ב-16 באוגוסט שיגרה סין לחלל את לוויין הקוואנטום הראשון בעולם, במטרה לעזור ולהקים מערכת תקשורת חסינה מפני האקרים ולוחמת סייבר.

הלוויין שוגר ממרכז השיגור ג'יוקוואן אשר ממוקם במדבר גובי בצפון-מערב המדינה, ומשימתו תימשך כשנתיים במהלכן המדענים ינסו לראשונה ליצור מצב של שזירה קוונטית בין פוטונים בחלל, ולשלוח אותם למרחקים ארוכים. 

שזירה קוואנטית בין פוטונים היא מצב שנוצר מתוך אינטראקציה בין שני חלקיקים או יותר, הנצמדים זה לזה עד אשר הם הופכים זהים, כך שתכונותיו של חלקיק אחד תלויות במה שקורה לחלקיק אחר. לאחר מכן ניתן לבודד אותם בזהירות ולהציב אותם במרחק רב זה מזה מבלי לפגוע בסנכרון ביניהם.

הניסוי מבוסס על תיאוריה שהגה אלברט איינשטיין יחד עם שניים מעמיתיו בשנות ה-30, שמטרתה הייתה לבקר את מכניקת הקוונטים ולחשוף את פגמיה. מבחינה מעשית איינשטיין פסל את האפשרות להעביר מידע בדרך זו באופן מיידי וקרא לה "פעולת רפאים".

כדי ליצור שזירה קוונטית, מעבירים קרן לייזר דרך גביש לא לינארי, אשר ממיר חלק קטן ממנה, כך שפוטון אחד של הלייזר מתפצל לשני פוטונים שזורים זה בזה. הפוֹטוֹן הוא חלקיק של אור, הנושא את הכוח האלקטרומגנטי שאחראי למגוון רחב של תופעות פיזיקליות הכוללות את צבעי האור הנראה, שידורי רדיו, קרני רנטגן וכדומה. על פי התכנית, הלוויין הסיני ייצר שני פוטונים שזורים קוונטית וישלח אותם לתחנות קליטה באוסטריה ובסין. באמצעות הפוטונים האלו אפשר ליצור מפתח הצפנה בלתי ניתן לפיענוח. כל גורם חיצוני שינסה לצותת לערוץ התקשורת וימדוד את גל השידור של אחד הפוטונים יפגע במידותיו של הפוטון האחר, וכך למעשה ייכשל.

הלוויין, שקיבל את השם מוקיוס, על שמו של חייל אגדי רומי, יאפשר קיום תקשורת מאובטחת בין בייג'ין לאורומצ'י, עיר גדולה במערב סין, אשר בה ובסביבתה מתקיימים כבר שנים מאבקים מול גורמים איסלאמים. במידה והניסוי יצליח, הסינים מתכננים לשגר לוויינים נוספים לחלל. עלות הלוויין היא כ-100 מיליון דולר, ועל מנת ליצור מערכת תקשורת שתכסה את כל כדור הארץ דרושים כ-20 לוויינים מסוג זה.