יזמית הנדל"ן ענבל אור הייתה אמורה לפנות היום (ד') את דירתה ברחוב הל"ה 52 בגבעתיים - אולם לא תעשה כן: אור הגישה, באמצעות עורכי הדין אילן בומבך ואוריאל זעירא, בקשה בהולה לדחיית מועד פינוי הדירה, ונשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, קבע כי "מבלי לקבוע מסמרות, מועד הפינוי יידחה עד לאחר החלטה בבקשה". 

נציין כי פינויה של אור מהדירה בגבעתיים התבקשה על-ידי מפרק אור סיטי נדל"ן, עו"ד איתן ארז, במסגרת הליכי הפירוק. בימים האחרונים ביקשה אור לדחות את מועד הפינוי עד ל-15 באוגוסט, כנגד תשלום דמי שכירות. השופט אורנשטיין ביקש מכונס הנכסים הרשמי להגיש את עמדתו בנושא. 

 

נזכיר כי בסוף מאי דחה בית המשפט העליון את ערעורה של אור וקבע כי עליה לפנות את הדירה בגבעתיים ב-15 ביוני. החלטת העליון ניתנה במסגרת ערעור שהגישה אור על החלטתו של שופט המחוזי בתל-אביב, אורנשטיין, לקבל את עמדת המפרק הזמני לקבוצת החברות שבבעלות אור, עו"ד ארז, לפיה הדירה אינה שייכת לאור אלא לאחת החברות שבפירוק, חברת אליענה אור מקבוצת אור סיטי נדל"ן, ואור פלשה אל הדירה. במסגרת הערעור ביקשה אור מבית המשפט העליון לעכב את פינוי הדירה עד להכרעה בערעורה.

שופט העליון ניל הנדל דחה את הבקשה כאמור וקבע כי סיכויי הערעור של אור על ההחלטה לפנותה מהדירה אינם גבוהים דיים באופן המצדיק עיכוב ביצוע. "מעיון בהחלטה עולה כי היא מתבססת בעיקרה על קביעות עובדות ומהימנות", כתב הנדל, וציין כי "נקבע כי זכויות הבעלות בדירה מוקנות לחברה ולא לענבל אור, כפי שעולה מרישום המקרקעין וממסמכים נוספים - לרבות כאלה שהמבקשת חתומה עליהם כנציגת החברה". 

היום, 15 ביוני, הגיע מועד הפינוי - אולם כאמור גם היום הצליחה אור לקבל ארכה נוספת, ולעת עתה היא לא תפנה את דירתה.