חבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה המשותפת) חשוד שהבריח טלפונים סלולריים לשני אסירים ביטחוניים שנמנים עם ארגון פתח - אחד מהם נידון ל-37 שנות מאסר בגין רצח, והאחר נשפט ל-15 שנות מאסר. הם הושמו בבידוד לאחר המקרה.

מוקדם יותר היום (א') פורסם בחדשות 2 אודות החקירה שאליה יזומן חבר הכנסת בחשד לעבירות ביטחוניות. היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, אישר למשטרה לזמנו לחקירה באזהרה. 

ח"כ גאטס הגיע הבוקר לבקר שני אסירים ביטחוניים בכלא קציעות. במהלך הביקור דיווחו אנשי חטיבת המודיעין של שירות בתי הסוהר על חשד שהוא הבריח לאסירים כ-15 טלפונים סלולריים מדגם קטן במיוחד - שבאמצעותו ניתן להוציא ולקבל שיחות. עם צאתו מהביקור בכלא הגיעו אליו חוקרים של יחידת להב 433 וביקשו ממנו להתלוות אליהם. על-פי החשד, חבר הכנסת סירב לכך בנימוק שיש לו חסינות.

 

ח"כ גטאס מסר בתגובה: "המשטרה סימנה את בל"ד ורוצה לפגוע בה פוליטית בכל דרך. אין לי מה להסתיר, לכן אתייצב לחקירה. ניסיונות הפחדה מסוג זה לא ישברו את רוחה של בל"ד. כך היה וכך יהיה".

בתוך כך, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מוביל בשבועות האחרונים יוזמה לבטל כליל את ביקורי חברי הכנסת אצל האסירים הביטחוניים, למעט שניים או שלושה ראשי ועדות שתפקידם לפקח על תנאי האסירים בכלא.

השר ארדן מסביר את יוזמתו משתי סיבות עיקריות: הביקורים לחלוטין אינם מפוקחים, ונשקפת מהם סכנה ביטחונית של ממש; חברי הכנסת באים בדרך-כלל לאסירים המפורסמים כדי להשיג רווח פוליטי לעצמם, ולא כדי לדאוג לתנאי הכליאה של האסירים.