השבוע התרחש אירוע משמעותי בשוק התקשורת בישראל. נכון, אמנם מדובר רק בהשקה של מותג בינלאומי חדש עבור חברת הוט, שעומדת לשנות את שמה לאלטיס (altice). אבל המשמעות העיקרית היא שבעצם המהלך קמה קבוצת תקשורת בינלאומית שפועלת בישראל, ושישראל היא חלק חשוב מאוד ממנה. בעבר היו כאן קבוצות תקשורת בינלאומיות, דוגמת האצ'יסון שהייתה הבעלים בפרטנר, אבל זו כנראה אחת הפעמים המעטות שבה ישראל להופכת להיות חלק משמעותי ומרכזי מהקבוצה הבינלאומית.

אז הוט הופכת להיות אלטיס, והמותג הוט יימחק בתוך שנה לחלוטין, מה שאומר שהקבוצה תאבד את אחד הנכסים המשמעותיים שלה בישראל. הוט הפך להיות מותג שהשתקם וחזר לקדמת הבמה, בהנהגתה של המנכ"לית טל גרנות-גולדשטיין. באירוע ההשקה הופיעה גרנות על המסכים שהראו את כל המנכ"לים של החברות בנות בקבוצה, ומעבר לזה שהייתה האישה היחידה מקרב המנכ"לים בקבוצה - בחר הבעלים פטריק דרהי לתת בסיום נאומו את הוט כדוגמה לציפיות שלו מהמנהלים.

בשיחה עם "גלובס" מסבירה גרנות מדוע החשש לאבד את המותג הוט לא קיים.

- למה הקבוצה לא הלכה בהדרגתיות ונשארה עם הוט יותר זמן, הרי יש פה מותג שמצליח?

"השינוי פוגש אותנו בתקופה הכי טובה של הוט בעשור האחרון, ויכולת לשמוע את זה בדברים שנאמרו בהשקה על ידי בכירי החברה. בשנתיים האחרונות עשינו קפיצה משמעותית בכל התחומים, וכמובן בחוויית השירות שהייתה נקודת חולשה שלנו. היום אנחנו רואים את הוט כמותג הכי חזקה בשוק התקשורת, ומול כל החברות בשוק. אני יכולה להגיד שאם השינוי היה מתרחש לפני שנתיים-שלוש, זו הייתה יכולה להיות בעיה ואתגר יותר משמעותי. היום החוזק שלנו מאפשר לנו לקחת את הוט לשלב הבא, כי אין חברת תקשורת גלובלית בישראל".

- מתי נרגיש את השינוי?

"זה יהיה הדרגתי בשנה הקרובה, ויתחיל בלוגו HOT BY ALTICE וב-2018 אנחנו נהיה אלטיס לגמרי. אל תשכח שיש פה עבודה רבה מאוד בכל הממשקים שלנו מול הלקוח - זה ממירים, ערוצים שממותגים הוט, חנויות, דוכנים, הכל הולך להיות ממותג מחדש - וזה אתגר שאנחנו מאוד מתרגשים לקראתו".

- בכמה את מעריכה את ההשקעה של שינוי המותג?

"עשרות מיליוני שקלים בשנה הקרובה".

- מבחינת סטנדרטים, מה הולכים לראות אצלכם ובמה זה יבוא לביטוי?

"אנחנו רוצים להשאיר עוד כמה בשורות ליום ההשקה בישראל, אז לא הכל אני יכולה להגיד עכשיו. אבל אני כן יכולה להבטיח שיהיו בשורות לצרכנים ולעובדים. ניקח את הטכנולוגיה הכי חדשנית מכל מקום ונביא אותה לישראל. אנחנו מקור לגאווה לקבוצה בכל ההיבטים. אם זה בהקשר של תוכן מדובב שלנו שיופץ בקבוצה, אם זה בהקשר של טכנולוגיה שאנחנו מפתחים פה, והיכולת שלנו כאן מאוד חזקה מבחינת פיתוח".

- למשל, שירות 'סטארט-אובר' שמאפשר לחזור להתחלת התוכנית, ויהיה בפורטוגל בשנה הבאה?

"אנחנו מתחילים בבדיקת כל היכולות שלנו, בכל מדינה, והולכים לקחת את הטוב ביותר מכל מקום וליישם. הכל יוטמע בהדרגה אבל זמן הביצוע יתקצר בצורה משמעותית, והכוח שלנו להביא את הדברים לכאן, בין אם מדובר בסלולר או במוצרים, יגדל מאוד כך שהצרכן ייהנה מהסיטואציה הזאת. את ההשפעה נראה ב-2018".

- רציתם להגן על המותג הוט או שחשבתם שהדבר הנכון הוא להתיישר מול הקבוצה הבינלאומית? לא ניסיתם לבקש להחריג אותו?

