המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, על רקע מגמה מעורבת במסחר בבורסות אירופה וירידות שערים בוול סטריט. המשקיעים בעולם נושאים עיניים לעדותה בת היומיים של יו"רית הפדרל ריזרב, ג'נט ילן, שתחל בהמשך היום.

 

אתמול בצהריים המריא ראש הממשלה בדרכו לוושינגטון, לפגישתו הרשמית הראשונה עם נשיא ארצות-הברית הנבחר, דונלד טראמפ. המשקיעים בעולם עדיין מודאגים לגבי מימוש הבטחותיו של טראמפ שהוענקו במהלך קמפיין הבחירות, אולם מאז השבוע שעבר השווקים מתנהלים במגמה חיובית, לאחר הצהרותיו של הנשיא הטרי בשבוע שעבר על תכנית גדולה שיממש בקרוב בתחום המסים, ואמש נסחרו המדדים המובילים בוול סטריט ברמות שיא.

מניית טבע  זינקה אתמול בכ-6.5% במסחר בוול סטריט, והיא עמדה במוקד גם היום בבורסה בת"א, לאחר הטלטלות והחדשות שמלוות אותה בשבוע וחצי האחרונים: חקירה בחשד לתשלומי שוחד ברוסיה, אוקראינה ומקסיקו. בדיקה של רשות להגבלים האמריקאית בחשד לתיאום מחירים, והתפטרות מנכ"ל החברה, ארז ויגודמן.

אתמול, נתוני דוח ענקית התרופות דלפו לשוק כחצי שעה לפני מועד פרסום הדוח ופורסם בבלומברג ובשירות המידע של אתר hotstocks, מה שחייב את החברה לפרסם את הדוחות מוקדם מהמתוכנן. החברה היכתה את התחזיות המוקדמות, כשדיווחה שסיימה את הרבעון הרביעי של השנה עם הכנסות של 6.5 מיליארד דולר. רווחי החברה היכו, אף הן, את התחזיות המוקדמות ועמדו על 1.38 דולר למניה. במועד הדיווח, אישררה החברה את התחזיות השנתיות ל-2017.

טאואר  ריכזה עניין לאחר שאמש פרסמה את תוצאותיה לרבעון הרביעי ול-2016 כולה, שהוגדרה כשנת שיא. החברה, אותה מוביל המנכ"ל ראסל אלוונגר, דיווחה על מכירות שיא ברבעון הרביעי בהיקף 340 מיליון דולר. החברה דיווחה על רווח נקי ( GAAP ) שנתי של 204 מיליון דולר, או 2.33 דולר למניה, לעומת הפסד בסך 30 מיליון דולר, 40 סנט למניה, בשנת 2015.

מיי סייז  עמדה במוקד העניינים לאחר שזינקה אמש בחדות בוול סטריט במחזור חריג בגודלו ללא כל הודעה מצד החברה.

מניות הגז, ביניהן אבנר , דלק , רציו  וישראמקו  ריכזו עניין לאחר שבמהלך הלילה פרסמה נובל אנרג'י את הדוחות לרבעון האחרון של שנת 2016, ואת התחזיות לשנת 2017. דיוויד סטובר, מנכ"ל נובל אנרגי', אמר כי שנת 2016 הייתה שנה "רבת השפעה" על החברה, משופעת בשיאים וביצועים פיננסים. "הרבעון האחרון לא נחרג מכך", הוסיף וסיכם כי בשנת 2017 הוא מצפה להתקדמות החברה עם הפיתוח של לוויתן.

כעולה מהדוחות, הכנסות נובל ב-2016 הסתכמו ב-3.49 מיליארד דולר, לעומת 3.18 ב-2015. למרות ההכנסות הנאות החברה סיימה את השנה בהפסד של 998 מיליון דולר, שיפור לעומת 2015, אותה סיימה החברה בהפסד של 2.44 מיליארד דולר.

מניית מעברות  ריכזה עניין, לאחר שאתמול בבוקר דיווחה כי הדירקטוריון החליט על מימוש מלא של אופציות המכר שבבעלותה למכירת מלוא החזקותיה (49%) בשותפות מטרנה לידי אסם ונסטלה. מעברות צופה כי התמורה בגין מכירת החזקותיה בשותפות עשויה לנוע בין 550 ל-600 מיליון שקל. המנייה זינקה לאחר הדיווח.

מניות הסלולר סלקום  ופרטנר  בלטו במסחר לאור הפרסומים האחרונים, מהם עולה כי רשות ההגבלים פנתה לאלקטרה צריכה ולגיל שרון, שמוביל את העסקה מטעמה, ודרשה לראות את תכתובות המיילים ביניהם. הרשות עשויה לעכב את מינויו של גיל שרון ליו"ר גולן טלקום, לאחר רכישתה על-ידי אלקטרה צריכה, בשל החשד כי שרון קרא לחברות לצמצם את התחרות ולהעלות מחירים בצורה מתואמת.

שופרסל  ריכזה עניין לאחר הודעתה כי החלה בביצוע בדיקות היתכנות ראשוניות לרכישת רשת ניו-פארם מידי קבוצת המשביר.