הבורסה בת"א ננעלה היום (ה') בירידות שערים ביומו האחרון של שבוע המסחר המקומי, ברקע הירידות בבורסות אסיה, אירופה ו-וול סטריט.

 

הפדרל ריזרב העלה אתמול את הריבית במשק מ-1% ל-1.25% בהתאם לתחזיות, וזו ההעלאה השלישית מאז דצמבר אשתקד. כעת מעריכים בארה"ב שהבנק המרכזי יעלה את הריבית עוד פעם אחת לפחות השנה.

במקביל הודיעו בבנק המרכזי כי אם הכלכלה תמשיך לנוע בכיוון הנכון יתחילו עוד השנה לצמצם את המאזן שלהם שעומד כיום עם 4.5 טריליון דולר. הנגידה ילן אמרה כי היא צופה ששוק העבודה ימשיך להתחזק אם כי הצמיחה של הכלכלה בשנים הקרובות תהיה מתונה יותר. ילן צופה כי האינפלציה תמשיך לעלות ותתייצב על מרכז יעד יציבות המחירים, כלומר 2% בטווח של שנתיים. 

יוטב קוסטיקה, הכלכלן הראשי במור בית השקעות, אמר כי "העלאת הריבית כבר הייתה מגולמת בסבירות גבוהה מאוד בשווקים ולכן השפעתה הייתה זניחה. מה שנתן את הטון היו נתוני המאקרו שפורסמו אתמול ובעיקר נתון האינפלציה המאכזב שהעלה ספק בנוגע לקצב העלאת הריבית העתידי. אם השכר בארה"ב ימשיך לדשדש במקביל לרמות האינפלציה הנוכחיות, ייתכן שהעלאת הריבית הבאה תתרחש רק ב-2018, וזאת מבלי להתייחס להסתבכויות הפוליטיות של טראמפ. אם נחבר את המתרחש בארה"ב לישראל - השקל חזק והאינפלציה אנמית ולכן אנו מבינים שהעלאת ריבית אצלנו עוד רחוקה. השוק הקונצרני צפוי להיות תחת לחץ מסוים לאור היצע הנפקות אג"ח גבוה בתקופה הקרובה".

הערב תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד המחירים לצרכן לחודש מאי ולפי הערכות הוא ירשום עלייה של 0.4%-0.5%. המדד של החודש הקודם עלה ב-0.2% כך שקצב האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים הגיע ל-0.7% - קרוב מאד ליעד האינפלציה התחתון של בנק ישראל. במדד הקודם מדד מחירי הדירות לחודשים פברואר-מארס 2017 ירד ב-0.5% ומחירי הדירות ברבעון הראשון של 2017 ירדו ב-2.9% לעומת המחירים ברבעון האחרון של 2016.

ביקושים של קרוב למיליארד שקל בהנפקת המניות של חברת קרסו . החברה גייסה כ-320 מיליון שקל מתוכם תחלק 200 מיליון שקל כדיבידנד לבעלי מניותיה. המניה צפויה להיכנס למדד תל-אביב 125.

רגע ההכרעה על עתיד הסדר החוב השני בקבוצת אפריקה ישראל  חדלת הפירעון מתקרב והולך. נאמני שלוש סדרות האג"ח (כ"ו-כ"ח) של החברה פרסמו את המתווה לבחירת ההצעה המועדפת. עד יום ראשון הקרוב בשעות הצהריים יעבירו המחזיקים את הצבעתם לנאמן, ובשעות הערב תתחיל ספירת הקולות ובדיקת עניינים מנוגדים אצל כל מצביע.

חברת התרופות רדהיל  הודיעה על תוצאות טובות בניסוי קליני שערכה בתרופה לטיפול בקלקול קיבה זיהומי חריף (גסטרואנטריטיס).