3 שנים אחרי שהחלו בקמפיין שיאפשר להם לשדר בישראל, ראשי i24 news, ערוץ החדשות שהקים פטריק דרהי, יכולים לחייך בסיפוק. ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בשבוע שעבר את הצעת החוק הפרטית שנתפרה למידותיו של הערוץ, במטרה לאפשר לו להעביר את שידוריו המופקים באולפנים חדשניים ביפו, גם בישראל.

התייחסות מהנהלת הערוץ למשמעות המהלך הזה לא ניתן היה לקבל. אנשיו סירבו להגיב, ככל הנראה מחשש שפרסומים בנושא יזיקו לקידומה של הצעת החוק בכנסת, אף שהעתיד נראה מבטיח.

אמנם הצעת החוק שהגיש ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) צריכה עדיין לעבור את דיוני ועדת הכלכלה וקריאות נוספות במליאה עד לאישורה הסופי, אבל תמיכת הקואליציה כבר מובטחת, ומכיוון שחתומים עליה 23 חברי כנסת ממגוון סיעות, אין סיבה שהיא לא תזכה גם לתמיכת חברי האופוזיציה.

המהלך מעלה כמה שאלות מעניינות. למשל, מה השתנה באקלים הנוכחי שאיפשר מהלך שראשי הערוץ נאבקים עליו כבר שנים. ועוד תהייה, לא פחות מסקרנת - למה כל-כך חשוב לדרהי להעלות את הערוץ בישראל? הרי עדיין נמנע ממנו לשדר בעברית, אלא רק באנגלית, בצרפתית ובערבית - השפות שבהן משדר הערוץ כיום, כך שספק אם מסה קריטית של צופים ישראלים תעבור לצפות בו. גם להתנחם ממכירת זמני אוויר למפרסמים הוא לא יוכל, שכן הפרסומות המלוות את שידורי הערוץ באירופה יוסרו מהתדר הישראלי, כיוון שעל הוט ועל yes נאסר לשדר פרסומות.

מה, אם כן, המשמעות של צעד כזה, עבור המולטי-מיליונר היהודי צרפתי? ומה גרם למדינה להירתם דווקא עכשיו למהלך, אחרי שנים שבהן דרהי ומנכ"ל הערוץ פרנק מלול מנסים את מזלם אצל כל מי שיש לו יד ורגל בשוק התקשורת, כדי לקדם אותו?