המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') במגמה מעורבת כשמדד ת"א-35 בלט לשלילה, זאת על רקע ירידות שערים בוול סטריט ובבורסות אירופה, ועל רקע חוסר הוודאות בזירה הפוליטית בישראל בצל המשבר הקואליציוני.

 


האפשרות של בחירות כלליות בישראל עדיין על הפרק. רה"מ נתניהו ושר האוצר כחלון עדיין לא הגיעו להסכמות בעניין תאגיד השידור, חרף העובדה שכחלון הסכים לשינויי הנהלה בתאגיד ולהקמת רשות חדשה שתפקח על אמצעי התקשורת.

גורם נוסף שמעורר דאגה בקרב מעצבי המדיניות הכלכלית, ובמיוחד בקרב כלכלני בנק ישראל, הוא ההתחזקות המטאורית של השקל מול המטבעות המובילים. הדולר נחלש לשפל של שנתיים וחצי מול השקל חרף העלאת ריבית בארה"ב והתערבות אגרסיבית של בנק ישראל בשוק המט"ח בשבועות האחרונים.

בתוך כך,  נגידת בנק ישראל קרנית פלוג השתתפה בדיון בכנסת וחשפה כי מתחילת השנה משקיעים זרים רכשו שקלים בהיקף של כ-4.5 מיליארד דולר, כאשר חלק ניכר מהסכום הזה משויך לפעילות ספקולטיבית. לדבריה, המדיניות של בנק ישראל מתואמת למדיניות המוניטארית המרחיבה בה נוקטים בנקים מרכזיים בעולם והיא מקשה על הספקולנטים לעשות "רווח קל". (לסיפור המלא)

 

עונת הדוחות בזירה המקומית תופסת היום תאוצה. מזרחי טפחות דיווח היום על רווח נקי של 1.26 מיליארד שקל ב-2016, עלייה של כ-11.6% בהשוואה ל-2015. התשואה להון צמחה ל-10.2%, לעומת 10% ב-2015. (לסיפור המלא). מניות הבנקים האחרים בולטות גם הן במסחר. בהמשך השבוע יפרסמו את תוצאותיהן אל-על  ובזק .

בין המניות שמרכזות עניין נציין את פרוטרום , כיל , טאואר  ופרטנר , שחוזרות מניו-יורק עם פערים שליליים.