הפעלה אוטונומית של רחפנים יכולה לשנות את האופן שבו אנחנו מובילים מוצרים ואנשים, אבל נכון לעכשיו רחפנים דורשים התערבות אנושית בלתי מבוטלת, מה שמגביל את השימוש המסחרי בהם. חברת Airobotics הישראלית מצאה פתרון לבעיה בדמות מערכת אוטונומית להפעלת רחפנים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, אשר מבטלת את הצורך במפעיל אנושי.

המערכת כוללת רחפן, תחנת עגינה ותוכנה שמנהלת את המשימות הנדרשות. הרחפן עצמו, המכונה Optimus, מסוגל לטוס במשך 30 דקות ולשאת משקל של קילוגרם אחד. על פי החברה, הלקוחות יוכלו לצייד את הרחפן במצלמת k4 לצורך של מיפוי ומעקב, במצלמת אינפרא אדום, במצלמה לזיהוי גז, או פשוט לתכנת את הפלטפורמה על פי הצרכים הקונקרטיים שלהם.

למעשה, הגורם האנושי היחיד בפלטפורמה קיים רק בתקשורת מול הלקוחות לצורכי אפיון הצרכים של הרחפן ומשימותיו. באמצעות הפלטפורמה החדישה שלה, Airobotics מקווה לבטל לחלוטין את הצורך במפעיל אנושי מיומן שיפעיל את הרחפן מהקרקע - עלותו בין 3,000 ל-10,000 דולר ליום - וכך להנגיש את השירות לאתרים תעשייתיים גדולים שיש להם צורך יומיומי ברחפנים, לצורכי אבטחה ובקרה.

החברה השלימה לאחרונה סבב גיוס כולל של 28.5 מיליון דולר, ובין משקיעים נמנים נועם ברדין, מנכ"ל וייז. בסוף 2015 Airobotics הקימה בטא סייט באתר רותם של כי"ל ובכוונתה לשווק את הפלטפורמה למכרות, נמלי ים, תחנות כוח, תחנות סולריות ומפעלים תעשייתיים.