"תכניתו של אביגדור יצחקי להעניק פי שלושה זכויות בנייה לפרויקטים מסוג תמ"א 38 תתקע פרויקטים בהתחדשות עירונית". כך אמר הבוקר (ד') מנכ"ל שיכון ובינוי, תמיר דגןבפאנל DUN'S 100 שכלל את בכירי הנדל"ן. 

לדברי דגן, הסיבה שתביא לעיכוב פרויקטים פשוטה. "נגיע לבעלי דירות, נציע להם דירה תמורת הדירה הישנה והוא יגיד לנו לחכות. אני לא מבין את ההתנהלות הזאת. למה לדבר? אם אתה רוצה לעשות משהו, פשוט תחוקק. פשוט לעשות".

יצחקי, יו"ר מטה הדיור הלאומי, הודיע אתמול במפתיע בישיבת המועצה הארצית לתכנון ולבניה על תוכניתו המפשטת את אופן חישוב השטחים בפרויקטים. נראה, עם זאת, כי התכנית יצרה בלבול בשוק. לפי התכנית, לדוגמא, בניין ותיק בן 6 דירות ששטחן הכולל עומד על 500 מ"ר יקבל, לפי התמ"א, זכויות לבניית 1,500 מ"ר בתוספת ממ"דים ומרפסות. עו"ד צבי שוב תקף את הממשלה בהקשר זה: "במקום רוצים ודאות ויציבות, אי אפשר לשנות חקיקה וכללים כל הזמן. לוקח זמן להתרגל ולהכיר את הכללים וזה יוצר בלגן". 

יו"ר לשכת השמאים, אוהד דנוס, התייחס להבדלים בתמריצים הניתנים בין הרשויות המקומיות: "מזל שרון חולדאי לא תומך בהתחדשות עירונית, מכיוון שמה שהיה קורה זה שהיו פרויקטים לתמ"א רק בתל אביב".

דוברים נוספים התייחסו לקריסת החניון ברמת החיל  - ראו הרחבה בידיעה נפרדת