תחרות בטלוויזיה? חברת yes מודיעה הבוקר (ה') על העלאת מחירים נוספת, והפעם בשירות ה-VOD שלה, ב-5 שקלים ל-34.90 שקל בחודש.

המחיר החדש ייכנס לתוקפו ב-1 במאי, והחברה החלה להודיע על כך ללקוחותיה, ולכן הוציאה הודעה. מדובר בהעלאת המחיר השנייה בתוך שנה - באפריל 2016 היא העלתה את המחירים גם כן ב-5 שקלים.

המהלך של yes באפריל 2016 זכה לתגובות תקיפות ולגינויים מצד מועצת הכבלים והלוויין. כעת החברה מעלה שוב את המחיר ומסבירה כי "עליית המחיר משקפת את העליות הניכרות בעלויות הרכש הבינלאומי, התייקרות של מאות אחוזים במחירי זכויות השידור של תכני הספורט וההשקעה הרבה והרחבת התוכן החינמי בשירות במהלך השנה האחרונה".

המתחרה של yes, חברת הוט, יקרה את מחירי ה-VOD בחודש ינואר האחרון וכן את מחירי החבילות לחלק מהלקוחות בשיעור של 4%. מחירי ה-VOD עלו ב-5 שקלים ל-34.90 שקל בחודש. הוט אמרה אז כי העלאת המחירים הייתה בעקבות עליית מחירי התוכן, השקעות ייעודיות ברכש והתייקרות של מאות אחוזים במחירי זכויות השידור של תכני הספורט - ממש כמו ש-yes טענה היום. 

בשנה שעברה התחולל משבר רחב בין הוט ו-yes לבין מועצת הכבלים והלוויין סביב העלאת המחירים והתנגדות של המועצה לכך. לאחר מריבות והתכתשויות, הצדדים הגיעו לסיכום לגבי מתווה ייקור החבילות העתידי, וכעת שתי החברות יישמו זאת בשטח.

נראה כי כיום, החברה היחידה שנמנעה מהעלאת מחירים היא סלקום TV. 

העלאת המחירים ב-yes, הגם שהיא מעוררת תחושת ביקורת, איננה בלתי צפויה, ויש לצפות לעליות מחירים נוספות בשוק הטלוויזיה. yes ומתחרותיה הזהירו לא אחת בחודשים האחרונים כי ההשלכות של ייקור התוכן (בעיקר ההוצאות על רכישת שידורי ספורט), כתוצאה ממדיניות כושלת ורופסת של משרד התקשורת ושל חלק מחברי הכנסת, תביא להעלאות מחירים.

באחרונה נעשה ניסיון נוסף על-ידי יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, ומנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, להשית חובת מכירה על זכויות השידור של מפעלים מרכזיים בספורט, וזאת כדי למנוע בדיוק את העלאות המחיר שצפו.

yes סיימה את 2016 עם ירידה קלה בהכנסות, מ-1.774 ל-1.745 מיליארד שקל, תוך שהיא מאבדת במהלך השנה 21 אלף מנויים. במקביל, וכדי לשמור על שיעורי הרווחיות שלה, הקטינה החברה בצורה משמעותית את ההשקעות, וככל הנראה גם דחתה תשלומים לספקים בצורה מאד אגרסיבית.