בזק ממשיכה בשלה: למרות כל ההתנגדויות, החברה הודיעה היום (ד') כי פנתה לרשם החברות על מנת לבטל את חברת yes כחברה רשומה. מדובר בהמשך ההודעה של בזק מיום ראשון בדבר ההחלטה על המיזוג בין החברות.

מבחינה חוקית, כפי שכתבנו כאן, המיזוג בין yes לבזק תלוי אישורים רגולטוריים והוא מחייב תיקון רישיון. מה שקורה כעת הוא למעשה קביעת עובדות בשטח מצד בזק, המתואמת עם משרד התקשורת. בזק מעוניינת כי ניתן יהיה לראות את המיזוג בין החברות כמיזוג שבוצע ב-2016, כחלק מעסקת yes, לטובת הקדמת תשלומים ליורוקום והכרה בנכס המס שבזק אמורה ליהנות ממנו בהיקף של 1.3 מיליארד שקל שבכל חודש אמורים להניב לבזק כ-40 מיליון שקל בתזרים המזומנים.

יחד עם זאת, ראוי לציין כי מבחינת בעלי השליטה, מה שחשוב הוא בעיקר כי תשלומים נוספים בסך 114 מיליון שקל, שאמורה יורוקום לקבל עבור רכישת חלקה ב-yes על ידי בזק, יוקדמו למארס 2017. הדבר יקרה רק אם המיזוג בין החברות יבוצע ב-2016. לצורך כך המציאו בבזק את המונח "הפרדה תאגידית", כי הפרדה מבנית לא התרחשה ב-2016 והיא כלל לא מופיעה בהסכם המכירה בין בזק ליורוקום. כל מה שבזק עושה כרגע זה לנסות ולשוות להפרדה התאגידית חזות של הפרדה מבנית, ולכן היא מבצעת פעולות שיעזרו לדירקטוריון לאשר את הקדמת התשלומים.