"לא, להיפך. באופן אישי היינו חלק מהבנייה, מצוות החשיבה יחד עם עוד מנהלים במדינות השונות. זה הצעד הנכון לאלטיס מבחינת היותנו חברת תקשורת גלובלית, וזו קפיצה נכונה להוט במקום החזק שהיא נמצאת היום. זו הדרך להביא לעוד הישגים ודברים שאנחנו אפילו לא מדמיינים, כי לא הייתה סיטואציה כזאת. אנחנו עובדים מאוד קשה בדיסקרטיות גדולה, ולקחנו חלק מהותי בכל אחד מהדברים שראיתם, מהלוגו, מהמוסיקה והערכים. המותג הושק ברמת אלטיס, וב-2018 תהיה השקה רשמית בישראל. המסך ישתנה, שמות הערוצים המקומיים שלנו ישתנו, אנחנו ממתגים את כל המסך מחדש כך שאנשים יראו בשורה גדולה מאוד יחד עם החנויות, הדוכנים וכו', כך שההשקה המסחרית עדיין לא קרתה".

- גם הממשק הטלוויזיוני ישתנה?

"בהחלט".

- אתם יודעים כבר איך ייקראו הערוצים הקיימים?

"לא. אנחנו עובדים על זה אבל המטרה לנגד עינינו היא לעשות משהו חדש, שונה, חדשני, ששם אותנו במילניום אחר".

"מגדילים הפער מבזק"

אחת השאלות שנשאל מנכ"ל אלטיס מישל קומבס באירוע ההשקה היה בנושא ההשקעות בסיבים אופטיים. קומבס ודרהי לא הפסיקו להזכיר את נושא ההשקעות בסיבים אופטיים כדבר הבא מבחינתם. עבורם זו כבר מציאות והעובדה שבחלק ניכר מהמדינות שבהם אלטיס פועלת, הסיבים לבתים כבר הפכו לעובדה מוגמרת. אך לא כך המצב לגבי ישראל.

- שמענו מראשי החברה שאתם חברת סיבים, וכששואלים לגבי ישראל לא מוכנים להתחייב שזה יקרה כאן.

"אבל מצד שני גם אמרו הרבה דברים טובים על ישראל. המצב הרגולטורי בישראל הוא המורכב ביותר בעולם. חד משמעית. פטריק אמר את זה, וראיתי שהוא התייחס לזה גם אצלך. מצד שני, הוט היא חברת התשתית היחידה למעט בזק, ואנחנו מתכוונים להמשיך ולשמור על המובילות שלנו בהקשר של המהירות והתשתיות. אנחנו נמצא את הדרך הנכונה לעשות את זה גם בישראל. חשוב להגיד ולדעת, והטבלאות מוכיחות, שאנחנו שומרים על הפער שלנו מול בזק, והפער הזה הולך וגדל. אנחנו נמשיך לשמור על זה בעולם התשתית ובעולמות אחרים. אנחנו בשיחות מאוד מעמיקות מול משרד התקשורת, ולא מתכוונים להרפות. זה משהו שבהחלט נמצא על השולחן שלנו, ולא בתיאוריה. השלב הבא שלנו יהיה פריסה של סיבים. ומה שזה אומר לגבי הוט, זה לא שדרוג של הרשת הקיימת - אלא הקמה של רשת חדשה. נשמור על המובילות ונשדרג את הרשת, והלקוחות יהיו עם הביצועים הכי גבוהים. אנחנו בוחנים את כל האופציות וכשאנחנו הולכים להשקיע הרבה מאוד כסף בדבר הזה, אז אנחנו חייבים לבחור בפתרון שייקח אותנו ל-10-20 השנים הבאות".

- מתי יהיו לקוחות שייהנו ממהירות של חצי ג'יגה גלישה, כפי שאתם מספקים היום ללקוחות עסקיים?

"אנחנו נמצאים בפרויקט שמשפר את הסגמנטציה ומביא יותר מהירות לכל לקוח. בשנה הקרובה נהייה מגובשים לגמרי לגבי הפתרון שניתן לצרכן הישראלי, ובוא נשאיר משהו לראיון הבא כי אני לא יכולה לגלות עכשיו הכל".

- אני מתעקש, כי אתם מוכרים את זה כ-דנ"א שלכם שהולכים לסיבים. מתי הבשורה תגיע לארץ?

"אני לא יכולה להרחיב כי יש דיון שמתרחש מול משרד התקשורת וזו הדרך הנכונה לעשות את זה ואנחנו עמלים בעניין, כי יש פה דיון ברמה הלאומית של חיזוק תשתיות התקשורת במדינה ולשם אנחנו חותרים".

- יש כאן חלון הזדמנויות מובהק להוט לפרוץ קדימה במהירויות מול בזק ולהיות החברה המובילה, כמו החצי ג'יגה ללקוחות עסקיים. למה אתם לא עושים את הקפיצה ומספקים חצי ג'יגה ללקוחות פרטיים?

