עוד מכה קשה לפרויקט 1003, מצלמות המהירות האלקטרוניות: נזכיר כי לפני שבועיים דיווחנו כי משטרת ישראל הודתה כי ניסוי שבדק את אמינות המערכת לא התקיים, וביקשה מבית המשפט ארכה בכדי לערוך ניסוי שכזה, בחסות בית המשפט. את התשובה שהעניק למשטרה שופט בית המשפט לתעבורה בעכו, בתיק שמתנהל נגד נהג שצולם על-ידי מצלמת מהירות, צריך לשמוע כדי להאמין.

"אינני סבור כי על בית המשפט להחליף כעת את תפקידו של מכון התקנים או לשמש כזרוע הארוכה והמבצעת של אותו מכון", אמר השופט. "תפקידו של בית המשפט הוא לבחון ראיות וטענות משפטיות, ואין זה מתפקידו של בית המשפט לפקח על, או לבצע, ניסויי תקינות ותקן".

עוד הוסיף השופט כי מפתיעה בעיניו הבקשה לערוך כעת את הניסוי בארץ, זאת לאחר שבמהלך שמיעת הראיות העיד עד התביעה מטעם המשטרה כי הניסויים נעשו בחו"ל ולא בארץ, משום שאין בידיהם את אותו המכשור המיוחד, שיוכל לצלוח את משימת הניסויים בישראל.

עם זאת, עו"ד דני בלנקין ממשרד פירט-וילנסקי-מזרחי-כנען, שמנהל תביעה ייצוגית נגד פרויקט מצלמות המהירות, יחד עם משרד עורכי הדין תומר גונן, מסביר כי עצם הדחייה של בקשת המשטרה לבצע את הניסוי אינו אומר כי בית המשפט עומד לקבל את התביעה הייצוגית. עו"ד בלנקין מוסיף כי כעת מנסה המשטרה להתנער בכלל מהצורך בתו תקן, כצורך מחייב בהפעלת מצלמות המהירות.

לצד התביעה הייצוגית, עומדת ועדת הכלכלה של הכנסת לקיים דיון מיוחד אודות פרויקט מצלמות המהירות, בו ייקחו חלק כל הגורמים הרלוונטיים, בהם גם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שיצאה באופן פומבי נגד פרויקט זה. יהיה מעניין, זה בטוח.