משרד הבריאות הגיב היום לפרשת הקורנפלקס המזוהם של תלמה-יוניליוור, ומסר כי לאור שקריה של החברה במשרד שוקלים אפילו לבטל לה את הרישיון. כזכור, יוניליוור דיווחה לפני מספר ימים שאף מוצר מהסדרות הנגועות בחיידק הסלמונלה לא יצא לצרכנים, אך אתמול הודתה כי 240 יחידות הגיעו למרכז הלוגיסטי של שופרסל - ונמכרו, כשאריזה מזוהמת אחת שנמכרה ברשת "יש חסד" של שופרסל למגזר החרדי אף נמצאה אצל לקוחה.

במשרד הבריאות בראשות השר יעקב ליצמן מסרו היום כי "אתמול בערב דיווחה חברת יוניליוור למשרד הבריאות כי בניגוד להצהרותיה החוזרות ונשנות, שלפיהן כל המוצרים עם חשד לזיהום נותרו במפעל, משטח של 240 יחידות יצא מהמפעל לדרכי השיווק. אנו במשרד הבריאות רואים בכך התנהלות רשלנית של יוניליוור הן כלפי הציבור והן כלפי משרד הבריאות. צוות מקצועי בכיר בראשות פרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור, ואינג' אלי גורדון, מנהל שירות המזון, ייצא ביום ראשון למפעל יוניליוור לבצע ביקורת מקיפה. במקביל אנו שוקלים לנקוט בכלים המשפטיים העומדים לרשות המשרד, לרבות ביטול היתר GMP לחברה (רשיון הייצור)".

במשרד הבריאות מסרו עוד, כי הם יבצעו מספר פעולות נוספות: 

1. תחקיר לבדיקת הסיבות לזליגת המוצרים שלא היו אמורים לצאת לשוק, באמצעות ביקורת נוספת של אנשי שירות המזון במפעל. ממצאי התחקיר יופצו לציבור, כולל המלצות לתיקון למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד.
2. נטילת דגימות מעבדה מהמוצרים שנמצאים בהסגר והם חשודים כמזוהמים
3. נטילת דגימות נוספות מרצפת הייצור
4. נטילת דגימות מעבדה מדרכי השיווק

המשרד ביקש להדגיש כי "אין כעת עלייה בתחלואה בסלמונלה, אולם אנו ממשיכים במעקב אחר תחלואה בסלמונלה ואחר בידודים של סלמונלה אלטונה במעבדה המרכזית של משרד הבריאות. עוד יודגש כי זן זה של סלמונלה אינו חריג או אלים ועלול לגרום לשלשולים או חום. במידה ומופיעים תסמינים יש לפנות לרופא המטפל. משרד הבריאות ימשיך ויעדכן את הציבור באופן שוטף בכל התפתחות".

שר הבריאות ליצמן אמר היום ברשת ב' כי "יוניליוור כשלה בהתנהלות, שיקרה לציבור ולמשרד הבריאות ואנו רואים זאת בחומרה. אנו שוקלים להסיר את הרשיון בקו הייצור, לא נוכל לסמוך עליהם וצוותי המשרד חוקרים את המקרה החמור שכרוך בפגיעה בבריאות הציבור".

ח"כ איציק שמולי אמר בתגובה על הודעת משרד הבריאות: "אני שמח שמשרד הבריאות החליט להתעורר, ואחרי שבוע שבו היה עסוק בלהגן על יוניליוור בכל מחיר ולהדוף את הביקורת - הוא סופסוף מתחיל להקשיב לה. משרד הבריאות חייב לעשות בדק בית רציני מאוד, איך קרה שהוא איבד שליטה על התהליך ולא היה לו מושג מה קורה גם כאשר המוצרים כבר דלפו לשוק והעמידו את בריאות הציבור בסכנה. מדיניות הדיווח העצמי שהגה המשרד פשטה את הרגל והעמידה את הציבור בסכנה. זו פשוט איוולת לצפות לדיווח שיהרוס לחברה את המוניטין במקרה כזה. השר ליצמן הוא שר מוערך ורציני ואני בטוח שיעשה זאת".