"אני רוצה לתקן אותך, כי אנחנו כבר חברת התקשורת המובילה בישראל. אנחנו מובילים בכל דבר שאנחנו עושים וכבר היום אנחנו יכולים לתת 200 מגה ללקוחות פרטיים. נכון, יש לנו חצי ג'יגה ללקוחות עסקיים והעולם הולך לשם. אנחנו נתאים את עצמנו לדרישות של הלקוחות שלנו וברגע שהם יצטרכו מהירות יותר גבוהה אנחנו נהיה שם כדי לספק אותה".

"הצרכן רוצה תכנים בעברית"

- מי משרד הפרסום שילווה אתכם בכל המהלך?

"יש לנו את ראובני-פרידן, והוא שמלווה אותנו וליווה אותנו".

- אני שואל כי אמרתם שיהיה משרד פרסום אחד לכל הקבוצה.

"נכון שראובני-פרידן לא קשורים לפובליסיס, אבל הם עבדו על המיתוג ועובדים איתנו השנה עם הצלחות מאוד גדולות. אנחנו ממשיכים איתם בכל הנושאים".

- דיברתם על ההשקעה בתוכן מקורי כנושא אסטרטגי?

"כל הפקת תוכן מקורי אצלנו עושה רייטינג של פי 10 מכל סדרת רכש הכי טובה שתהיה. בסוף הצרכן הישראלי רוצה לראות עברית ולשמוע עברית. מה שאנחנו נעשה זה לייצא את התוכן שלנו גם למדינות אחרות, אם באמצעות דיבוב, ולהוות את מרכז התוכן המקורי של הקבוצה".

- מה זה אומר?

"שחלק מהתוכן יעשו שם וחלק פה. בדיוק כמו שהסדרה 'בתולות' משודרת פה ובצרפת, ועוד מעט 'אורי ואלה' או 'זגורי'. 'בתולות' זו הסדרה הכי נצפית בצרפת. יש הרבה דברים שאנחנו יכולים לייצא וזו גאווה מאוד גדולה עבורנו ועבור המפיקים".

- לגבי הספורט, אחד הנושאים שעלו באירוע היה ההשקעה ברכש זכויות שידור של ספורט כמו שעשיתם בצרפת למשל. האם יהיה שינוי בארץ?

"מבחינה רגולטורית אנחנו מוגבלים בהרבה מאוד זירות. אנחנו לא יכולים להיות בעלים של ערוצי סרטים, ערוצי ספורט או ערוצי ילדים כמו המתחרים שלנו בגלל העוצמה והגודל של הוט - דבר שלדעתי הרגולטור צריך לטפל בו ולשנות אותו. לכן אנחנו לא יכולים לקנות בבלעדיות ובאופן ישיר זכויות שידור של ספורט, ולכן השאלה היא לא רלוונטית. נשמח שזה ישתנה בעתיד, כי בסופו של דבר זה יקל על הצרכן ויוריד עלויות".

- לגבי רכש של התוכן הבינלאומי - כל חברה בקבוצה קונה בנפרד. מה יהיו ההשפעות עכשיו?

"אין ספק שאם היתרון של גודל בהקשרים של רכש תוכן יאפשר לנו להביא יותר - אז נביא".

ההצגה של דרהי

את ההצגה באירוע ההשקה של המותג החדש של קבוצת אלטיס גנב הבעלים של הקבוצה, פטריק דרהי.

תנו לו במה ומיקרופון, ותתרווחו - כי בדיוק כמו שהוא קורא לעובדים ולמנהלים לצאת מהשגרה, כך הוא בעצמו מטלטל את הקהל שמולו תוך שהוא זונח לחלוטין את כל מה שתכננו ועבדו עבורו במשך שבועות במצגת, ומתחיל בפרץ של ספונטניות לירות לכל הכיוונים (לאיש המצגות אמר כבר בתחילת הנאום: "תסלח לי שאני לא זורם איתך בעניין המצגת, אבל מכאן והלאה אני הולך למקום אחר...").

דרהי הופך בהדרגה להיות גורו בעולם התקשורת, ומי שיהיה קרוב לוודאי אחד מהמובילים בעולם בתחום. במעמדו היום הוא הפך להיות מנטור, יזם, שחושב במונחים של יזמות בכל שנייה. לצדו נבנית אטמוספירה מיוחדת, תוך שהוא מותיר את העבודה למנכ"ל מישל קומבס, ולדקסטר גואי - האיש החשוב אחרי דרהי בקבוצה ומי שנחשב ליד ימינו ולאחד המהנדסים הפיננסיים הטובים ביותר היום בשוק התקשורת.

בכך מותיר דרהי לעצמו את הזמן כדי לבנות את עצמו כגורו בנושאי תקשורת בפרט, ובניהול בכלל. עוד יגיעו הזמנים שלהופעות של דרהי יהיה ביקוש רב, כי הוא נותן את אחת ההופעות הטובות ביותר בשוק העסקי.

הוט אלטיס

הוט אלטיס