הבורסה בת"א סגרה היום (ד') בעליות שערים, בהתאם למגמה החיובית שחתמה אתמול את המסחר בוול סטריט, על רקע צווים נוספים עליהם חתם הנשיא טראמפ. בורסות אסיה ואירופה נסחרות בעליות, וכך גם הפתיחה בארה"ב.

 

מדדי ה-S&P והנאסד"ק העפילו אתמול לשיא חדש, בין היתר לאחר שהנשיא טראמפ חתם על צווים שסוללים את הדרך להקמת שתי צינורות נפט מקנדה לארה"ב. במקביל, טראמפ שוחח עם ראשי תעשיית הרכב והבטיח להם הקלות רגולטוריות כדי שיוכלו להחזיר או להקים מפעלים חדשים בארה"ב.

המשקיעים בעולם מתמקדים גם בבריטניה, שם החליט אתמול בית המשפט העליון לדחות את ערעור המדינה ולחייב את הממשלה באישור הפרלמנט בכל הנוגע לפתיחה בהליך הברקזיט. בסוף השבוע תיפגש ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי עם טראמפ וככל הנראה השניים ידונו על אפשרות של הסכם סחר נפרד בין שתי המדינות, כזה שעשוי להוות תחליף לשוק האירופי המשותף בו חברה בריטניה.

בין המניות שריכזו עניין נציין את טבע , מיילן  וכיל , שנסחרו היום בפערים חיוביים. פריגו , אורמת טכנו  ואופקו הלת' , מנגד, נסחרו בפערים שליליים.

לאומי  הודיע היום כי הוא מוכר 2.5 מיליון מניות של קנון   או 4.6% מהון המניות של קנון לחברת אנסוניה הולדינג, בבעלותו של עידן עופר, תמורת 45 שקל למניה או סך כולל של 112.5 מיליון שקל. מחיר הבסיס של מניית קנון עמד היום על 48 שקל והמניה נסחרת בתנודתיות לאחר ההודעה.