יריבות חדשה בתיק ענבל אור: הכונס נגד עורכי הדין של יזמית הנדל"ן. עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד לנכסיה של אור, הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לחייב את עו"ד אוריאל זעירא, שהתפטר לאחרונה מייצוגה של יזמת הנדל"ן, לחשוף את הסכמי שכר-הטרחה שנחתם בינו לבין ענבל אור או החברות מקבוצת אור סיטי נדל"ן שבפירוק, ולמסור לידיו העתק מכל חשבונית, קבלה, תצלומי צ'קים וכל אסמכתא בגין תשלומים ששולמו לעו"ד זעירא על-ידי אור או החברות.

עוד מבקש עו"ד ארז כי עו"ד זעירא יחשוף בפניו קבלות בגין הכספים והנכסים שהופקדו בידיו בנאמנות או כפיקדון מענבל אור, ובין היתר תכשיטים, כספים במזומן, שטרות, ייפוי-כוח לשליטה בנכסים, מניות בתאגידים ועוד - בארץ ובחו"ל.

לטענת עו"ד ארז, עד כה שילמה ענבל אור לעורכי דינה ולאנשי מקצוע אחרים מאות אלפי שקלים במזומן לצורך שכירת שירותים, ממקור לא ידוע.

"עו"ד זעירא נמנה עם מספר רב של עורכי דין ואנשי מקצוע אחרים אליהם פנה המנהל המיוחד לקבלת מידע אודות התקשרותם עם החייבת ומי מטענה", כותב עו"ד ארז בבקשה לבית המשפט, ומוסיף כי "בהתאם למידע אשר קיבל המנהל המיוחד עד כה, מתגלה תמונה חמורה לפיה החייבת שילמה לעורכי דינה ולאנשי מקצוע אחרים מאות אלפי שקלים במזומן לצורך שכירת שירותיהם - זאת חרף ובניגוד לצו הקפאת ההליכים אשר נתן בית המשפט".

עו"ד ארז מוסיף כי הוא יפעל לבירור מקור הכספים ממנו מימנה אור בחודשים האחרונים במאות אלפי שקלים את שירותיהם של אנשי המקצוע הרבים ששכרה, כאשר המסמכים שביקש בנוגע להתקשרותה עם עו"ד זעירא יסייעו לו לקבוע את הסכומים המדויקים אשר שילמה וכן לאתר את מקורם.

לטענת עו"ד ארז, הוא פנה אל עו"ד זעירא בבקשה לקבל את המסמכים והמידע כאמור, אך בתגובה השיב לו זעירא כי הוא מתנגד למסירת המסמכים המבוקשים, בטענה כי אלה חוסים תחת חיסיון עורך דין לקוח, וכי מסירת המסמכים תפגע בזכויותיהם של פושטי-רגל לקבלת ייצוג משפטי.

עו"ד זעירא הוסיף וציין כי על-פי עמדת ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין, הסכם שכר-טרחה עם פושט-רגל חוסה תחת החיסיון, וכי הוא התייעץ עם ענבל אור, והיא מתנגדת לחשיפת המסמכים המבוקשים - ולכן על עו"ד ארז לפנות לבית המשפט בבקשה לקבלת צו שיפוטי מתאים לקבלת המסמכים.

וכך אכן עשה עו"ד ארז. "המנהל המיוחד סבור כי עסקינן בבקשה לגיטימית אשר אין כל סיבה להתנגדות המשיב (עו"ד זעירא, א' ל"ו) למסירת המסמכים", כותב עו"ד ארז בבקשה לבית המשפט. לטענתו, היות והוא מונה למפרק החברות בקבוצת ענבל אור, הרי שממתן צו הפירוק ב-1 באוגוסט, הוא - כמנהל המיוחד של החברות - בעל הסמכות של אסיפה כללית ודירקטוריון, ולפיכך אור אינה יכולה להתנגד למסירת המסמכים הנוגעים לחברות, היות ואין לה כל סמכות בחברות.

 

באשר לייצוג של ענבל אור באופן אישי, עו"ד ארז טוען כי בתי המשפט הכריעו זה מכבר כי הסכמי שכר-הטרחה ומסמכים הנובעים מהמם אינם חוסים תחת חיסיון עורך דין-לקוח, ולכן גם בהקשר זה אור אינה יכולה להתנגד להמצאת המסמכים.

לפיכך, לטענת ארז, עו"ד זעירא התנגד "התנגדות-סרק" לבקשתו למסירת המסמכים האמורים, ולפיכך, לטענתו, יש לחייב את זעירא בהוצאות בקשה זו, לרבות שכר-טרחת עורכי הדין. 

עו"ד אוריאל זעירא מסר בתגובה: "בקשתו של עו"ד ארז אינה עומדת בכללי האתיקה, כפי שעולים מהחלטה מפורטת של ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין הדנה בסוגיה זהה. זו אינה הפעם הראשונה בה דורש עו"ד ארז מסמכים חסויים, והוא כבר נענה בעבר כי בקשה זו אינה אתית. אם הייתי מעביר מסמכים אלה, הייתי פועל בניגוד לכללי האתיקה ועלול לחשוף את עצמי להליכים משמעתיים. לעו"ד ארז זה כנראה לא מפריע, ולכן הוא דורש שוב ושוב את המסמכים, במקום לקבלם מענבל אור. כמו כן, תמוה כי עו"ד ארז בחר להגיש את בקשתו רק כנגדי ולא כנגד עורכי דין נוספים שייצגו בתיק זה". 

חשש להברחת נכסים 

נזכיר כי בתחילת השבוע פנה עו"ד ארז לבית המשפט וטען כי אור פועלת להברחת נכסיה, וכי ייתכן שיש לה מקורות כספיים בחו"ל אותם היא מסתירה. אור, מצידה, התראיינה לגלי צה"ל, שם תקפה בחריפות את ארז וכינתה אותו "שקרן פתולוגי". 

נציין כי עו"ד זעירא - כמו עורכי דין רבים אחרים לפניו - הודיע לאחרונה על הפסקת הייצוג המשפטי של אור, אולם המפרק, עו"ד ארז, ביקש להתנות את שחרורו מהייצוג בכך שימסור כתובת עדכנית של אור, שעברה לדירה חדשה - והשופט איתן אורנשטיין נענה לבקשתו ועיכב את שחרורו של עו"ד זעירא מהייצוג. 

עוד נזכיר כי השופט אורנשטיין נתן צו פירוק לקבוצת ענבל אור ב-1 באוגוסט, ובמעמד זה מינה את עו"ד ארז למפרק הקבוע ולכונס נכסיה של אור.