הבורסה בת"א ננעלה היום (ד') בירידות, על רקע נעילה מעורבת אמש בוול סטריט, בעוד המשקיעים בעולם ממתינים בדריכות למסיבת העיתונאים של דונלד טראמפ היום. המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, ובורסות אירופה עברו לעליות קלות.

 

מדד הדאו ג'ונס ננעל אתמול בירידות קלות, לאחר שפלרטט עם רף ה-20 אלף נקודות במסחר התוך יומי, בעוד הנאסד"ק העפיל שוב לשיא חדש. המשקיעים מתמקדים בשני אירועים מרכזיים השבוע: עונת הדוחות לרבעון הרביעי, שתתפוס תאוצה בסוף השבוע, כאשר הבנקים הגדולים ידווחו על תוצאותיהם, וכאמור מסיבת העיתונאים שיכנס היום טראמפ.

לראשונה מאז נבחר לנשיאות, טראמפ ידבר היום בסביבות השעה 18:00 (שעון ישראל) על מגוון נושאים, כאשר המשקיעים ממתינים בדריכות כדי לראות האם הוא ישנה את הטון בכל הנוגע למדיניות הכלכלית עליה התחייב בקמפיין הבחירות, או יודיע כי כוונתו לעמוד במילתו.

טבע  השיבה אתמול לביקורת הנוקבת שהפנה נגד שלשום בעל המניות בחברה בני לנדא. "בשנים האחרונות צירפה טבע דירקטורים בעלי ניסיון פארמה גלובלי משמעותי, והעמיקה את מומחיותו וניסיונו של הדירקטוריון בתחום זה. מאז 2015, שורות הדירקטוריון רועננו באופן משמעותי, וצורפו חמישה חברי דירקטוריון חדשים, בעלי מגוון כישורים", הודיעו בחברת התרופות. 

מניות נוספות שבלטו היום הן פריגו  ופרוטרום , שחזרו מניו-יורק עם פערים שליליים של יותר מ-1%. אלביט הדמיה  חזרה עם פער חיובי של 2% בעוד טאואר  חזרה עם פער חיובי של כ-1.7%.

חברת נייס  הודיעה אתמול כי בכוונתה לגייס הון באמצעות הנפקת אג"ח להמרה בהיקף של כ-250-225 מיליון דולר. במקביל החברה הודיעה כי תפסיק את מדיניות חלוקת הדיבידנדים ובמקום זאת תגדיל את התוכנית לרכישה עצמית של מניותיה ב-150 מיליון דולר.

הפניקס  השלימה אתמול את גיוס הון באמצעות הנפקת אג"ח, במסגרתה זכתה לביקוש מצרפי של כ-1.92 מיליארד שקל. היא גייסה לבסוף הון בהיקף 460 מיליון שקל, בריבית שנתית של 3.61%.