המסחר בוול סטריט התנהל היום (ה') בירידות שערים שנמשכו עד לסיום המסחר, על רקע פגישתו של הבנק המרכזי של אירופה, שהכריז שלא יבצע שינויים במדיניותו המוניטרית - וימשיך לרכוש אג"ח עד שיראה שינוי יציב באינפלציה. המסחר באירופה מתנהל כעת במגמה מעורבת, בדומה למגמת השווקים האסייאתים בעת נעילתם. וול סטריט ננעלה אתמול ביציבות.

 

בגזרת המאקרו, התפרסמו נתוני תביעות האבטלה הראשוניות בשבוע החולף בארה"ב. אלו עמדו על 259 אלף תביעות ראשוניות, שיפור לעומת הנתון הקודם של 263 אלף. התחזית לנתון העכשווי עמדה על 265 אלף תביעות. 

האשראי בארה"ב בחודש יולי זינק ב-5.8% לעומת התקופה המקבילה והסתכם ב-17.7 מיליארד דולר, כאשר התחזית עומדת על 15.7 מיליארד דולר, לעומת 12.3 מיליארד ביוני.

נתונים אלה מצביעים על חשש של הפתעה מכיוון הפדרל ריזרב שיעלה את הריבית כבר החודש וזאת הסיבה לעלייה בתשואות באג"ח האמריקאי היום. 

באירוע מתוקשר שערכה אמש בקליפורניה, חשפה אפל  את האייפון החדש, "הטוב ביותר שיצרנו עד כה", לפי מנכ"ל החברה, טים קוק. האייפון 7, וגרסת הפלוס הנלווית אליו, יציגו שינויים במספר מאפיינים מרכזיים: עמידות מוגברת למים ואבק, מצלמה משופרת, מערכת שמע סטריאופונית ושקע האוזניות המסורתי - שיוסר לחלוטין מהמכשירים החדשים, כאשר יהיה ניתן לחבר אוזניות לשקע הטעינה באמצעות מתאם יעודי. יאן דוסון, אנליסט בחברת Jackdaw Research, צפה כי המכשירים יגיעו לשוק ביום שישי, 23 בספטמבר, וכי ההזמנות המוקדמות יחלו ב-10 בספטמבר, מיד לאחר חצות. 

 

הנפט  סגר היום בעליות, לאחר שדוח שפורסם אמש הראה על ירידה בכמות מלאי הסחורה. הנתונים הרשמיים, שהתפרסמו היום, מצביעים על ירידה של 14.5 מיליון חביות במלאי הנפט בארה"ב בשבוע החולף.

חברת התוכנה Apigee תירכש בידי גוגל תמורת 625 מיליון דולר במזומן, כך הודיעו היום שתי החברות. החברות צופות שהעסקה, במידה ותאושר, תושלם עד סוף 2016. החברה מספקת לארגונים עסקיים פלטפורמה מבוססת מחשוב ענן לעיצוב והטמעה של API - ממשקים לפיתוח יישומים, בתחום כלי הניהול.

רשת חנויות הספרים בארנס&נובל פרסמה את דוחותיה לרבעון שהסתיים ב-30 ביולי. הדוחות הציגו נתוני מכירות מאכזבים ומניית החברה צונחת ביותר מ-6%. במסחר אתמול ננעלה בירידה של 2.45%.

מניית מיילן  זכתה להמלצת "תשואת יתר" מאנליסט בנק ירושלים, שהציב למניה מחיר יעד של 50 דולר, המשקף פרמיה של כ-24% על שוויה הנוכחי. בסקירה על המניה, עמד האנליסט על סיכון מרכזי עבור החברה: "מיילן צריכה להוכיח שאין לה אחות בשם Valeant". חברת התרופות וליאנט, לדבריו, היא "חברה בעמדה מפוקפקת שאיבדה את אמון השוק. אנו מכירים בנקודות דמיון מטרידות באופן התנהלות החברות (ממשל תאגידי בעייתי, חוסר שקיפות), אך מדגישים הבדל מובהק באיכות הניהול העסקי שהציב את מיילן בראש סקטור הגנריקה".