בנק לאומי  נערך לכניסת חוק שכר הבכירים. הבנק, בניהולה של רקפת רוסק-עמינח פרסם היום (ב') תוכנית תגמול חדשה לשכר הבכירים בבנק, ממנה עולה כי שכר היו"ר דוד ברודט והמנכ"לית רקפת רוסק-עמינח יירד לרף של 2.5 מיליון שקל בשנה הבאה.

שכרה החודשי של רוס- עמינח יעמוד על 195.4 אלף שקל, והוא יהיה צמוד לעליית השכר הנמוך בבנק. ברודט יהיה זכאי למשכורת של 168.2 אלף שקל, שיהיה צמוד לעליית השכר הנמוך בבנק. גם ליו"ר וגם למנכ"לית לא יחולקו בונוסים, ומלוא ה-2.5 מיליון שקלים יחולקו בשכר קבוע.

בגין שנת 2016, בה החוק עדיין לא נכנס לתוקף, צפויה עלות שכרו של ברודט לעמוד על 2.67 מיליון שקל, אך הוא עשוי להיות גבוה יותר, שכן ברודט יהיה עדיין זכאי למענק לפחות בגין חלק מתוצאות השנה. בשנה הבאה היא כבר תעמוד בהתאם למגבלה על 2.5 מיליון שקל, מתוכה 2.33 מיליון שקל בשכר.

אצל רוסק-עמינח עלות השכר בגין שנת 2016 תעמוד על 3.75 מיליון שקל, לא כולל בונוסים שגובהם טרם נקבע.
נזכיר כי חוק שכר הבכירים קובע מגבלה של פי 35 ממקבל השכר הגבוה לנמוך בבנק, בנוסף שכר בעלות של מעל 2.5 מיליון שקל לא יוכר לצורכי מס.

תוכנית התגמול מתייחסת גם לשכר נושאי המשרה בבנק, ולבונוסים שיוכלו לקבל. באשר לתוכנית המענקים, נקבע כי היא תעמוד על עד 7 משכורות (למעט היו"ר והמנכל"ית).

אותם נושאי משרה יוכלו לקבל מענק של עד 3 משכורות, שתהיה מותנית בעמידה ביעדי הלימות הון וביעד של תשואה על ההון משוקללת. התשואה על ההון המשוקללת בנויה מהתשואה על ההון בשלוש השנים האחרונות, והיא עומדת על טווח של 6-11%. תשואה על ההון משוקללת הנמוכה מ-6% אינה מאפשרת חלוקת מענק, אולם הסיכוי ששלוש שנים רצופות יניבו תשואה על ההון כה נמוכה, אינם גבוהים. בגין פרמטר זה היקף המענק האפשרי יעמוד על 1-2.1 משכורות.

פרמטר נוסף לחלוקת הבונוס יהיה תשואת המניה ביחס למדד הבנקים. בפרמטר זה מספיק שתשואה המניה תהיה גבוהה ב-1% מהמדד, ותהיה זכאות לעוד 0.9 משכורות.

בנוסף דירקטוריון הבנק יוכל לקבוע הענקת מענק של עד משכורת אחת לנושאי משרה לפי שיקול דעתו, כאשר מענק זה מוגדר כמענק לאירועים חריגים כגון השלמת פרויקט או עסקה גדולה.