המסחר בבורסה המקומית הסתיים היום (ה') כמעט ללא שינוי, על רקע המגמה החיובית שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט ומגמה שלילית בבורסות אירופה. הבוקר ננעלו בורסות אסיה במגמה חיובית, בעוד החוזים העתידיים מאותתים על יציבות בניו-יורק. אתמול ננעל המסחר בתל-אביב בעליות.

 

מדד הדאו ג'ונס העפיל אמש לשיא חדש, בעוד עונת הדוחות לרבעון השני נמשכת בארה"ב. נזכיר כי תחזיות האנליסטים הן לעונה חלשה יחסית, עם תוצאות כספיות מתחת לממוצע בשנים האחרונות.

בינתיים, השווקים ממשיכים לנער מעליהם את השלכות הברקזיט, בעוד הפעילים ממשיכים לנסות להעריך מתי תתרחש בארה"ב העלאת הריבית הבאה. הפדרל ריזרב צפוי לפרסם החלטת ריבית עוד החודש, אולם על פי רוב התחזיות, הבנק המרכזי יפעל רק לקראת סוף השנה, אם בכלל.

משרד האוצר פרסם שלשום תחזית מעודכנת לצמיחת המשק בשנת 2016, ועדכן את תחזית הכנסות המדינה בפעם השנייה מתחילת השנה. לפי התחזית המעודכנת, יצמח המשק ב-2.5% בלבד ב-2016 (לעומת 2.8%), ב-2.7% ב-2017 וב-2.8% ב-2018 (לעומת 2.9% בשתיהן בתחזית הקודמת).

באוצר הסבירו כי העדכון כלפי מטה נובע מהחולשה בסביבת הצמיחה הגלובלית, ההאטה בסחר העולמי ועדכון תחזיות הצמיחה של המשקים המובילים. במקביל, גברה האי-ודאות בעולם בעקבות אירועים כמו הברקזיט, המשפיעים על השווקים הפיננסיים ועל הפעילות הריאלית (בעיקר בהשקעות בנכסים קבועים).

בד בבד עדכן האוצר בפעם השנייה מתחילת השנה את תחזית הכנסות המדינה ממסים. לפי התחזית המעודכנת, צפויות הכנסות המדינה ממסים להגיע השנה ל-282.5 מיליארד שקל - סכום הגבוה ב-4.6 מיליארד שקל לעומת התחזית האחרונה, שעודכנה בחודש מארס. גם תחזית ההכנסות לשנים 2017 ו-2018 עודכנה כלפי מעלה.

אתמול נחשף ב"גלובס" כי קבוצת דלק  ונובל אנרג'י צפויות להתמודד על רישיונות גז חדשים בקפריסין. חלק מהרישיונות מכילים תכונות גיאולוגיות דומות לאלו של מאגר "זור" הענק במצרים וחלק לאלו של "תמר" ו"לוויתן" בישראל. חברות אנרגיה בינלאומיות גדולות צפויות גם הן להתמודד. 

 

איסתא  דיווחה הבוקר כי רשות ההגבלים העסקיים פשטה על משרדי החברה ואספה מסמכים שונים. במקביל, מספר בכירים בחברה נחקרו בחשד לעבירות על חוק ההגבלים. 

טבע  דיווחה הבוקר על השלמת תמחור ההנפקה של אגרות חוב נוספות בסך כולל של 4 מיליארד אירו בקשר עם רכישתה הצפויה של החטיבה הגנרית של אלרגן, על ידי החברה הבת בהולנד.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]