחמה יצרה הזדמנויות חדשות למשקיעים עם אורך נשימה?

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 ירד בכ-1.1%

מדד ת"א 35 צלל ב-1.2% ● מדד המחירים לצרכן בישראל יפורסם הערב, מה צופים הכלכלנים? ● BDO: "המתיחות מול איראן תשפיע על שוק הנפט" ● בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● וגם: 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

המתכון של אלטשולר שחם חזרה לצמרת: בנקים באירופה, אנרגיה ונחושת

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

חדשות טובות לאוקראינה: ההתקפה האיראנית עשויה להזיק לרוסיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איך תשפיע המתקפה האיראנית על המלחמה בעזה ועל המלחמה באוקראינה, והאיראנים לא מתרשמים מהצהרות הניצחון של משמרות המהפכה ● כותרות העיתונים בעולם 

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כך פעלה הברית האזורית להדיפת המתקפה של איראן ברגעי האמת

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

משקאות ממותקים / צילום: Shutterstock

גביית יתר של 16.7 מיליון שקל: התביעה שאושרה נגד רשות המסים

בית המשפט אישר הגשת תובענה ייצוגית נגד רשות המסים בגין גביית מס קנייה ביתר מיבואני המשקאות הממותקים ● ברשות טענו בתגובה כי תנאי להשבת הכסף ליבואניות המשקאות יהיה הוכחה שהן לא גלגלו את המס לצרכנים ● המס, שהטיל שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן, בינתיים כבר בוטל ע"י הממשלה הנוכחית

אסדת נפט בטקסס, ארה''ב / צילום: Reuters, Carlos Kosienski

מחיר הנפט עלול להגיע ל־100 דולר לחבית ולתדלק את חששות האינפלציה

בארה"ב חוששים מעלייה מחודשת באינפלציה, לאחר שבשבוע שעבר מדד המחירים הפתיע לרעה בפעם הרביעית ברצף ● מחיר הזהב השחור טיפס לשיא של חצי שנה על רקע המתיחות הביטחונית, 90 דולר לחבית, ואסקלציה נוספת עלולה להחמיר את המצב ואת כאב הראש של הפד

הפגנה פרו־פלסטינית בלונדון / צילום: ap, Alberto Pezzali

סקר: המלחמה בעזה שלחה יותר אירופאים להיות פרו-פלסטינים מאשר למען ישראל

סקר חדש של האוניברסיטה העברית חושף כי מחצית מהנשאלים בבריטניה, בצרפת, בגרמניה ובפולין לא שינו את עמדתם בגלל המלחמה, אבל מבין מי שכן – שיעור גדול הרבה יותר הפכו לפרו-פלסטינים ● הישראלים, מנגד, רואים רק בגרמניה "ידידה" אירופית, ברוב דחוק

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

חברת הלואו-קוסט הזו רק חזרה לישראל, וכעת חוסמת הזמנת כרטיסים עד אוקטובר

איזי ג'ט הודיעה כי היא משהה את הפעילות בישראל עד 21 באפריל, אך באתר החברה לא ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

מוצרי חלב / צילום: איל יצהר

החל מהחודש הבא: מחירי החלב בפיקוח עולים בכ-4.5%

החל מ-1 במאי ייכנס לתוקפו עדכון במחירי מוצרי החלב, שיעלו בשיעור של כ-4.5% ● אלה המוצרים שצפויים להתייקר בעקבות העדכון

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

חניה לעובדי המדינה: כמה עולה לרשות המסים לשכור בירושלים

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

פרופ' רות פלאטו-שנער ואילנית אדסמן / צילום: איתמר מילרד, ניקי וסטפהל

כיצד שקל דיגיטלי יכול היה לסייע במלחמת "חרבות ברזל"

לשקל הדיגיטלי יש שלושה יתרונות אשר יכלו לבוא לידי ביטוי משמעותי במשבר הביטחוני והכלכלי הנוכחי: יעילות ביצוע תשלומים, הגשמת מדיניות ממשלתית וצמצום הסיכון של מימון טרור

דורון בלשר, מנכ''ל אורמת וסרגיי נובק, מנהל מחלקת תכנון ועיצוב מבני, אורמת בשיחה עם חזי שטרנליכט / צילום: כדיה לוי

הבכירים באורמת חושפים: "בונים על יחסים דיפלומטיים עם אינדונזיה"

מנכ"ל אורמת, דורון בלשר, ומנהל תכנון והנדסת צנרת בחברה, סרגיי נובק, השתתפו בכנס "מנהיגות צעירה" של גלובס אמש ● נובק סיפר על התמיכה שקיבל כשגויס למילואים לאחר ה-7 באוקטובר, ובלשר הוסיף: "היינו צריכים להתמודד עם 10% מגויסים מהמפעל ו־25% מהנדסים מגויסים"

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: צילום מסך מאתר אפל

הנתונים שחשפו: הניצחון של סמסונג, הנפילה של אייפון

המתחרות הסיניות נוגסות מנתח השוק של אפל, שירד השנה בכ-15% ● סמסונג, למרות ירידה קטנה, מוכרת הכי הרבה סמארטפונים בעולם ● ריאן ריית', סגן נשיא ב-IDC: "סביר להניח ששתי היצרניות יחפשו אזורים נוספים כדי להתרחב"

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, שמכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

הרמטכ''ל, רא''ל הרצי הלוי, בבסיס נבטים / צילום: דובר צה''ל

על רקע F-35, הרמטכ"ל מבהיר: "טילים לישראל ייענו בתגובה"

דיווחים פלסטיניים: 4 הרוגים בתקיפת צה"ל מערבית לרפיח • שר החוץ הסיני: איראן מימשה את זכויות ההגנה העצמית שלה • רב-אלוף הרצי הלוי אמר אחרי המתקפה האיראנית כי "ישראל חזקה מאוד ויודעת להתמודד לבד" • דובר צה"ל: המתקפה שהייתה בדרכה לישראל סוכלה כמעט במלואה • גלנט הנחה להיערך לפינוי האוכלוסייה מרפיח • ביידן: ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל • עדכונים שוטפים

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

כלכלנים מעריכים: איך תשפיע העלייה באינפלציה על הריבית?

האינפלציה הפתיע את התחזיות המוקדמות כשעלתה לשיעור של 2.7% במרץ ● הכלכלנים הבכירים מנתחים את הנתונים ומסבירים את ההשפעה הצפויה על מתווה הריבית של בנק ישראל ● חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO: "חלק משמעותי מעליית המדד נובע מהתאמה חד-פעמית של המס על סיגריות וטבק"

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

החשש מעימות חזיתי בין ישראל לאיראן הפיל את וול סטריט

הנאסד"ק ירד בכ-1.8% ● הניקיי ירד ב-1.2% ● מאסק: "עשינו בדיקה מעמיקה והחלטנו, בהחלטה קשה, לפטר יותר מ-10%" ● BDO: "המתיחות מול איראן ובמיצרי הורמוז צפויה להשפיע על שוק הנפט העולמי" • בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

מחזיקי אג"ח בול מסחר יזכו לתספורת, המנכ"לית לתגמול של מיליוני שקלים

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר