עשרות יזמים וקבלנים שזכו במכרזי מחיר למשתכן במקומות שונים בארץ נפגשו אתמול (א') עם שר האוצר משה כחלון ויו"ר מטה הדיור במשרד האוצר אביגדור יצחקי - כך נודע ל"גלובס". הפגישה התקיימה ביוזמתו של שר האוצר כחלון.

הטענה המרכזית של היזמים והקבלנים שעלתה במפגש הייתה שחלק מראשי הרשויות אינם ששים לקדם את התוכנית ו"תוקעים מקלות בגלגלים", כך לדברי היזמים והקבלנים בפגישה. חלק מהנוכחים הסבירו שלמרות שזכו במכרזים, הם לא פעם מקבלים כתף קרה מראשי הרשויות שלא פעם אומרים להם שלא יאפשרו בנייה ולא יאשרו את היתרי הבנייה.

בתגובה לטענות הודו באוצר כי חלק מראשי הרשויות אכן מקשים על התהליך, וכי במטה הדיור נעשים מאמצים לפעול בנושא. יו"ר מטה הדיור באוצר יצחקי אמר כי בכוונת מטה הדיור לפעול לאיתור כל המידע הדרוש לחברות מהרשות עוד טרם נסגר המכרז כדי לקצר תהליכים.

במקביל, התייחסו במטה הדיור גם למקרים האחרונים במסגרתם התברר שחברות שזכו במכרזי מחיר למשתכן בוחרים לשנות את תמהיל הדירות ולשווק דירות גדולות בחלוקה שונה לחדרים. כך למשל דירות 4 חדרים שונו לדירות 3 חדרים גדולות מה שהופך את המוצר לפחות רלוונטי לזכאים.

על כך אמר יצחקי: "לא נאפשר את השינויים האלה בהמשך. יש תב"ע, יש הוראות איך הפרויקט צריך להיות וכמה חדרים בדירה, והקבלנים יצטרכו להיצמד לזה. הנחינו את ראשי הרשויות ואת הוועדות המקומיות לא לאפשר שום סטייה שכזו. גם קבלנים שאנחנו יודעים שהגישו בקשות דומות במקומות אחרים לא יקבלו אישור לכך".