אכזבה לגינדי החזקות: שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, קובי ורדי, דחה היום (ג') את העתירה שהגישה גינדי החזקות נגד זכייתה של קבוצת הרכישה "מינהל מגורים לישראל" שארגן מוטי פלד לרכישת מתחם רשות השידור בשרונה בדרום הקריה בתל-אביב.

כזכור, בחודש מארס האחרון זכתה קבוצת מינהל מגורים ישראל במכרז לרכישת הקרקע, המיועדת להקמת 3 מגדלים הכוללים 324 דירות שטחי מסחר ומשרדים, תמורת 1.06 מיליארד שקל. הצעתה של גינדי החזקות בסך 976 מיליון שקל הייתה ההצעה השנייה בגובהה.

לאחר הזכייה עתרה גינדי החזקות נגד רשות מקרקעי ישראל וטענה כי יש לבטל את זכייתה של מינהל מגורים ישראל, מאחר שנפלו פגמים בהצעה, וכי הסיכויים של הקבוצה לממש את הפרויקט הם נמוכים.

"הנזקים העלולים להיגרם לציבור וליחידי הקבוצה האמורה כתוצאה מהזכייה האמורה עלולים להיות בלתי הפיכים", צוין בעתירה שהגישה גינדי. "קבוצת הרכישה מורכבת ממאות יחידים ומשפחות - 420 במספר - אשר נראה על פניו כי רובם ככולם נעדרים את המיומנות ואת הבקיאות הנדרשת להוציא את זכייתם במכרז מן הכוח אל הפועל".

בית המשפט המחוזי דחה כאמור את העתירה שהגישה גינדי החזקות ופסק כי תשלם הוצאות משפט בסך 50 אלף שקל. "לא מצאתי ממש בטענות, ולכל היותר מדובר בעניינים טכניים", קבע השופט ורדי. 

עו"ד טל בננסון, מומחה לעסקאות נדל"ן אשר בעצמו רכש זכויות בפרויקט, מסר בתגובה: "מיום הזכייה נאלצנו להתמודד עם הכפשות וניסיונות מכל כיוון לפגוע בפרויקט. כך עשתה ועושה גינדי, וכך עשו מתחרים אחרים.

"הסיבה להתפרעות הכללית היא שמחיר הדירות בפרויקט זול יותר מהמחיר של גינדי ויתר המתחרים, ולא רק שהמחיר יותר זול, גם המיקום הוא הטוב ביותר בכל המתחם - פרויקט על הפארק, ולא פרויקט מעל הקניון או פרויקט מעבר לכביש במתחם הצבאי. פרויקט יונייטד שרונה הוא היחיד שנמצא בתוך מתחם שרונה באמת ונהנה מהפארק ומכל יתרונות מתחם שרונה".