בחירה לגיטימית, או החלטה לא ראויה של לשכת עורכי הדין? הזמר אייל גולן, שהורשע לפני כשנתיים בביצוע עבירות מס ונידון ל-4 חודשי עבודות שירות, נבחר להופיע בפני מאות ואלפי עורכי דין ב"יום הפרקליט" שמארגנת לשכת עורכי הדין.

ועד מחוז תל-אביב בשיתוף הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין, פרסמו בשבועות האחרונים מודעות המזמינות את ציבור עורכי הדין לאירוע יום הפרקליט 2016, שיתקיים ביום רביעי 27.7.16. לפי פרסומי הלשכה, במסגרת יום הפרקליט יתקיים "מופע הקיץ הגדול של מחוז תל אביב בהיכל התרבות תל אביב 2 מופעים בכרטיס אחד!". המופע הראשון שממנו יוכלו עורכי הדין ליהנות הוא של הזמרים קרן פלס ורמי קליינשטיין. מיד לאחר מכן יערך המופע של אייל גולן.

נזכיר כי באוגוסט 2014 הורשע גולן על ידי בית משפט השלום בתל אביב במסגרת הסדר טיעון בשורה של עבירות מס. במסגרת הסדר הטיעון הודה גולן בביצוע עבירות מס שנעברו במסגרת חברת ליאם הפקות שבבעלותו, והוא יבצע 4 חודשי עבודות שירות וישלם קנס של 75 אלף שקל, ובנוסף נידון ל-15 חודשי מאסר על-תנאי.

גולן הורשע בהתאם להודאתו בעשרות עבירות מס, בהן 30 עבירות בגין ניכוי תשומות ללא מסמך ו-30 עבירות בגין ניהול פנקסי חשבונות כוזבים, במטרה להתחמק ממס; בנוסף, 30 עבירות של שימוש במירמה, עורמה ותחבולה במטרה להתחמק ממס; 22 עבירות של מסירת ידיעה כוזבת; 22 עבירות של אי-הוצאת חשבונית מס כחוק; וכן עבירות של השמטת הכנסה מתוך דוח וקיום פנקסי חשבונות כוזבים - הכול במטרה להתחמק ממס. חברת ליאם הפקות שבבעלותו הורשעה בעבירות דומות.

השופטת לימור מרגולין-יחידי מתחה ביקורת על הסדר הטיעון המקל עם גולן, ואולם אישרה אותו למרות הביקורת. לדבריה, "מדובר בהסדר טיעון סביר ברף העליון של טווחי הענישה המוסכמים. מקובלת עליי עמדת המאשימה כי יש בלקיחת האחריות בתיק זה השפעה הרתעתית כללית על הציבור, שיש לה חשיבות במאבק למיגור עבריינות מס".

לא הייתה זו הפרשה הפלילית היחידה שבה הסתבך הזמר המחונן. כזכור, גולן ואביו, דני ביטון, נחקרו באזהרה בחשד כי קיימו יחסי מין עם נערות קטינות וניצלו אותן. ואולם, התיק נגד גולן נסגר בעילה של חוסר ראיות מספיקות. אביו של גולן לעומת זאת, נשלח לשנתיים מאסר לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות מין בשורה של קטינות.

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה: "הזמר אייל גולן הודה והורשע בעבירות מס בשנת 2014. מאז סיים לרצות את עונשו. במשך חמש השנים האחרונות נמנעה לשכת עורכי הדין מלהזמין את הזמר לאירועי הלשכה, אולם כעת אין סיבה של ממש להוסיף ולהדיר אותו מאירועי התרבות והפנאי של הלשכה. לשכת עורכי הדין מאמינה כי כל אדם ששילם את חובות לחברה זכאי שתינתן לו הזדמנות לחזור לעיסוקו ולהתפרנס בכבוד".