קובי אלכסנדר, לשעבר מנכ"ל חברת ההיי-טק קומברס, שבילה עשור באפריקה כנמלט מפני החוק, שבר את שתיקתו, וטוען כי נמלט מארה"ב לאחר שהבין שהוא האיש השני הכי מבוקש בארה"ב אחרי אוסמה בן לאדן. אלכסנדר, בן 64, שב לניו יורק מנמיביה באוגוסט האחרון, לאחר שנמלט ב-2006, ממש לפני שעמד להתייצב בפני אישום בשערורייה נרחבת של תארוך לאחור (בקדייטינג) של אופציות.

הוא הודה באשמה בסעיף אישום אחד של תרמית בני"ע והוא יישפט ב-23 בפברואר. 

אלכסנדר, עורך הדין שלו וכמה מעמיתיו לשעבר מפעילים לחץ כבד כדי לזכות אותו בהקלות בעונש. 

במכתב בן 19 עמודים לשופט המחוזי ניקולאס גרפואיס, בברוקלין, ניו יורק, כותב אלכסנדר: "ככל שקשה לי להסביר מדוע נמלטתי לנמיביה, קשה לי אף יותר להסביר מדוע נשארתי שם זמן רב כל כך. אני יכול רק לומר לך שלאחר שהגעתי לשם, נחרדתי עוד יותר לגלות ששמי מופיע אחרי אוסמה בן לאדן כנמלט הגרוע ביותר המבוקש בארה"ב". 

אלכסנדר, לשעבר חייל סיירת בצה"ל שנלחם במלחמת יום כיפור, אמר לשופט שהוא היה "באימה" מכך שהממשל ינהג בו כמו בבכירים מאנרון ומוורלדקום, שמנהליהן הורשעו בהונאה ונשפטו לתקופות מאסר ממושכות. הוא היה אחד ממייסדי קומברס, שהייתה היצרנית הגדולה בעולם של תוכנות הודעות קוליות.

"למרות שהמקרה מכלה אותי כבר עשר שנים, אין לי הסבר משכנע למה שעשיתי", אמר. "אינני מצליחן עשיר שהיה תאב בצע בעסקים, ואז ברח ביהירות במקום להתייצב מול עונשו".

כשאלכסנדר הופיע בסופו של דבר בבית המשפט בשנה שעברה, תקף אותו גרפואיס על כך שהופיע רק אחרי שהתובעים הפדרליים הסכימו להסיר עשרות סעיפי אישום נוספים נגדו. "אחרי 10 שנים של המתנה שיופיע, הוא אכן שב, אבל לא בידיים ריקות", אמר השופט. "הוא חזר עם עסקה".