רופא בכיר חשוד בהדחת עד - ביהמ"ש צפוי להתיר פרסום שמו

"גלובס" פנה לביהמ"ש בבקשה להתיר את פרסום שמו ■ עפ"י החשד, הרופא נכנס לחדר השירותים בו שהה העד המרכזי בעניינו, פתח מים זורמים כדי שלא ישמעו וניסה להניא אותו מהעדות המפלילה ■ הרופא מכחיש

תרופה דולרים / צלם: thinkstock
תרופה דולרים / צלם: thinkstock

בית משפט השלום בתל-אביב צפוי לפרסם בקרוב את החלטתו בדבר בקשת העיתון "גלובס" ובקשה נוספת של משטרת ישראל להסיר את צו איסור הפרסום שהוטל ב-12 באפריל בעניינו של רופא בכיר.

על-פי הערכות, בית המשפט צפוי להיעתר לבקשה, אולם יאפשר עיכוב ביצוע של ההחלטה לאור כוונתו הצפויה של הרופא לערער למחוזי.

לפי שעה ניתן לפרסם את החשדות המיוחסים לרופא, מבלי לציין את שמו או פרטים שיזהו אותו. ביום רביעי (ד') התקיים דיון בעניין בדלתיים סגורות.

על-פי החשד, ביום שבו העד היה אמור למסור עדות מפלילה לכאורה נגד הרופא, נכנס הרופא אל חדר השירותים שבו שהה העד וניסה להניא אותו ממתן העדות. על-פי חומר החקירה, הרופא פתח מים זורמים כדי שלא ישמעו לכאורה את השיחה עם העד, ובמהלך הדברים הפציר בו שלא יספר על כך לאיש.

מיד לאחר אותו מפגש, כך נטען, העד סירב למסור את עדותו. בהמשך סיפר את אשר אירע, ולתמונה נכנסה משטרת ישראל, שזימנה את הרופא לחקירה תחת אזהרה.

ל"גלובס" נודע כי הרופא אישר בחקירתו כי אכן נפגש עם העד בחדר השירותים, אולם לטענתו הייתה זו פגישה מקרית, ולא נאמר בה דבר שעולה כדי שיבוש הליכי משפט או ניסיון הדחת עד.

על-פי המשטרה, רופאה נוספת ניסתה גם היא להניא לכאורה את העד בהזדמנות אחרת.

הרופא ביקש בחודש שעבר מבית המשפט להטיל צו איסור פרסום על החשד, בטענה לפגיעה אנושה בשמו הטוב שעלולה לחסל באחת את הקריירה המקצועית שלו. בית המשפט הסכים להוציא אז צו איסור פרסום זמני, בין היתר על רקע העובדה שהמדינה לא הגיבה באותה עת לבקשה.

שבוע לאחר מכן הגיבה משטרת ישראל וביקשה להסיר את צו איסור הפרסום, בטענה כי יש לאפשר לציבור לדעת על דבר החקירה לאור חשיבות עיקרון פומביות הדיון ושקיפות ההליך. לטענת המשטרה, המיוצגת בידי עו"ד ערן זלר מהפרקליטות, החשש של הרופא מפני פגיעה בקריירה אינה שונה מחששו של כל חשוד אחר.

לפני כשבועיים גם העיתון "גלובס" ביקש להסיר את הצו. בבקשה, שהוגשה בידי עורכי הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי, נטען כי "עובדת חקירתו של איש ציבור הממלא תפקיד בכיר בחשדות כמיוחס לו, אינה צריכה להישאר במחשכים ולא להגיע לידיעת הציבור".

עוד נכתב בבקשה של "גלובס" כי כל החשדות המיוחסים לרופא נוגעים לתפקידו הציבורי ולא לחייו הפרטיים.