המדדים המובילים בבורסת תל אביב ננעלו היום (ה') במגמה מעורבת, על רקע עליות בוול סטריט. בשעות הצהריים נפוצו בשוק הערכות לא מבוססות כי המס על הבורסה עתיד לרדת, או לחילופין מענק פטור ממס למשקיעים קטנים עד סכום מסוים, אולם אין לכך כל אישור. השמועות גרמו לתנודות חריפות במדדי הבורסה.

 

יו"רית הפדרל ריזרב ג'נט ילן פתחה אתמול בעדותה בת היומיים בפני הקונגרס האמריקאי. ילן אמרה כי הכלכלה האמריקאית בריאה מספיק עבור העלאת שיעורי הריבית וצמצום מאזן האג"ח של הפד, למרות שקצב האינפלציה הנמוך עלול להותיר את הבנק המרכזי עם מרחב תמרון מצומצם.

לפי דיווחים ראשוניים בעולם, טבע  תמנה כמנכ"ל את פסקל סוריו, המנהל כעת את חברת הפארמה אסטרה-זנקה. בתגובה לדיווחים, רשמה המניה עליות ניכרות אמש בוול סטריט. במקביל, מניית אסטרה זנקה נופלת כ-4% בלונדון. 

 

בזק  ומניות הקבוצה אינטרנט זהב  ובי קומיונקיישנס  הוסיפו לעמוד במוקד על רקע הסתעפות חקירת רשות ניירות ערך, כולל חקירה אתמול של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר.

בהקשר זה, אתמול נחשף ב"גלובס" כי חלק מהבנקים שוקלים פנייה לבית המשפט לבקשת צו פירוק לקבוצת יורוקום. גורם בכיר במערכת הבנקאית אמר ל"גלובס" כי "מדובר באופציה ריאלית". ככל הידוע לאלוביץ' אין ערבויות אישיות ביורוקום ולכן גם אם יורוקום תפורק - הדבר לא יביא לפשיטת רגל שלו, אבל יגרום לו לאבד את החזקותיו ובראשן את השליטה בבזק.

מניית לאומי  הוסיפה לרכז עניין לאחר שהבנק דיווח אתמול על תכנית פרישה מרצון נוספת. במסגרת התכנית תוצע פרישה מרצון ל-500-600 עובדים, כאשר המהלך יבוצע עד לסוף שנת 2017. עלות התכנית הצפויה הינה 500-600 מיליון שקל. על פי הודעת הבנק, עלות זו תיפרס, לצרכי הלימות הון, על פני חמש שנים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]